Torsdag, 2010-04-29

Kring 20 graders strecket… …och dis-mulet…än så länge..

Har tränat armar…fast än det egentligen var rygg idag. Tog mig friheten nu när inte Conny var med.

Nu är det tydligen ”mycket problem” på gång…. Sebbe säger inte ens hej längre… =D =D =D Det följer ”mönstret”, så jag blev inte förvånad.

Har ”pyntat” i Sossestugans fönster. Blev lite provisoriskt….men dock nåt nytt.

Onsdag, 2010-04-28

Mulet och svalt…

Precis vad jag sagt….nästan…
https://www.aftonbladet.se/temahogskola/article7027841.ab

Sitter och tänker på människor som inte klarar av att ”ta en order” eller bli ”motsagda”.  Den gruppen av människor kommer troligen att bli större nu när allmän värnplikt har slopats. ”Lumpen” fyllde, framför allt, en stor uppfostrings-funktion. Den gjorde ”män” av ”pojkar”.

Lena har varit på en minnesstund efter sin pappa idag.

Tränat axlar idag…. Jag håller på att bli ”övertränad”…ont över allt !

Ooooh så mycket ”osagda sanningar” det finns i den här släkten….

Tisdag, 2010-04-27

Mulet…

Gick på löpbandet, 15%  lutning (max), …i bara 20 minuter !!! Var helt slut.
Jag och Conny körde utfall  i en timme igår på benpasset. Det känns…..

Pratade med min äldre dotter igår kväll…. Känns bra för ”pappa-hjärtat” mitt !! Kram !!

Söndag, 2010-04-25

Sol…och sommarvärme…på kvällskvisten i alla fall…

Vi har varit och grattat Lotta på 31-års dagen !!

Lena är och ser på fotboll i Ljungbyhed. Det är Lucas som har match idag. Första serie-matchen med 11-manna lag.

Sebbe har flyttat hem till pappa….

Det jag förr kallat ”falskhet”….krymper till en ”piss i Mississippi” nu när jag i min omgivnng är med om ”värre” saker. =/
Vad som är så skönt med sånt är att ”falskspridarna” till 99% ”målar in sig i ett hörn” och står som förlorare i slutändan. Det har jag lärt mej… …då jag själv blev ”falskeligen omtalad” en gång i tiden. =)

Rune ringde och undrade om jag levde…. =9

Har besök av Felicia med kompis….som Lena är faster till… KUL !!

Särklass flitigaste läsare av min blogg är 81.231.227.94 ! Tackar, tackar !! =)

Har pratat med min yngre dotter i telefon…. =) KRAM på dej !!!

Lördag, 2010-04-24

Sol…ca 10 grader…

Sett på en fotbollsmatch, div 6, i Ljungbyhed. Min frus äldsta son spelar med i Ljungbyhedslaget. Förlust med 3 – 5.

Sedan hälsade vi på AM och Ture…. Var dom hemma??? Nääää.

Tränat axlar idag. Aj-aj-aj….dom värker !!! Men det är skönt också på nåt konstigt vis…

Fredag, 2010-04-23

Blåsigt, kallt och molnigt…

Min fru fick igår kväll veta att hennes biologiska pappa dött i söndags, 18/4. Jag fick aldrig chansen att träffa honom. R.I.P.

Tränade armar igår. Körde en 3:a och en 4:a på 60kg, bicepcurl, på stora stången. Inte illa !!! =) Idag är det bröst….mina armar har inte hämtat sig ännu…

Vi måste träna klockan 14.00, för , jag och min älskade ska på bio i Hbg och biljetterna ska hämtas i god tid före visningen.

Torsdag, 2010-04-22

Sol…men bara 5 – 7 grader..

Det kom lite snö…som låg kvar vid kanterna till gräsmattorna….igår kväll. =(

Vi var i Båstad och såg Lucas, och Klippan,  förlora i fotboll mot Båstad med 2 – 18 !!!!!!! Killarna var ett par år äldre och Lucas lag ska egentligen inte börja med 11-manna för än nästa sommar. Men det är ju bra träning ! Det är mycket nytt som måste ”nötas in”.

Sitter och gnider mina små grå för att få ihop min recension av en bok till engelskan.