Söndag, 2010-08-15

Molnigt och ca 20 -22 grader och fuktigt i luften.

Igår var jag på Sossarnas valupptakt (09.00 – 14.00) och ”synkade” vår strategi. Visst…det finns oenighet i vissa delar…men i stort var vi väl överens.

Vi hade Rolle o Kerstin o Kajsa på besök igår kväll. Vi bjöd på middag och hade trevligt.

Rune o Evy ringde och bjöd oss på kräftor….en kväll framledes….KUL !!!

Det är tydligen dax igen…
Måste bara påminna om att det jag skriver här
INTE ÄR HEMLIGT
!! Och att påstå att …”jag har inte läst”….är ingen idé. Jag kan se vilka som besökt min blogg. Varför ljuga om det ???? Det är INGET ATT HYSCHA OM !!!!!
Det som är ”hemligt” lägger jag ju givetvis inte ut på internet.

Fredagen den 13:e !! Augusti 2010.

Mestadels mulet.

Lena jobbar 09 – 13.

Vilket jäkla åskoväder vi hade i natt !!! Det small och blixtrade flera gånger i minuten !

Vi kom fram till att vi ska behålla även mobil-spärren på telefonen ett tag. Nu kan vi bara ringa TILL ”fasta telefonnummer”. MEN….vi kan bli uppringda av ALLA !!! ….som en del har svårt att förstå !

”Ett parallellt universum” bara en MILLIMETER bort !!! Hmmm?? Då måste jag ju finnas på flera ställen…en millimeter på sidan av ”detta”. Hmmm?
https://www.dailygalaxy.com/my_weblog/2010/08/the-first-trillionth-of-a-second-of-time-will-the-cern-lhc-reveal-the-existence-of-a-parallel-univer.html

”Sonen” har ringt för ca 180:-kr till 0939 hos farmor också….

Torsdag, 2010-08-12

Sol….eller ???

Lena jobbar 09 – 15.

Sophia till kortids.

Jag spärrade alla ”betalnummer” ifrån hemtelefonen igår. Men spärrningen råkade (Hmmm?) ta med samtal TILL mobiltelefoner också. Så, nu blir det inga samtal till mobiler tills dess att vi fått just den spärren borttagen. Och det är tydligen lättare att sätta dit en spärr än att ta bort. För att ta bort krävs underskrift, legitimation….mm….mm… Kan i och för sig förstå det…men…

Onsdag, 2010-08-11, 4.734:- i telefonräkning…..

Mulet.

Lena jobbar 07 – 16.

Sophia har haft skit-kalas.

Körde ben igår på gymet tillsammans med en ny träningskompis.
Jag kommer nog att tvingas träna senare nu när skolan börjar. Så, 18.00 – 18.30 är nog troligt att jag kan börja min träning.

4.734:-kr i telefonräkning…för EN månad…p.g.a. ”barnens” ringande på ”0939”-nummer (30 – 50kr / minuten ).
0939-1092600
0939-2011030
0939-2002700
Men, nu har jag begärt spärrning av dessa (alla) 0939-nummer.

Tisdag, 2010-08-10

Mestadels mulet.

Lena jobbar 09 – 15.

Jag har fått inloggningsuppgifterna till högskolan idag. Vi ska tydligen jobba i First Class… =)
Fick även en (ännu en) ny mail-adress:

[email protected]

Alltså….. Min separation, efterföljande elände,….mm. ter sig allt mer ”stillsam och lugn”. Och jag är tacksam för detta ! Det känns som om ”slutet” på separationen ÄNTLIGEN kom när vi skrev ett ”umgängesavtal”….jag och mitt X.
Det jag nu får vara med om i min omgivning är ”en tsunami i jämförelse med mitt lilla piss-skvalp”. (Ursäkta jämförelsen)

Måndag, 2010-08-09

Mulet.

Lena jobbar 09-16.

Hämtat två förbokade, fjärrlåne-böcker på biblioteket. ”Samspel i grupp” och ”Tala och engagera”…..som ett led i mina kommande studier.

Hjälpt Laila med ”datorns värld”….. =)

Varit på kommunen och kollat så att Per tryckt ”rätt saker på rätt plats”….å det hade han ! =)

Druckit kaffe på sosse-kiosken…på det vanliga måndagsöppet-hållandet.

Söndag, 2010-08-08

Mulet och regn hela dagen.

Har ont i min fot..och tillhörande ben. Något förbättrad rörlighet. =)

Gjort ett förslag till SSU-utskick som jag sänt vidare för tryckning.

Lena har sytt fyra gardiner….nu sedan jag tog ned en symaskin. ”Duktig kicka !”

Ätit ”silla-mackor” och ägg….GOTT !!!

Lucas är duktig på att prata med min mor i telefon. !!!! =) Man behöver ”en viss teknik” för att prata med henne…..

Jag har en dålig känsla av att Alliansen kommer att vinna på riksplanet…en gång till !! Tyvärr !!! Jag vet inte var felet ligger, men ”vi röda” jobbar i motvind” på nåt vis. Och tala inte om hur sverige kommer att se ut efter fyra år till med ett borgerligt styre….Huuuuu!!! =(

Lördag, 2010-08-07

Sol-disigt. Riktigt varmt !!!

Sophia hem ifrån kortids.

Jag har varit på lördagsöppet på ”sosse-kiosken”. Riktigt givande…för en gångs skull ! =)
Jag fick fler uppdrag/åtaganden. Har bland annat gjort ett (förslag) på ett utskick till förstagångsväljarna där jag frågar om intresset av att starta ett SSU i Klippan.

Fredag, 2010-08-06, Klippan-festival…..

”Dis-mulet”….

Sophia på kortids…
Lucas är och LANar….

Lena jobbar 07 – 13.

Nu har jag egentligen så mycket att skriva om att jag inte vet var jag ska börja…..

Har varit i norrland…

Har klämt vaden så att jag förlorat lite känsel…

Har tagit med lite saker ned och lagt in i förrådet mitt…

Har fått antagningsbesked-2…och är fortfarande antagen… =)