Onsdag, 2011-06-15

Ärligt…har inte reflekterat över vädret idag.

Varit på KSAU. Höll en liten presentation av ”Norsjö kommun”. En kommun ”mitt i skogen” i västerbottens inland, som i många delar går bättre än Klippans kommun. Varför?

Har fått reda på att jag blev godkänd på sista matte-tentan, LUMA 1. =)

Kemiplugget har legat lågt idag…….

Fredag, 2011-06-10

Soligt men svalt.

Titta på ”Examens-tåget” av studenter som ringlat flera varv igenom byn.

Har påbörjat ”sommar-matte-kursen”. Känns kul !

Har ringt ekonomichefen i Norsjö och fått mej till-mejlad hela kommunbudgeten, som jag ska ha som underlag när jag kör mitt uppträdande på KSAU nästa vecka.

Lucas ska ha Anton här på LAN i natt.

I övrigt en ”slö och harmonisk” stämning här hemma. =)

Lördag, 2011-06-04

Soligt och upp emot 25 grader varmt !

Varit på loppis mitt på dagen i Bjuv och senare på kvällen grillade vi med My och Pecke hemma hos dom.

Gick igår med i LinkedIn. En professionell, internationell kontaktsida. En sida med mer av det stuk som jag vill ha på en kontaktsida. Sidan är helt klart inriktad på människor som ”är i karriären”, så det är väl bäst att man skapar dessa kontaktytor redan nu. De som går med i LinkedIn och tror att det är ett ”nytt” facebook….blir besvikna ! Men jag vill komma bort ifrån den ”statiska oseriositet” som facebook förmedlar. Kommer att ha kvar facebook främst för kontakten med mina barn !

Det blåser ordentligt på ”mammas gata”.
https://www.expressen.se/nyheter/1.2459238/tromber-i-vasterbotten

https://www.aftonbladet.se/vader/article13126073.ab