Söndag, 2010-11-21

Mulet och någon plus-grad…

Hade besök igår av bekanta…vars ”liv delvis verkar vara i gungning”.
När alkoholen blir ”tröstaren i nöden”. När man litar på att ”instutitionerna ska fixa ett nytt jobb åt en.” Då….e de kris !

Det ligger snö på Söderåsen…men inte här.

My och Pecke har varit här och ätit lunch. My hade bakat kakor och lussebullar som hade med sig. =)

Lucas varit hos kompis i ”Östra”.

Måste snart få hjälp med att ”stänga”. har i eftermiddag haft kontakt med en ”närstående” till Lena. Första gången jag gjort nåt sånt. Skrämmande…tycker jag själv. Blir lite rädd för mig själv.

Lördag, 2010-11-20

Mulet och lite vitt av snö på marken.

Gjorde ett ”bejublat” framträdande vid en gruppredovisning igår. Jag beskrev en fysiklektion som jag haft under praktiken, och de problem som följde med förberedelserna, brister kunskapsnivån hos eleverna, mm.

Det blir inte var dag som jag skriver i min dagbok. Har fullt upp med plugg och annat i mitt liv just nu. Sorry my friends !

Måndag, 2010-11-15

Bjöd min fru på tråta och kaffe på sängen på hennes födelsedag !

Blev där efter inringd på vikariat på skolan. Ska även vikariera imorrn…hela dagen ! =)

Vad är det för värld vi lever i ? Hur håller människor på att bli ?? Man börjar ju fundera när man reflekterar över hur människor, t.om. i ens närhet, beter sig……

Söndag, 2010-11-14

Mulet och regn…men inte så svalt !

Varit och grillat i skogen…i en koja….med vänner ! Skit skoj !

Emmy och Gabriel har ringt och grattat på farsdag. Sara grattade via facebook ! =)

Mona Sahlin avgår…

Har insett att KEMI A är en förbannelse som jag inte kommer undan ! Jag måste nu bita i det sura äpplet och läsa den kursen !

Lördag, 2010-11-13

Växlande molnighet…ibland sol…och riktigt härligt ute med 5 – 7 plusgrader.

Var på grabb-kväll igår med killarna från GYMet. Bowlade, snackade och åt…. KUL !!

Som jag alltid har sagt: ”Historien upprepar sig”.
Nu har USA startat sedelpressarna…. Vad gjorde Hitler före andra världskriget ? Just de, startade sedelpressarna. Vi har alla de ingredienser idag som behövs för att se en repris på världskriget. Arbetslöshet, antisemitism, valutakriser….
Och säga vad man vill, men jag tror att arbetslösheten på ett internationellt plan inte kommer att minska på många år ännu….kanske tiotals år.

Har fått världens godaste middag av min älskade….med levande ljus på bordet…och mysig stämning. =)

Fredag, 2010-11-12

Mulet och regn.

Har idag fått mina första 6hp för pedagogik och hållbar utveckling. =)

Jag blir trots allt tvungen att läsa fysik i Lund. Det finns inte på högskolan i Kristianstad. =(
Men detta händer första termin 4. Men måste börja titta på förutsättningarna för dessa kurser.

Lena – säger idag – att hon skulle ställa sig positiv till att jag gör min tredje VFU i t.ex. England. =O  =)
Det är nämligen meriterande och har ett mervärde om man gjort detta – utomlands.