Fredag, 2009-10-30, Mina flickor….

Klar himmel och någon plusgrad…

Mina älskade flickor har åkt hem idag. Dom åkte från Ängelholm vid 13-snåret. Det känns så tomt….. !!!!!
Men det har varit en trevlig vecka med utflykter till både när och fjärran…..typ Danmark då….
Nu vet flickorna hur pappa bor och var han finns…. Jag saknar och älskar dom sååååå !!!!

Har ”slagit huvudet”…..
Nu har jag nästan bestämt mej. Jag har tänkt på det länge, men nu känns det rätt att göra det. Och jag vet vad det ska vara också. Jag ska tatuera mej !
Jag ska tatuera in mina tre barns namn på underarmens insida. Troligen ihop med astrologitecknen för vart och ett av barnen.
Jag gör det för att jag älskar ALLA TRE…..trots att inte alla älskar mej !! Dom är dock mina barn som jag, där inne, bryr mej om…i alla lägen….i vått och torrt…..i krig och fred.

Söndag, 2009-10-25

Mulet och fint-fint regn…som dimma ungefär.

Vi har visst fått ett par….som vänner….som agerar som ”users”.  Dvs dom ska hela tiden ha hjälp eller låna pengar.
Men vi har sagt att vi ska konsekvent säga NEJ. Riktig vänskap bygger inte på ”utnyttjande av ena parten”. Så vi får väl se hur länge dom vill ha oss som vänner?

Längtar till imorgon. Mina döttrar kommer ner till oss !!! Ska bli jätte-roligt !!

Lördag, 2009-10-24, Sara fyller 18….Högskoleprov…..

GRATTIS !! min dotter på 18-års dagen !!! KRAM !!!!

Suttit inomhus hela dagen med högskoleprovet.
Steg upp 0530 för att hinna med mina ”ritualer”. Började sedan färden mot Helsingborg…med hjälp av GPS:n.
Och gps:n var behövlig framförallt när jag skulle hitta skolan där högskoleprovet skulle vara. ”Tack gode Gud för GPS.” Hur klarade sig ”vilsekommna människor” som jag före gps:n fanns ??? Kom dom bara bort…så där?? Eller ??

Flunsan eller vaccin…???
Mina reflektioner…. Varför ”ökar” flunsan nu, så påpassligt, när vaccinet är beställt till Sverige?? Varför är det här vaccinet så ”viktigt” i förhållande till vaccin förr om åren?? Ja, det är en ny virusstam…men sen då??? Läste att en läkare tyckte att vi inte skulle ”missbruka” vaccinet och istället låta naturen bygga upp ett naturligt skydd genom den imunitet som flunsan själv ger när man haft den. Det lät sunt tycker jag !

Nedanstående är hittat på:
https://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2009/09/19/The-Truth-about-the-Flu-Shot.aspx

”Age and Death Rates

We hear a lot about the unusual age distribution with this virus, especially as regards death rates, with the young being more affected than, as with seasonal flu, the elderly (90% of deaths are usually among those greater than 65 years old). The risks of becoming infected are as follows:

Ages 5 to 24 y/o——–26.7 per 100,000 (0.027%)

Ages 0 to 4 y/o ———22.9 per 100,000 (0.023%)

Ages 25 to 49———–6.97 per 100,000 (0.0069%)

Ages 50 to 64 y/o——3.9 per 100,000 (0.0039)

Over 65 y/o————-1.3 per 1000,000 (0.00013%)

And the risk of needing to be hospitalized are:

Ages 0 to 4 y/o———0.0045%

Ages 5 to 24 y/o——–0.0021%

Ages 25 to 45 y/o——0.0011%

Over 65 y/o————-0.0017%

This indicates that for all age groups, the risk of being hospitalized are far less than 1 percent and well over 99 percent of people will not need hospitalization.

This explains why this infection is being downplayed by the virologists themselves, the ones who know most about the dangers of viruses.

The distributions of death also vary considerably by age. Below is the distribution of deaths according to age.

Ages 25-49 y/o———41%

Ages 50 to 64 y/o—–24%

Ages 5 to 24 y/o——16%

Over age 65 y/o——- 9%

Ages 0 to 4 y/o——– 2%

So, we see that the greatest death rates in the extremely small fraction that die are between ages 25 to 49 and 65 percent are between ages 25 to 64.

