Onsdag, 2009-09-30

Klarblå himmel och BARA 5 grader…..Huuuu !!

Har mottagit ett mail av Rune ang. ”förlängt fritids”.
Jag får en ”10 poängs högskolekurs” i ämnet vare sig jag vill eller ej. Har nämligen en väldigt engagerad fru i detta ämne och som ofta argumenterar i och om ämnet ifråga.

Hjälper ”Hampe” med flytt av grejer från ”Se”:s rum till sin nya lägenhet. Grattis till lägenheten ”Hampe” !!!

När jag är ute och kör med lite av Hampes grejer så blir jag stoppad av polisen – misstänkt för knark innehav och smuggling. Kul ! =P Nu är man student, politiker och knarksmugglare….Vad månde bliva ??? 😉
Det är tydligen väldigt frekvent med knarkinnehav i det område dit Hampe flyttar, så det var därför dom högg mej – förklarade en av poliserna för mej.

Nu har flera av mina vänner visat ”rätt färg”. Det blev inget intressant att läsa min blogg när jag slutade med mitt ”stalker-liv”. När jag slutade skriva om intriger och problem…så försvann de s.k. ”vännerna”. Jag anade det för ett bra tag sedan, men nu är det tydligt fastställt.
Men, varen icke oroliga, ty jag haver funnit nya riktiga vänner i mitt nya land.

Tisdag, 2009-09-29

Blå himmel med molntussar här och var. Blåsigt och bara precis över 10-graders-strecket.

Vi har varit och hälsat på hos en kusin till min fru. Druckit kaffe och doppat nybakta kanelbullar ! MMmm!!!
Vi fick en påse med bullar….men lämnade kvar den då vi åkte –  ”på sedvanligt vis”. =(

Har pratat i telefon med Eva om projektet ”förlängt fritids” för funktionshindrade barn/ungdommar. Det verkar lovande. En nybildad föräldragrupp i frågan har bildats och ska samlas den 2:a november.

Måndag, 2009-09-28

Mulet, blåsigt och regn….

Klockan 14.00 ska jag gå ned till Sossestugan och prata lite….

Har ont i kroppen – över allt – men inga andra symtom. Känns som om ”jätte-förkylningen-Sune” är på gång, men samtidigt inte !

Jag har bestämt att jag ska INTE ta något flunsavaccin. Det är nåt som inte känns bra med lanseringen av vaccinet och hur flunsan har blåsts upp i media. Det är nåt som inte stämmer. År förrut, med flunsa, har inte vaccineringen blivit en sådan ”stor apparat”. Jag har hellre flunsan än stoppar i mej nåt vaccin som ingen vet, egentligen, hur det verkar.

Varit på Sossestugan….
Dom vill ha med mej på fullmäktigelistan ! Skit kul !
Jag framförde mina idéer och ståndpunkter….samt diskuterade gravitation och dimensions-problematik med Rune……över en kopp kaffe. Jätte-trevligt rent ut sagt !! =)

Vi har idag flyttat-runt soffan i vardagsrummet, och även tv:n, …ännu en gång.  Men nu blev det faktiskt riktigt ”mysigt” !! (Få ser hur länge vi får ha det så här….?) =P

Söndag, 2009-09-27, ”Ett-årig bröllopsdag”

Bröllopsvädret i år: Mulet ocjh kallt….

Tack min underbara fru för att du stått ut med mej !  Vår ettåriga bröllopsdag…hoppas det blir många till…..
Hon är underbar. Hon förstår mej. Hon ”reder ut” mina problem. Hon stöttar mej. Hon ger mej på ”tafsen” när jag gjort fel. Hon berömmer mej när jag gjort rätt. Hon är ohjälpligt oromantisk…. ….men jag älskar henne så !!!

Eftersom vi var ”nästan” barnfria igårkväll så firade vi en ”minibröllopsdag” med mys, pizza, tv, tända ljus, mer mys… Det kändes helt underbart bra.
Idag är alla barnen hemma igen….så det blir bara ”blickar och leenden” som minner om vilken dag det är…..samt buketten på bordet.

Jag och min fru retar oss på de människor som, när vi bodde upp i norrland, sa att de skulle ”överösa” oss med ”kompisskap” och umgänge.
Nu är vi här !!! Var är ni??? Inte ett ljud!! Inte en skymt av dessa människor som saknade oss så mycket !!
Jag (vi) är besviken (besvikna) !!

Nu börjar temperaturskillnaderna emellan norrland och skåne bli uppenbara. Till veckan skall det (enligt prognosen) bli -4 grader där uppe medan vi här nere har drygt +10 grader ännu.
I sommras tyckte jag inte att ”skåne-vädret” imponerade så värst mycket. Det är nu det börjar märkas vart man flyttat.

Lördag, 2009-09-26

Mulet och bara drygt 10 grader….

Jag har köpt blommor till min fru idag ! Det är, imorgon, ett år sedan vi gifte oss. =)

Har idag hjälpt min fru igång med en egen blogg.  https://lenas.blog.se
Nu får vi se om och hur duktig hon är på att skriva i den också……. ????
Inspirerad av sin man kanske??? =)

”Lu” och ”Se” åker till ”Ch” i Hbg i eftermiddag…..åter imorgon….

