Sol, åska och regn…
______
Livets paradoxer….
Vissa separerade föräldrar ”vill inte” träffa sina barn.
Vissa separerade föräldrar ”vill inte” den andre ska få träffa sina barn.
Att ”slänga skit” efter sitt X upp till fem år efter separationen….. Vad vinner man på det??
Att INTE ”slänga skit” efter sitt X….. Vad förlorar man på det ???
Men….att i slutändan vinna sina barns hjärtan är värt all smutskastning man blivit utsatt för !!! =)
_______
Förändring….
Förr….när jag frågade om jag kunde hälsa på….men fick ett tveksamt ja….hälsade jag på ändå.
Nu….när jag frågar om ett besök passar….men får ett tveksamt ja……”lägger jag dessa vänner på hyllan”.
Förr…gick jag alltid in i diskussioner med argument och försvar.
Nu….är jag tyst…eller svarar ”OCH?”.
Förr…..”blundade” jag för falskhet.
Nu…..är jag ”rabiat allergisk” emot falskhet.
_______
Sara är i Gbg idag hos vänner…. Kul att hon ”utnyttjar” tillfället och vidgar sina vyer !!! =)
Varit och hälsat på AM o Ture !! =)
Lucas hemma igen…..
Är jag tillräckligt ”smaskig” idag för att få ”nya” (gamla nyfikna) läsare till min blogg tro??? =P
Jag har hafft en träff och diskussion med familje- och umgänges-enheten i Piteå. Jag måste, tyvärr, få tillstånd ett umgängesavtal för min minsta dotter. Det finns alltid ”skäl” till att inte ska få komma till mej. Så, det går inte att ha någon planering för mej. Nu vill jag att det ska regleras med – vartannat sportlov, påsklov, jullov, samt minst 3 veckor sammanhängande av hennes sommarlov…….oavsett andra omständigheter. Det funkar inte på frivillig väg…..tyvärr!