Söndag, 2011-02-06

Mulet å dimma…

Jag har gjort alla kemiuppgifter till kapitel 1 i kemiboken. =)

En lugn dag ….Jag har försök bry min hjärna med kemi…Och min älskade har brytt sin med Sophia och skidor på tv:n.

Vi har planerat lite löst för sommaren och dess aktiviteter….ledigheter….resor…mm.

Lördag, 2011-02-05

Första "vår-dagen"....?

...parken mitt i Klippan....idag !

Uppseendeväckande bilder för mina barn där uppe i norr. Nästan så att dom tvivlade…och trodde det var ett skämt. Och, ja, min norrlänska hjärna säger också att: ”Detta kan inte vara i februari. Det måste vara i maj…någon gång..”

Utan långkalsonger !!!!!….för första gången på lääääääääääää-nnnnnge !
Gick – utan problem – ned till ICA i BARA mina nya joggisar ( inga långisar ) och foppatofflor, stickad tröja…ingen jacka ! =)

Fredag, 2011-02-04

Mulet…och understundom nederbörd….mest i form av regn.

Köpte en ny trådlös mus till Lena igår. =)

Har beställt böcker…

Har gjort min första ”kemi-vecka”.
Pluggar ämnen i periodiskasystemet i ett glosförhörsprogram. Det går utmärkt !

Pratat med Lennart.A. på Skype. Första kontakten på skype sedan jag flyttade ned…

Lucas ska visst till pappa… Och Sophia är förkyld.

Trodde att skype…….. Men, jag var nog för optimistisk.

Tisdag, 2011-02-01, En ”Har” -dag.

Mulet….

Har fikat en semla med min älskade på ”byn”… 😉

Har interjuvat två matematiklärare på gymnasieskolan om ”Hur dom introducerar logaritmer för eleverna?”.

Har beställt en ”ny” tid för synundersökning…här i Klippan…idag.

Lena jobbar 15 – 22.

Har beställt kemiboken på nätet.

Har fått min första ”lärar-lön”. =)