Måndag, 2010-05-31

Sol…

Suttit i sosse-kansliet mellan 14 – 16, därefter avlöst av Olle.

Tränat bröst….

Jag ska försöka ”dra igång” ett SSU här i Klippan. Har tagit de första kontakterna idag.

”Spiralen uppåt vad gäller välfärd och överkonsumtion verkar ha nått sitt tak.”
Nu kommer baksmällan. Vi måste backa…troligen flera steg…bakåt för att kunna fortsätta. Och människan är av naturen ovillig att ”stega bak utvecklingen.” Därav de massiva protester i olika former som framförs över i stort sett hela Europa. Vi har, kort sagt, haft det FÖR bra !!

Söndag, 2010-05-30, Morsdag…..

Mestadels mulet…

Grattat min mor på morsdag !

Hade en lång och trevlig chatt med min son igår kväll….=)

Falskhet…
Det fanns en mening med allt…. Det fanns en mening med att jag skulle uppleva falskhet förr…. Det fanns en mening med att jag skulle bete mig ”stolpigt” när jag bodde själv efter separationen…
För idag när jag upplever falskhet…från annat håll…känner jag mej trygg i min roll och kan motstå all skit som ”flyger runt”. Jag lärde mig nåt av den resa jag gjort…. =)

Lördag, 2010-05-29

Sol, men blåsigt och ingen värme.

Har ätit sillmackor på Sossekansliet idag. Det var som vanligt mest ”folk för inbördes beundran”.

Tränade ett kort pass ben och rygg med en centerpartist idag. Han bekräftade att även centerpartiet lider av ”tröghet” och svårighet att få yngre intresserade av politik. Han kämpade på samma vis som mej fast i Centern. ”Hopplöst” ….var ett ord han använde…

”I färskt minne bevarad….”
https://klippan.socialdemokraterna.se/gallery/1maj2010/index.htm

Min dotter (t.h) ….
https://www.flickr.com/photos/sappitea/4586792322/

Har chattat en ”längre stund” med min son. Riktigt givande och kul !! =)

Fredag, 2010-05-28

Regn…regn…regn….ÅSKA…..regn….

Fikat på ”Fenix” idag med min kära.

Ringt 90200 och fixat till våra tv-boxar….som inte riktigt visste vad dom var….

Ååååå vad jag älskar fredagar !!!!!

Tränat ben idag….fastän det egentligen var axlar idag. Mina axlar behöver ta de lugnt….  Både Conny och Patrik hade sina skäl att inte träna idag. Så, jag blev själv….

Onsdag, 2010-05-26

Halv-mulet…

Lena är med Anne och sin mor på Väla.

För två dagar sedan så bröt Ture lårbenshalsen. Han blev opererad direkt och fick en ny höftled på ”köpet”.

Igår hade jag för första gången…på läääääänge….kontakt med min son. Jätte roligt !!

Jag och Lena har hälsat på Ture på lasarettet. Han mådde efter omständigheterna bra….och var vid god vigör….med glimten i ögat….som vanligt.

Lena fick idag reda på att hon fått fyra veckor sommarjobb. Veckorna 29 – 31. Va bra !!!

Är så glad över den kontakt som återupptagits !!!! =)

Lördag, 2010-05-22

Sol och sommarvarmt…understundom när solen får vara framme.

Blev tvungen att ladda hem ett annat cd-brännar-program, då mitt Roxio inte klarade av att göra en kopia på en cd jag lånat.

Sophia på kortids och Lucas hos pappa….

Kört axlar idag….

Sverige förlorade mot Tjeckien i ishockey…

Onsdag, 2010-05-19

Mulet ….men ljummet =)

Ett problem i tiden…
https://hd.se/klippan/2010/05/19/hyfsad-geografisk-spridning/
.
…”en arbetssökande”….. Kan det vara jag tro??? =P

Gjorde min presentation av boken Big Bang på engelskan igår. Gick nog rätt bra….tror jag…

När ska den här ”festen” sluta….
Kanske p.g.a. att jag tog en vilo-vecka ifrån träningen förra veckan, så har jag nu ökat  till 94kg i kroppsvikt !! =)
Inte ett uns mer fett vad jag kan se…och min fru kan se. Så, det måste ju vara muskler…!! =)
Kört ben idag på gymet.  DJUUUUUPA knäböj på 150kg…6:or och 8:or !!

Tisdag, 2010-05-18

Sol..sol..sol…

Har idag, nu på morgonen, instllerat XP på Lucas dator. Där är nu bara XP och WLAN-programmet. ”Das alles” !!
Få se nu hur länge det dröjer innan han får systemet att ”kapsejsa” igen… =P

Min fru har SMS-kontakt med min son…. SKIT-KUL !!!