Fredag, 2009-09-25

Klar himmel och sol…..men ingen värme.

Jag var på socialdemokraternas medlemsmöte igår kväll. Intressant! Vi blev ca 20 personer på mötet.
Stor del av mötet handlade om ”dörröppnare på skolan” och ”väglinjers målande”. Jag framförde, det som ju ligger mej varmt om hjärtat, just det att socialdemokraterna är dåliga på att marknadsföra sig själva. Jag ifrågasatte hur alla dessa ”kloka ståndpunkter” som framfördes under mötet skulle delges väljarna ? Fick medhåll av flera som tyckte det var en bra fråga. Men fick inget egentligt svar.

Onsdag, 2009-09-23

Ca 14 grader, blåsigt och mulet…

”So” på kortis…

Frugan säger att det känns som om förkylningen är påväg igen…. Jag själv ”vägrar blir förkyld”.

Sovit dåligt i natt. Varit vaken flera gånger sedan klockan 03.00. Var bl.a. upp och blandade lite Oboy i mörkret… Steg upp ”jäms med” gumman…. Har väl sovit ”för mycket” på sistone…eller ”gjort för lite” så att jag inte varit tillräckligt trött.

Jästpankaka….

Jag misstänker att de ip-nummer som, framför allt på min sosse-blogg, är från bl.a. usa, förenade arabamiraten, diverse öststater, …mm är från personer som använder sådana här ”proxy-program” för att kunna vara ”hemliga” på nätet.

Ska hyra mej en helikopter…. Flyga till banken…. Sen behöver jag inte göra nåt mer här i livet…. 😉

Tisdag, 2009-09-22, Grattis My !!

Mulet, grått, ruggigt !

Var igår på SK7OL, amatörradioklubben här i Klippan. Vi blev sex deltagare på träffen. Jag blev (troligen) antagen som medlem i klubben…..trots att jag snackade sönder alla stackars närvarande. =)
OBS!! Nu är länken (i spalten till höger) till ”nya” SK7OL:s hemsida OBS!!

Caroline hälsar på…. …har varit hos tandläkaren.

Är det så att ”många” (inte alla) troende har ”mentala problem”…typ deprimerade, tunga i sinnet, dåligt eller inget självförtroende, ….osv..???
Jag får den bilden av ”troende” när jag studerar ”troende” i min närmaste omgivning. Jag kan ha fel…..

Testar krypterad text….
45 4E 43 24 2D 40 40 2D 12 00 00 00 00 00 00 00 99 7A CE 8D A3 D3 EC 28 A9 6B 28 FA A0 20 B9 9B 8B A6 CB 6A E2 CF 90 17 83 A2 9C 43 4E E1 13 59 24 A2 FA 2B 98 DC 9F C2 B7 D8 AE 20 36 4F D9 01

Nä, det ska inte bli en massa krypterad text här i min blogg. Det lovar jag !!!

Fick ett telefonsamtal från vår förra hyresvärd upp i Piteå. Han behövde hjälp med att ställa om routern från ”statisk-IP-adress” till ”dynamisk-IP-adress”.
Asså, ”HE Datakonsult” ger hjälp, telefonsupport, 150 mil bort….de trodde vi inte skulle hända.  😉
Jag ringde tillbaka för att kontrollera att allt fungerade efter mina ”rådgivningar” – och tänk, det gjorde det !

Måndag, 2009-09-21

Disigt och sol…men rå-kallt !! Nu känns det att hösten är här !!!

Min fru är så duktig i ”sin nich” – funktionshinder, LSS,…osv. Men hon tror inte på sig själv. Jag försöker peppa henne att ”våga” visa hur duktig hon är. Men det är svårt …..
Hon ska ikväll på ett skolmöte och presentera ett förslag om förlängt fritids för funktionshindrade, inte bara till 12 år.

Har funderationer på att åka och besöka amatörradioklubben här på orten ikväll. Jag har lagt in en länk till deras hemsida här på bloggen.

Söndag, 2009-09-20

Klarblå himmel, fuktig rå luft…men inte så kallt…kring 16 grader.

”Lu” är hos pappa….

Det råder ett harmoniskt lugn här hemma idag. Härligt ! Och höstsolen visar sig från sin bästa sida när den lyser in igenom fönstren. =)

Trots att min politiska blogg är så pass ny så lockar den trots allt en del läsare. Va kul !
Men, vem eller vilka är så ”hemliga” när de läser ”politiska bloggar” att de måsta ha skydd av, typ
https://prq.se  ??

Har inte gjort många knop idag. Min fru har ”testat” hissen….och hon kom då helskinnad tillbaka. Så, då fungerar den nog. =P

21 grader varmt och sol ! Inte illa pinkat den här årstiden. =) Riktigt härligt ute faktiskt.

Ju mer jag gräver i hur samhället styrs…och kommer att styras. Ju mer förb_ad blir jag. Att så många bara sitter och ”sväljer läget som det är” fattar jag inte…???!!!