Söndag, 2011-02-27….första inlägget som 50-åring…

Mulet.

Lena jobbar natten mot imorgon. 1315 – 0900.

Sara har varit här i tre dagar, för att kunna vara med på min födelsedag.

Hämtade ut mina nya bruna linser för två dagar sedan.

Hade min födelsedagsfest igår här hemma. Första att komma och gratulera var kommunalrådet Bengt Svensson….med en present ifrån kommunen.  Sedan kom våra danska grannar. Efter 18.00 kom så slutligen huvudgästerna.
En mycket trevlig fest med ”mycket blandat folk”…

Söndag, 2011-02-20…..”6″

Klarblå himmel och sol…… – 6 till – 8.

Gjort klart inför morgondagens redovisning på skolan om interjuverna vi har gjort på gymnasieskolan.

Satt upp vägglampor i vår ”nya hall”.

Den ”arabiska revolutionen” rullar vidare. Senaste landet att ansluta till ”revolutionen” är Marocco, där massor av människor kräver en ny regim.

Onsdag, 2011-02-16….. ”10”

Blåsigt å mulet.

Idag…

…har jag träffat Anders E. och fått lite infomation och papper på kommunens IT…i grova drag. Intressant ! Fick bra kontakt med honom. =)

…har jag varit på KSAU…..en företeelse som blir mer och mer intressant ju mer man blir insatt.

Lena fick igår reda på att hon ( med största sannolikhet ) blir ersättare i BUN. (Barn och Utbildnings Nämden) Kul !!

Tisdag, 2011-02-15

Blåsigt och f_bannat kallt !

Har haft info-möte med länsstyrelsen om den klimatförändring vi ser och dess ev. konsekvenser.

Lena har tapetserat (satt upp väv) och målat om i ytter-hallen. Snyggt ! =)

Sitter och räknar i förtvivlan…..

Söndag, 2011-02-13

Sol och förhållandevis kallt…på minus-sidan hela dagen.

Vi har fortfarande ingen snö på marken, men det är ett ”helt annat landskap” man ser än på de foton jag tog förr i veckan.

Har satt upp en white-board i plugg-rummet idag. Blev jätte bra !!
Har även skruvat ihop fyra förvaringslådor (till) i A4-format, köpta på IKEA.

Gjort det periodiskasystemet i Excel…mest för att lära…men även för att i framtiden kunna göra egna anteckningar i anslutning till detta.

Torsdag, 2011-02-10

Mulet…

Varit på skolan och en mattelektion. Mattelektionerna är definitivt ”annorlunda”…”på gott å ont”.

Lena är på möte om framtiden för funktionshindrade…

Jeanette och Rassmus, Jeffs kennel, har varit och hälsat på.

Ska Mubarak avgå idag ?

Tisdag, 2011-02-08

Växlande molnighet…och blåsigt…

En släkting till Gudrun hälsade på oss i natt. Det stormade…och enligt tidningen så var det stundvis uppe i orkanvindar. Miljöförbundets flaggstång, här mitt i byn, fick ge sig i vinden och lutar nu, med två skarpa veck. över närmsta hustak.

Lena är på begravning av Bonnies pappa.

Jag har köpt en efterlängtad nageltång !!! …tång!!! Mina nagalar är så förbaskat sega och tjocka, så en vanlig nagelklippare håller inte.