Torsdag, 2013-04-11

Ett grått täcke täcker skåne…. Ca +3 grader.

Hela världen sitter och håller andan. Ska Kim Jong Un avfyra…eller ej…?
Läste idag också att Ryssland uppdaterar sin militära förmåga för att snabbt kunna ”angripa”.

I händelse av ett kärnvapenkrig….
Vi sitter här framför våra datorer och tar internet förgivet. Som om internet och datorerna skulle bestå förevigt. Vi litar på att information och nyheter alltid finns där. ”Vår livlina, internet, är dessvärre en mycket bräcklig livlina.”

Söndag, 2013-04-07

Boken av Kay Pollak verkar ha resetat mej totalt. Känner mej i och för sig lugnare och säkrare i mig själv, men desto mer tvekande i andra frågor, som varit självklara tidigare.
Som t.ex. Är jag en politiker ?…som person… Har nog inte de vassa armbågar som behövs för att inte bli en gammal gubbe som bara sitter på kommunens politiska möten. Och det har jag redan bestämt – det vill jag INTE bli ! Jag vill ha utmaningar i mitt liv !
”Egen-företagar-genen” i mig har vaknat till liv igen. Men, full av visdom, så får den bara segla med i mitt liv tills vidare.

2013-04-02, Tisdag

Blev lurad av min son igår att jag skulle bli farfar igen….. Skrattade efteråt….men även en liten känsla av besvikelse. Hade ju varit kul !

Funderar över min politiska gärning. Är jag politiker ? Är jag för lite ”rävig” ? …..troligen…