Söndag, 2010-02-28

Understundom blå himmel….och 8 till 10 plusgrader.

20050504 (2)

Nä, höst är det väl inte riktigt….men den har en poäng ändå (serien ovan).

Åker upp till  ”norr” imorgon….och till mina barn !! Längtar sååååååå efter dom!!!

Vi får väl se hur det kommer att stämma med de tåg-tider jag har på biljetten…??? Vore ju konstigt om det inte var förseningar ”någonstans” på vägen..!! Men, huvudsaken är att jag kommer fram.

Klippte mitt hår idag…till vissas förtret! 😀 😀 😉 Frissa som på mitt foto…fast med mindre sned lugg. 🙁

Lördag, 2010-02-27

Mulet…..milt

Tack för all uppvaktning på min födelsedag (igår) !!!

Först samlades vi här jag, min fru och hennes två äldsta döttrar. Sedan åkte vi tåg till min frus äldsta son som hade gjort en trerätters middag. Mmmmmm!!! Kareoke…och en Baccardi senare….åkte vi till Harrys (en pub) i Hbg. Kort sagt en helt underbar kväll !! Tacka alla !!!

En jätte-tsunami har utlösts av ett jordskalv utanför Chiles kust. Hela stillahavet är hotat av tsunamivågen.

Vad är det som händer???
Jordbävningar ”till höger och vänster”. Vädret är sig inte likt. Stora isflak beger sig på drift. …mm….
Är det den väntade ”planeten” som ska passera igenom vårt solsystem år 2012 som redan börjar göra sig påmind? Den passerade senast för cirka 3500 år sedan….jäms med syndafloden i bibeln. Jorden har börjat vobbla betydligt mer de senaste åren…vilket vi märker bland annat på vädret.

Måndag, 2010-02-22, Var är våren ????

Mulet…kring nollan….slaskigt !!!

Sportlov…från komvux….men inte universitetet.

Hälsade på ”Kylle o Ture” idag !! Kul !!! Fick  två ”temlor” och kaffe….underbart !!

Våren skulle enligt statistiken vara här idag. Sedan 1961 fram till 1990 så har våren kommit hit den 22:a februari….enligt vad jag hörde på radion. Men,….nu är den inte här. =(
Med vår menas att dygns-medel-temperaturen skall vara över noll i sju dygn i sträck. (Också enl.radion).

Lördag, 2010-02-20

Mulet och nollgradigt……slask, slask, slask….

Idag brukar våren komma till skåne…ett normalt år….men inte i år. SMHI säger att så långt man kan se, ca 10 dygn framåt, så ser man ingen vår.

Jag får en massa konstiga ”kommentarer” på min blogg, som egentligen inte är kommentarer. Har rensat bort dessa idag.

Kört ben idag.  Alla gymets vikter på stången då jag körde knäböj. Drygt-drygt 200kg….jomen visst !! =)
6×20 + 6×15 + 4×10 = 250kg  (dom har några 5-or också, men dom rymdes inte på stången) Och det gick LÄTT !!!
Bensparkmaskinen, med magasin på 180kg, är som en ”barnlek”.

Fredag, 2010-02-19

Mulet och snöfall….blötsnö!!

Jaha, så stannade tågen i skåne igen!! Snö, banbrott och strejkande motorer. Kom jag till Lund idag??? NÄÄÄ-HÄÄÄ!! Det gick inte ens med buss.
Gick ned på gymet och ”tränade bort” lite adrenalin som jag fått av allt strul.

https://hd.se/klippan/2010/02/19/ralsbrott-paverkar-resenarer-och/?from=rss

Förr tittade min fru på prislappen när vi handlade. Nu tittar hon på hur många kalorier det är i ”alla” saker vi köper. Är det bättre??? Naaaa-eeee….. Men, huvudsaken jag får min ”Balle” (Ballerinakex) då och då så ska jag inte klaga.

OOoooo min ömma kropp!!! Body Pump -passet igår körde jag med lite tyngre vikter……DET KÄNNS idag !! Åsså tränade jag armar idag. Tacka ”vår skapare” för IPREN !!!