Söndag, 2010-01-31

Himlen har återtagit sin ”normala” färg – grå !

”Vad vill Socialdemokraterna med KOMVUX ???”
Har hämtat en bunt med ”broschyrer” som talar om att det är ett möte med Socialdemokraterna i gymnasieskolans foaje Söndagen den 7:e februari klockan 15.00. Besöks-talare är Kent Härstedt (S) från riksdagen.
Jag ska ju givetvis dela ut dessa……om nu någon inte förstod det.

Sverige blev världsmästare i bandy !!! 6 – 5 mot Ryssland….efter sudden death.

Torsdag, 2010-01-28

SOL och bara 2 – 3 grader kallt !!! UNDERBART !!!!

Nu är det bara ett fysik-pass kvar imorrn i Lund, sedan är det helg.!!!!

Fått ett ”mail” av min son…!!!! =)

Jag har försökt att fånga upp stämningarna som finns på komvux nu efter det helt ”inkompetenta” förslag från alliansen om ett samgående med den sociala-myndigheten här på orten.

Missar mitt Body Pump -pass ikväll enär vi har möte med fullmäktigegruppen.

Lördag, 2010-01-23

Solen och den blå himmelen har visat sig…och finns alltså ännu.

Lucas åkte efter om och men till pappa…..

Har tränat armar idag. Jag har fortfarande ont i alla muskelfästen efter Body Pump -passet.

Ringde Sara idag och pratade en kort stund med henne i telefon. Jag är ju ingen telefonpratare, men ett kort samtal räcker för att hålla kontakten….men kanske lite oftare då istället.

Fredag, 2010-01-22

Where is the blue sky ????

Har lämnat in ”nyhetsanalysen” på samhällskunskapen idag. Blev lite ”tunn”….men….

Tränade min ”lilla rygg” idag. Oj-oj-oj-oj! Body Pump:en känns i hela kroppen. Varenda muskelfäste är ömt…så inni bomben….!!!

Sitter nu med engelska-läxan. Översätter för mig ”okända” ord till svenska.

Torsdag, 2010-01-21, GRATTIS Gabriel !!!

Ännu en grå dag…

Varit på Väla med Lena, My och Sebbe. ”Dom” har gjort av med ”betungande pengar”. Hmmm???

Kört mitt första ”Body Pump” -pass ikväll. Det känns som om det var ”grejen” för mej. Betydligt bättre än kick-box.

Har köpt min engelska-lärobok och sitter nu och går igenom stycket  ”görandes” en lista med ord som jag ”inte riktigt är med på”. Många ord blir det…som man är osäker på översättningen. Men man förstår ju i alla fall betydelsen av texten.

Onsdag, 2010-01-20

”Hej alla monster-diggare!”

Nu börjar fysikkursen arta sig! Den här kursen FYTA13, som den heter, eller Vetenskapliga metoder, startade på allvar idag. Den känns helt klart mer rätt än den kurs om liv i rymden som jag gick tidigare. Vi har idag börjat med Gallileo och hans funderingar och upptäckter. Vi har även belyst flödet från tanke…, ”tanke” – ”expriment/metod” – ”tolkning” – ”teori”, …. till teori.

Jipp-iiii !!! Idag körda jag för första gången på 210kg i benböj. Det är tre år sedan senast.

Tisdag, 2010-01-19

Hej alla glada läsare….!!

Startade min fysik-kurs idag. Åkte till Lund och irrade runt i letandet efter sal D…..som det ju fanns fler än en av. Gick t.o.m. in på en föreläsning och satte mej…i tron att det var min kurs…men gick sedan ut igen och fortsatte leta. Hittade dock rätt tillslut.

Haft engelska B idag. Vi har sååååå roligt på den kursen !!

Söndag, 2010-01-17, Plugg….

Gråååååå…..

Sitter och pluggar psykologi. Yttre och inre faktorer, Haloeffekten, Rosenthaleffekten, …..mm..

Är nu klar med psykologi-läxan. Har påbörjat Samhällskunskap-läxan. Vi ska lyssna/titta på nyhetsändningar en och samma dag och analysera föjande: Huvudnyheter, Mängden inrikes/utrikes-nyheter, Pseudonyheter/Kvasinyheter, Bildmatrial, ”Positiva nyheter”, Trovärdighet/opartiskhet, ev. Experter i studion.
Har hittat länkar till: Dagens eko, Rapport, Aktuellt och Nyheterna….så att jag kan lyssna/titta flera gånger…och analysera.