Tisdag, 2010-12-28

Mulet…

Lucas hemma igen…

Hur agerar man om ens gruppuppgift-kompis bara ger upp och inte orkar fullfölja uppgiften man fått på skolan? Hur agerar jag om ändå kompisen kan tänka sig ett G på uppgiften…men jag vill högre??

Asså, jag är så glad att jag ”är där jag är” idag…..som person. Det verkar ju vara ”var å varannan” som idag lider, i någon form, av ”psykisk-nedstämdhet”….”psykisk-nedbrutenhet”…..”onormala psykiska spärrar”….etc… Jag har själv varit ”dit ned” en gång, men kommit därifrån ”stärkt och helskinnad”. Å tack gode gud för det !!!!

Söndag, 2010-12-26, Annandag Jul…

Mulet….”as usual”… =(

Har inte skrivit nåt under juldagarna. Försökt att sitta så lite som möjligt vid datorn dessa dagar.

Julafton firades här hemma vid. Det var jag, min älskade, Åse, Kidd, Moa, Pecke och My, Caroline och Lucas…å Sophia.
Vi åt god mat och spelade sedan julklappsspelet.

Lucas  ska visst till pappa…???…!!!

Sitter och försöker ta ut ”de göttaste” ur boken ”Att äga Pi”….till min vetenskapliga rapport.

Onsdag, 2010-12-22

Ned till minus 26 grader är rapporterat från nejden…. Sol och klar himmel…=)

Länken talar för sig själv… =)

https://hd.se/klippan/2010/12/21/de-ska-styra-i-facknamnderna/

Fick min första ”arvodes-löne-lapp” idag…för mina politiska uppdrag.

De

ska styra i facknämnderna

I fyra år ska de prata idrottshallar, 15-timmarsbarn, avloppsledningar och färdtjänstavgifter. Nu tar nya, och en del gamla, politiker plats i Klippans kommuns facknämnder.

KLIPPAN. Kommunstyrelsen

Ordförande: Bengt Svensson (M), 1:e Vice ordförande: Madeleine Atlas (C) och 2:e Vice ordförande: Rune Persson (S). Övriga ledamöter: Jens Westering (M), Annette Lahti (M), Karl-Axel Wilhelmsson (C), Bodil Andersson (KD), Richard Johansson (FP), Eva Stjärnlind (S), Kerstin Persson (S),Michael Nemeti (S), Hans-Erik Lundgren (S) och Matthias Rausbo (SD).

Barn- och utbildningsnämnden

Ordförande: Tommy Cedervall (FP), 1:e vice ordförande: Helena Dådring (M) och 2:e vice ordförande Olle Nilsson (S). Övriga ledamöter: Fredrik Hammarstrand (M), Per-Olof Byrlén (KD), Gunnel Johansson (C), Roland Åkesson (S), Gun Samuelsson (S) och Matthias Rausbo (SD).

Kultur- och fritidsnämnden

Ordförande: Kenneth Dådring (M), 1:e vice ordförande: Anders Andersson (KD) och 2:e vice ordförande: Göran Sjögren (S). Övriga ledamöter: Ingrid Fredriksson (M), Cecilia Scott (M), Annika Ingelström-Nilsson (FP), Pia Wåhlin (S), Laila Möller Nilsson (S) och Christian Hendlertz (SD).

Plan- och byggnämnd

Ordförande: Torsten Johansson (C), 1:e vice ordförande: Ann-Charlotte Pihl Larsson (M) och 2:e vice ordförande: Kent Lodesjö (S). Övriga ledamöter: Jesper Hansen (M), Per Johansson (M), Margareta Dahlgren (KD), Gunilla Laufeld (S), Per Olof Nilsson (S) och Magnus Frick (SD).

Socialnämnd

Ordförande:Hans-Bertil Sinclair (M), 1:e vice ordförande: Janet Nilsson-Norén (C) och 2:e vice ordförande: Boris Svensson (S). Övriga ledamöter: Jacob von Post (M), Jörgen Bjerknäs (MP), Peter Kromnow (KD), Gunilla Svensson (S), Mats Waldemarsson (S) och Jens Leandersson (SD).

Annsofie Wieland0435-75 95 17

Fredag, 2010-12-17

Slut snö……snöfall….för tillfället i alla fall.

Nordkorea hotar med kärvapenkrig….. =(

Mitt skägg och hår (på skallen) växer så det knakar !! Har nog aldrig varit så hårig…..

Jag har lämnat in min ”Pedagogiska grundsyn” (mailat in) idag.

Tagit ett fika med min fru….mitt på dagen.

Söndag, 2010-12-12

SOL idag också !!!!

Bombexplosionen i stockholm präglar alla nyheter idag. Alla håller andan….. Var ska det smälla här näst ???

Hade besök av Kidd och Åse igårkväll ! =)
Har lagt in MAC-adress-spärr på deras trådlösa hemdatanät.

Jag tror detta kommer att få en ”domino-effekt”. Wikileaks kommer att få flera efterföjlare. Det är som att lätta på trycket på en person som har ”mycket i sin ryggsäck”, det kommer av sig självt när det väl satts igång…oftast av en terpeut eller psykolog. Nu kommer nästa Openleaks….
https://www.nyteknik.se/nyheter/it_telekom/internet/article3037262.ece

Min internet-hastighet just nu:  12,95Mbit/sek  ”in” , 6,47MBit/sek ”ut”.

Lördag, 2010-12-11

SOL !!! =) Man måste ju skriva dagbok när det är sol… !!!

Den gångna veckan har präglats av tenta-plugg. Gjorde en tenta på ”vetenska o ovetenskap” samt ”källkritik” i fredags. ”vetenskaps biten” känns bra…”källkritiken”…Hmmm?

Igår, fredag, kväll bjöd Tindra oss till Ekebo på julmiddag och show. Snålt med mat men mycket bra uppträdande !

Jag ska idag börja titta på den uppsats vi ska ka skrivit till på fredag i ”pedagogisk filosofi”.