Tisdag, 2011-05-31

Sol och 25 grader….VARMT !!! Men mot eftermiddagen mulnar det på….regn….och kanske (förhoppningsvis) åska .

Vartit på Budgetmöte idag på förmiddagen. Intressant ! Det blir mer och mer intressant ju mer jag blir insatt i alla dess delar. Men det tar tid….”för en gammal man – med stor skalle och lite vett”… =)

Har nu fått ytterligare foton på mitt barbarn…och även med hela familjen. Åååååå så fina dom är !!!

Har…tyvärr…blivit en riktig ”snus(k)” -mumrik. =( Snusar nu även då jag INTE pluggar….. =(

Det är inte frågan om ”om”…utan när! Jag åsyftar då ”slutet” på Einsteins teorier. Ju mer vi utforskar vårt universum, ju mer faller INTE på plats i Einsteins teorier.

 

Måndag, 2011-05-30

Sol…och bättre väder på gång… =)

En händelserik dag!
Först. Översiktsplaneringsgruppens möte 0830 – 1200. Trodde det var imorgon…så jag hann precis upp…och iväg.
Att både ha levande landsbygd…men i nästa andetag säga att ”all nybebyggelse” skall ske i närhet av tätort…det rimmar inte i mina öron.
Att bygga X antal vidkraftverk i kommunen, med en skyddszon på 1 km åt alla håll, går inte att kombinera med boende (befolkning) i dess närhet. Man täcker snabbt in hela kommunens yta…som skyddzon….om man bygger X antal.
”Tysta områden” går inte att i praktiken ha i en ”tätbefolkad kommun” (även skåne som helhet). Resonemanget att sätta ”buller” där det redan är ”buller” gör att bullermattan blir större och sprider sig in på ”tysta områden”.

För det andra. Har varit på polisstationen och ALLMÄNT förhört mig om vad en polisanmälan leder till…och om.

Tisdag, 2011-05-24, Första fotot på mitt barnbarn !!!

Mulet och blåsigt.

Jag har idag fått mitt första foto på mitt barnbarn !! =) Jag är på gränsen till ”rusigt lycklig”! =)
Vi, jag och min älskade, gick och gjorde ett ”riktigt foto” på fotoaffären av det. Det blir som ”mer äkta” då.
Har lovat att inte lägga ut fotot på nätet….på föräldrarnas begäran. Därför finns det inget foto på barnet här !

Har idag varit på Snyggatrorpskolan för att interjuva elever hur dom tänker vi algebraiska problem…i flera steg. Fick minst sagt olika lösningar….

Pluggar Binomialsatsen idag…som en del av ”Sannolikhet och Statistik” som jag ska ha prov på.

 

Söndag, 2011-05-22

Halv-sol….

Lena jobbar natt.

Lucas ska komma från pappa…

Sophia har varit på på ”lång-kortis”….

Jag har haft en härlig helg tillsammans med min fru ! <3
Vi har roat oss hos olika vänner, och så har jag blivit en lycklig farfar !!!
Min son ringde idag och berättade att tösen och mamman mår bra ! Men dom är kvar på observation eftersom tösen behagade titta-ut ca fyra veckor för fort…
Grät av lycka när min son ringde och berättade ! Helt ofattbart…underbart…fantastiskt !
Igår ringde jag ”farmor” och grattade! Det är nog 10 år sedan jag pratade med henne sist….

Har ringt och pratat med Emmy! <3

Var gång (utom glädjetårar) jag fäller en tår – nuförtiden – så bygger jag en mur…… =( Kommer såsmåningom att bli otroligt hård och kall…igen ! Mitt öde är tydligen att vara mur-omgärdad…trots att jag är en känslomänniska. Jag vill ha, och sprida, glädje och kärlek i mitt liv…så mycket som det är praktiskt möjligt. Vet att det inte alltid går.
Jag fick ju dock tömma min ”ryggsäck” för några år sedan, å tack för det, så jag blir nog inte hård på samma vis.

Har också på senare tid fått en ”10-poängs kurs” i vad falskhet är. Det förekommer ” i parti och minut” i mina omgivningar. Tyvärr…

Söndag, 2011-05-15

Mest mulet och regn.

Igår hade vi faktiskt åska…några få smällar. Inte så pass att vi var tvugna att stänga tv:n och melodifestivalen…synd..

Hade Åse och Kidd på mat. Senare kom även My och Pecke, som också övervarade eländet på tv…

Idag är Lena  i Ängelholm och hjälper till att städa ur My:s lägenhet.

 

Fredag, 2011-05-13, Fredagen den trettonde…..!!!!

Sol…och moln….och regn…blandat…

GRATTIS Mamma och Emmy på Linnea-dagen !!!!

Har varit och tagit ”en kaffe” hos AM och Ture !

Sverige vann med 5 – 2 i ishockey-VM över Tjeckien. Vi är nu i final !

En djup tanke….
Vad är det mänskligheten söker svar på egentligen??? Vi gräver i det förflutna för att hitta svaren…på va då?? Vi får t.ex. reda på att neanderthalarna dog ut ca 8000 år tidigare än vi hittills trott. Och vart leder det??
Vi får rda på att de fysiska förutsättningarna inte är lika på andra platser i universum som här på jorden, varför liv, enligt det vi kallar liv, är omöjligt, samt att Einsteins teorier hänger löst i och med denna upptäckt.
Vad är det vi försöker hitta svaret på ??

Torsdag, 2011-05-12….den tolvte ska det vara…och inget annat !

Halvmulet. En mellandag vädermässigt.

Igår höll jag ett föredrag i KSAU om medborgardialog. Visade bilder på OH och satte igång en livlig diskussion bland KSAUs ledamöter. Precis vad jag ville åstadkomma.

På kvällen, igår, var jag på översiktsplaneringsmöte i Ljungbyhed. Det var jag, Bengt och Madielene som repesenterade politikerfolket. Sedan var det ca 25 – 30 ljungbyhedsbor också. En bra uppslutning faktiskt ! Jag var ”död” när jag kom hem vid 22-tiden…..för att senare stiga upp vid 0530 och åka på skolan…