Onsdag, 2010-06-30

Mulet (IGEN) och ca 20 grader.

Lena jobbar 7 – 14.

Gårdagen var helt underbar vad gäller väderleken. Drygt 25 grader och stekande sol ! =) Jag och Lena låg vid polen i Ljungbyhed några timmar….tills hon inte orkade mer….då åkte vi till A-M och Ture och tog en kaffe.
Dagens ”grå-väder” var välbehövlig vila för solbrännan.. =)

Hmmm…Google Docs kan man kanske ha nytta av.  Det finns ju alltid där…var än man är.

Fredag, 2010-06-25, Midsommarafton !!

Sol och varmt….svag vind.

Dagen i korthet…

Lena jobbar 17 – 22.

Vi, jag Sara och Lucas, hade som mål att åka till Fredriksdal och titta på dansen runt midsommarstången. Men (80+80+60) 220kr för att titta på när en drös människor springer runt en stång…. NÄÄÄ!  Så, vi placerade pengarna i hamburgare på MAX istället.

Men före Fredriksdal….så var vi en sväng på lassarettet i Helsingborg med Sara och hennes ömmande hals. Hon fick pencilin på ”stört”. Det var halsfluss !

Därefter åkte vi till Bonnie och Laila  och tog lite ”efterrätt” (fika).

Måndag, 2010-06-21

Sol med moln…ingen luftvärme…

Lena har jobbat 7 – 13.45….

Har satt ”bollen i rullning” när det gäller ett upprättande av ett umgängesavtal för Emmy. Har fått kluvna signaler ifrån mitt X om detta…. Men, känner att jag måste få en ”fast rutin” på när, eller inte, som Emmy kommer…och hur kosatnaderna ska fördelas…..m.a.o. en möjlighet att planera lite längre.

Söndag, 2010-06-20

Mulet….

Lena jobbar 10 – 12…mitt på dagen.

Sara kom hem igår kväll från Göteborg…”då det inte hände nåt” där… (Hmmm?)

Lucas kom hem tidigare…igår redan…problem med pappa på nåt sätt…

”Där förståndet tar slut tar glåporden vid.” Vissa människor har tydligen inte intelligens nog att ta ett ”nej”, och börjar därför kasta glåpord på motparten.

Har varit i Helsingborg och tittat på en bil till Caroline. Men…. det bidde inget….

Sol och fint väder i kväll… =)

Lördag, 2010-06-19, En dag av begrundan…

Sol, åska och regn…

______

Livets paradoxer….
Vissa separerade föräldrar ”vill inte” träffa sina barn.
Vissa separerade föräldrar ”vill inte” den andre ska få träffa sina barn.

Att ”slänga skit” efter sitt X upp till fem år efter separationen….. Vad vinner man på det??
Att INTE ”slänga skit” efter sitt X….. Vad förlorar man på det ???

Men….att i slutändan vinna sina barns hjärtan är värt all smutskastning man blivit utsatt för !!! =)

_______

Förändring….

Förr….när jag frågade om jag kunde hälsa på….men fick ett tveksamt ja….hälsade jag på ändå.
Nu….när jag frågar om ett besök passar….men får ett tveksamt ja……”lägger jag dessa vänner på hyllan”.

Förr…gick jag alltid in i diskussioner med argument och försvar.
Nu….är jag tyst…eller svarar ”OCH?”.

Förr…..”blundade” jag för falskhet.
Nu…..är jag ”rabiat allergisk” emot falskhet.

_______

Sara är i Gbg idag hos vänner…. Kul att hon ”utnyttjar” tillfället och vidgar sina vyer !!! =)

Varit och hälsat på AM o Ture !! =)

Lucas hemma igen…..

Är jag tillräckligt ”smaskig” idag för att få ”nya” (gamla nyfikna) läsare till min blogg tro??? =P

Jag har hafft en träff och diskussion med  familje- och umgänges-enheten i Piteå. Jag måste, tyvärr, få tillstånd ett umgängesavtal för min minsta dotter. Det finns alltid ”skäl” till att inte ska få komma till mej. Så, det går inte att ha någon planering för mej. Nu vill jag att det ska regleras med – vartannat sportlov, påsklov, jullov, samt minst 3 veckor sammanhängande av hennes sommarlov…….oavsett andra omständigheter. Det funkar inte på frivillig väg…..tyvärr!

Måndag, 2010-06-07

Mulet, regn…regn…och bara ca 12 grader….i det varma, underbara, Skåne…????

Nu är det fixat med resa och övernattning när jag ska upp till flickorna…och examen.
Tja…vad ska man säga… Vissa har problem med sin ”självkänsla”, sitt förhållningssätt till omgivningen, sitt nya liv, sitt gamla liv…..och ”tappa kontrollen” -mani. Men jag , jag har mina barn…å det känns bra !!! =)

Jag har ju…trots allt…en så underbar fru !!!!

Ska på sosse-medlemsmöte ikväll…

Söndag, 2010-06-06

Dis-mulet…och kring 20-strecket.

Imorrn ska jag visst agera ”kunnig” i ett fall/tvist med ”umgängesrätt”. Spännande… =P

Blomsteraffärn har lagt beslag på…i princip…hela omrädet utanför sosse-kiosken. Detta näst in till omöjliggör ett spontant öppethållande av dito. =(

Har funderingar på att …först å främst på hobby-basis…..starta en ”data-konsult-verksamhet”. Det är så många som vill ha hjälp med installation, konfiguration…mm. Så….varför inte tjäna lite på det hela ??? =) Det blir bara en ”know-how” verksamhet. Jag kommer inte att sälja någon hårdvara.

Vänta nu ??? Vad händer ??? Moderaterna ”drar åt vänster” och Centerpartiet ”åt höger”… ???