I lördags (25/1) var jag i Norsjö och begravde min mor.
Det känns som en lättnad att ha det bortgjort. Nu kan jag sörja…och gå vidare.
I lördags (25/1) var jag i Norsjö och begravde min mor.
Det känns som en lättnad att ha det bortgjort. Nu kan jag sörja…och gå vidare.

Jag känner mig helt utan energi just nu (23/1).
Först en separation i somras. Sedan träffade jag kärleken ….och allt verkade gå en ljusnande framtid till mötes.
Sedan dog min mor just före nyår….och allt mörknade igen.
Nu kämpar jag för att inte mista kärleken, bearbeta sorgen och min egen framtid. Det blir bara FÖR MYCKET !!!
Men, jag försöker ”hålla skenet uppe” inför min kära. Hon ska inte behöva lida för mina problem.
Förlorar jag henne OCKSÅ…. Ja, då vet jag inte vad jag gör… Har ju mina barn. Så, jag kan ju inte bara ”dunsta”… =( …även om jag i så fall har god lust !
Som den ”sunt tänkande” läsare ni är, så ser ni att jag skriver i min blogg när ”livet går mej emot”. Min ””Psykolog-blogg””.
Hej blogg !
Nu står jag i ett vägskäl i livet…igen !! Eller flera…
Blir det nåt ”längre” mellan jag och ”vederbörande” ???
Duger jag ???
Arbete !!…Måste ju ha pengar !!
Vad ska jag satsa på?? Vad ska jag ”bara glömma”….??
Orkar inte misslyckas….orkar inte misslyckas…..IGEN !!!
Det är tydligen JAG det är nåt fel på !!…??
Känner dock ett visst lugn. Jag har säkerställt att jag inte blir vräkt från min lägenhet nu när pengarna tryter. Lägenheten är min borg här i livet…vad som än händer.
Idag firar vi, jag och Karin, fem månader tillsammans ! <3
17:e Augusti
Den 17:e augusti, 2013, är troligen den lyckligaste dagen i mitt liv. Ja, jag har haft lyckliga dagar förr i mitt liv, men denna kom att betyda så mycket för mig senare, som jag då, den 17:e, inte ville eller vågade hoppas på.
Jag mötte, trots min igelkottsliknande image, det som kom att bli den kanske viktigaste kärleken i mitt liv ! För, vad kan man förvänta sig vid min ålder att möta…? Livet har ju liksom passerat bäst-före-datum.
Jag värderar mina barn högst av allt här i livet ! Deras position som nummer ett i mitt liv går inte att rubba. Men, för mitt ”personliga jag” så betydde den 17.e augusti väldigt mycket…kom det att visa sig senare.
Jag mötte på en grillfest hemma hos admin för en ”hjärtesorgs-grupp” på facebook, SundsEliten, kärleken. Mina principfasta murar rasade på några minuter…och jag var såld ! Kärleken heter Karin <3 !
Mamma…