Måndag, 2011-04-25, Annandag Påsk…..

Klar himmel och sol =)

Lena jobbar 0900 – 1600. Fick sovmorron….från 0800…och sluta redan 1500… =P

Vi har haft en riktigt fin och varm påskhelg med upptill 20 grader varje dag.

Vi tömde ”mögelhörnan”…dvs verandan..på allt ! Körde med en stor täckt släp…som blev full…till soptippen. Förra onsdagen…
Nu har vi fint med flera alternativa sittplatser på olika sidor om lägenheten/huset…beroende var solen är…

På lördag körde vi två gånger till Väla/Familia och handlade bl.a. 3 ”kuber”, ny rumsmatta,,,och mat.

På söndag var vi till kopparhatten på picknick med Åse, Kidd..och ”tjockisen” My… =) Varmt !!! Sedan på kvällen grillade vi och åt ute på verandan i värmen till sent…. och spelade kort med Å&K.

Påsken 2011 i Klippan

Vill bara visa hur grönt vi har…redan !

Om man tänker sig i förlängningen….
https://www.sciencedaily.com/releases/2011/04/110424152441.htm
….så bör det ju finnas ett helt periodiskt system med olika sorters antimateria då också. Ett anti-ämne till vart och ett av våra ämnen.

Torsdag, 2011-04-21, Skärtorsdag….

Mulet…

Lena jobbar 08 – 16.

Lucas var borta till 23.30 igår kväll…skulle varit hemma 22.00…

Sophia till kortids, tor – sön.

Vet inte ”vart jag är påväg” ?
Från att ha varit…i det närmaste….en renlevnads-människa, till att …nu…lägga in en ”kärring-snus” (portionssnus-light, ”ekorrbinda”) då jag ska plugga. Känner mig mer alert och pigg då. Får mer energi.
Dagar då jag inte pluggar gör jag inte det.
Håller jag på att bli ”drog-beroende” ……vid 50 års ålder ??? =P Det kanske är ok att bli lite konstig vid min ålder. Det kanske är ok att börja använda ”uppiggande medel” vid min ålder. Ja, jag vet inte ???

 

Onsdag, 2011-04-20

Sol och varmt !

Rensat och kört bort ”all” skit som vi hade på vår veranda. Hyrde den största modellen av kåp-släp…och fyllde det !
Sedan hämtade vi ”nytt” rumsbord, soffbord och tv-bänk…

Har ikväll suttit ute och ätit på verandan….grillat och ett glas vin… =)

Gabriel har ringt….Jätte kul !!

 

Fredag…..underbara fredag ! 2011-04-15

Sol, klar himmel,varmt och grönska med nyutslagna blommor !! =)

Lena jobbar 15 – 22.

Trodde att allt gått in i gamla gängor… Men, min underbara fru visade att så är inte fallet ! =) =*

Vi har preliminärbokat ”Herr och fru SMHI” till valborg….. När vi var ute och gick med hunden så slank vi in där på en kopp kaffe…och kom då fram till detta. =) Kul !

Nu har vetenskapen hittat nåt som troligen kullkastar alla tidigare teorier om hur allt uppkom – BigBang. Man har hittat stömningar av galaxer som rörsig snabbt mot ett visst mål, och detta borta vid kanten av vad vi kan se av universum. Detta kan tyda på att vårt universum bara är en liten-liten del av nåt mycket-mycket större.

 

Onsdag, 2011-04-13

Mulet och understundom regn.

KSAU idag och möte i Stidsvig senare ikväll.

Fick förståelse för min ”eftersläpning” av min lärare i kemi. Känns bra ! Jag får energi av förståelse…!

Jag är så glad att mina barn, flickor, verkar ha fått en klok styv-pappa !

Ja-ha, så ska man flytta på en folkmängd ungefär 10 ggr större än sveriges…. Lycka till Japan !

 

Tisdag, 2011-04-12

Mulet och regn…

Gjort TVÅ kemiprov idag ! =)
Känner mej riktigt nyttig !

Ytterligare två skalv i Japan på över 6 i natt som var.

Ätit kyckling, potatis och min älskades goda hemgjorda sås.