The least likely to die are babies up to age 4 years, yet they are targeted for vaccination and as we see from the above data, children below age 2 years get absolutely no protection from the flu vaccines.”

Om jag tolkat ovanstående rätt så är din chans att dö i flunsan bara ”någon procent av  någon promille”. Det är större chans att du vinner 100 miljoner på Lotto ! Så, konklusion, spela på lotto istället för att ta vaccinet !!

Torsdag, 2009-10-22

Har inte tänkt på vilket väder det varit idag… (sorry my friends)

Gumman och jag har gjort Lund idag. Jag har hämtat det kompendium som hör till min astrobiologikurs. Sedan gick vi till ett fik mitt i stan….och ”skrämde skiten ur ägarna”… =D … Dom trodde att jag var ett skämt. En norrlänning kan inte, och ska inte, prata SÅÅÅÅÅ mycket. Riktigt kul faktiskt !! Men senare så pratade vi faktiskt allvar också…
Vi besökte även Lenas ena dotters jobb. Jag passade på och fråga hennes chef om inte jag också kunde få jobb där…(på skämt alltså).

Jaha, är nu flunsa-vaccinet ”för starkt” också. Några har visst redan dött i vaccinet…. Min tro är att detta bara är början på en lång historia med ”plåga och död” som huvudtema.

Onsdag, 2009-10-21, Filosofiska funderingar….

En grå dag…..(vädermässigt alltså….)

Sitter nu här med två böcker. ”Big Bang” av Simon Singh och ”Einstein, kaos och svarta hål” av K.C. Cole.
Två jätte intressanta böcker…men hinner jag läsa båda…parallellt med pluggandet ??? Det återstår att se….

Astrobiologi…och funderingar kring detta….
Om det nu finns liv någon annanstans i universum…
…är det ett intelligent liv som vårt, eller intelligentare ?
…är vår och deras civilisation ”i fas” så att vi har möjlighet att upptäcka varandra? Eller ligger dom långt före oss i utvecklingen?? Eller ligger vi före dom???
…hur länge lever en civilisation som har en sådan utveckling att den kan kommunicera med andra avlägsna världar ???
…har vi utvecklats åt ”rätt håll” så att vi överhuvudtaget någonsin kommer att kunna kommunicera med andra världar?? Eller är vår tanke-värld helt fel ute ???
En tanke som slagit mej är då….
Är verkligen vår uppfattning om vad ”tid” och ”rum” är egentligen rätt??? Har vi bildat oss en uppfattning om ”tid-rum” som ”låst” våra hjärnor så till den milda grad att vi kört fast?

Tisdag, 2009-10-20

Mestadels sol…och lite blåst.

Sitter med kemi A. Väldigt elementärt än så länge….men….

Varit på fullmäktigemöte. Jag får ju tyvärr inte yttra mej…enär jag inte är invald. Men jag hade stor lust att ställa mig upp ibland och ifrågasätta vissa ”solklara misstolkningar av verkligheten” som framfördes.

Söndag, 2009-10-18

Mestadels sol….

Har skruvat fast datorbordet i väggen idag. Det blev som ett helt annat bord. Mycket mer stabilt.
Försökte även att sätta fast ett hyllplan på väggen ovanför…..men si det sket sig. Det är gipsplatta i väggen, så fästet till hyllan slapp lika fort som det kom upp på väggen. Måste nu köpa plugg som ”korvar sig” i bakändan….speciellt gjorda för gipsplattemontage.

My har varit hit och ätit av våra revbensspjäll…..

Det känns så kul nu, för att vårt hem ”växer” just nu så ”det knakar”. Det blir mer och mer vårt hem – på riktigt ! Det är första gången jag känner så….av de platser vi hunnit bo på.
Trots att det är en lägenhet, så känner jag att det är ”vi” som bor här. Kanske på grund av lägenhetens lite annorlunda utformning så känns den inte så ”lägenhets-aktig”.

Lördag, 2009-10-17

Växlande molnighet….

”Lu” hos pappa…..

Har varit och hälsat på Lenas kusin med familj. Goda kakor….som vanligt !!! =)

Och inte fick jag (”tummen ur”) hyllan uppsatt idag heller…. =(

Sitter och räknar….. Repeterar…..
Det blev helt underbart att sitta här vid ”datorbordet” sedan vi köpte spottarna i taket. Nu ser man ju vad man ”tänker”…. =)