Mulet och tidvis regn.
Det hat varit lilla julafton här idag !
Vi har köpt en 50″ tv. Jag har fått en laser färg-skrivare och en Nokia N8.
VILKEN LYCKA !!! =)
Mulet och tidvis regn.
Det hat varit lilla julafton här idag !
Vi har köpt en 50″ tv. Jag har fått en laser färg-skrivare och en Nokia N8.
VILKEN LYCKA !!! =)
Mulet…
Lena på BUN.
Är nu inne på min andra VFU-vecka. Det går bra och jag känner mig säker i vad jag gör.
Har nu även fått ett mammaledighets-vikariat på 70%. Till och börja med fram till jul…
Har kommit in bra i arbetslaget och med övrig personal. Fått bra kontakt med en av rektorerna.
Klart och soligt.
Lena jobbar 17-22.
Imorgon vankas kalkonmiddag, m.a.o. ett tidigarelagt födelsedagskalas för min fru. =)
Lucas hos pappa….och Sebbe är på ”vift”…. bara jag och Sophia hemma under kvällen.
Har börjat förbereda för min VFU som börjar till veckan. Läst igenom papper och gjort en pärm för ändamålet.
Har äntligen lyckats skapa en komplett lista över alla aktier på stockholms börsen…i excel.
Mulet och ca 7 – 10 grader….”rå-kallt”…
Varit på E-referensgruppen….
Blivit uppringd av en aktiemäklare….
Börsen uppåt idag. Men jag tror på fortsatt fall…..totalt…..ett tag till.
Försöker värva intresserade till en aktie-intresse grupp…..få se vad det blir av det…
Nya fåtöljer i vardagsrummet…
En asteroid (400m i diameter) ska passera jorden i natt….på ca 200 mils avstånd. Lär ju inte se den, enär det alltid är mulet i skåne. =(
Mulet och disigt. Kring 9 grader.
Lena jobbar natt till imorgon.
Korv och makaroner till oss hemmavarande.
Jag har idag gått med i Nordnet för att kunna (ev.) vara aktiv på aktiemarkanden. Har fått i mitt huvud att vi inom en snar framtid kommer att få se den djupaste botten finansmarknaden sett på flera generationer….och under vår livstid. Alltså, bör det vara läge…snart…. för köp….när allt är billigt. Om naturlagarna (finanslagarna) fortfarande gäller efter ett kommande ras/krasch….så bör det komma en uppgång (ett rally uppåt) efter det. Då, om någonsin ska man vara med….om man har intresse för det…vill säga.
Kan man som socialdemokrat, med arbetarrörelsen i blodet sedan generationer tillbaka, vara intresserad och aktiv på ”de snabba klippens marknad”, dvs aktier….o.dyl. ??? Känner mig kluven…. men är socialdemokrat i märgen……men lever i ett kapitalistiskt system….och känner att jag måste foga mej efter detta för att ”överleva”. Är jag knäpp som tänker så?
Mestadels mulet, med lite dimma, och ca 9 – 10 grader.
Igår gick jag med i Avanza….igen. Mitt ”aktie-sinne” vaknade plötligt till liv! Tror att det inom sinnom tid blir köpläge för aktier i allmänhet. Men, vi har inte sett slutet på raset ännu, så det är bara till att ta det lugnt ett tag till….
Sitter till stor del på dagarna och jobbar med de matte-grupp-uppgifter som vi fått…..
Bjudit hemmavarande barn på pytt-i-panna…..