Måndag, 2011-01-31

Mulet….

Fick VG på den vetenskapliga rapporten…och 8hp till i min samling. =)

Dagens insikter….
Varför springa runt och ”tysta ned” folk…. Sanningen kommer ändå alltid fram. (Gäller bekant)
Kortsiktig användning av anabolaseroider….ger, kanske livslånga, biverkningar i form av ”manodepresivitet”. (Gäller bekants-bekant).

Fredag, 2011-01-28

Gissa??……Mulet !

Oh, en hel vecka nästan sedan jag skrev sist….

Måndag och tisdag var jag på kommunstyrelsekurs i Falsterbo. (Skriver man ”på” eller ”i”….?…)
40 personer ungefär ifrån kommunstyrelsen här i Klippan var på kurs och skulle ”lära känna varandra”. Vi skulle sätta upp mål för den kommande mandatperioden.
Vi skulle bland annat bekämpa…..”onanismen”….eller var det……”nånannanismen”…….här i kommunen.

Påbörjat termin 2…och matematikstudierna. =)

Lena jobbar 8 – 16 idag.

Lucas är hemma och är krasslig.

Sophia på kortis.

Vi ska ha ”wok-främmande” ikväll….. Mmmmm!!! =)

Lördag, 2011-01-22

SOL !!!
Helt underbart väder ! Min ”norrlänska hjärna” säger att det är valborg idag. Så här är det där uppe på valborg, några få snöhögar, barmark men blött, sol med sådan här ”vår-dis” i luften. -1 till +2 i temperatur. =)

Har köpt lite kläder idag, tröjor , skjorta och ett par svarta jeans.

Har inhandlat födelsedags-presenten till Emmy. Ska skicka den till veckan.

Kollat upp flygbiljetten…den var OK med följeslagare och allt ! =)

Livet är bara så där…”fucking-djä_la-underbart”….just nu….trots att det finns ”svarta moln på himlen” i vår omgivning.

Tisdag, 2011-01-18

Mulet…. Va annars ??? =(

Varit på Väla. Handlade två förvaringsaskar för A4-dokument…i svart….på IKEA. Behöver nog fler !!

Fått brev ifrån NTI-skolan. Inloggningsuppgifter…mm…

Ska beställa böcker för mattekursen för ca 1300:- och till kemikursen 500:-.

Beställt tid för synundersökning och nya linser…..bruna !! =)

På nåt sätt så gillar jag idén bakom Wikileaks. Sanningen, i alla lägen, måste fram. Kortsiktigt kan det orsaka ”viss oro”, men på sikt vinner sanningen alltid.

Lördag, 2011-01-15

Mulet….

Vikarierade som SO- och NO-lärare igår. Fyra lektioner blev det !

Lena har jobbat natten till idag.

Lucas sov borta hos Bartak.

Dagens tankar:
Vi lever i en väldigt konstig bild av vår omvärld. Vi människor kan bara ”uppfatta” 4% av vår omgivning – universellt sett. Resten, 96%, består av för oss osynligt ”Dark matter” och ”Dark energi”.

Är det Socialdemokratiska partiet påväg att spricka??

Torsdag, 2011-01-13

Mulet…

Gjorde igår debut i kommunstyrelsen…som ordinarie… =)

Har idag varit på komvux och fått bekräftat att jag kan påbörja kemistudierna den 31:a januari vid NTI-skolan, på distans och på 25% fart, vidsidan av mina högskolestudier.

Tisdag, 2011-01-11

Halkigt ute…. !!!

Jag har idag kört mitt första benpass på över en månad. 3×15 på 240kg blev det bland annat… =)

Lena jobbar 1500 – 2200 idag.

Blev igår på gruppmötet invald i en referensgrupp för IT- och e-handel för kommunen. =) Men, jag som vill sätta mig in i ämnet fick idag reda på att det finns ”inget att sätta sig in i”. =(

Vår moder natur verkar vara på krigsstigen. Tycker det händer nåt allt oftare. Det var ju inte länge sedan det brann fruktansvärt i Australien…nu är det en sälla skådad översvämning där. Vart är vi på väg ??

Söndag, 2011-01-09, GRATTIS Emmy !!!!!

Slaskigt !!!!!

Har ringt och grattat min dotter på hennes tolvårs dag !!! =)

Lämnade över den vetenskapliga rapporten till Malin idag…..så får hon stångas med den ett tag.

Har haft skjorta på idag. Alla har kommenterat det….. Måste jag gå omkting i T-shirt och tjocktröja…för att allt ska vara normalt ??? =P

Tar 0600-tåget imorrn till skolan. Har gruppmöte imorrnkväll 18.30.

Lena har suttit och räknat matematik-B ikväll….KORS !!!!! =)