Söndag, 2011-05-07

Sol och varmt !

Lena har jobbat 1845 – 1000 idag. Verkar sova dåligt på jobbet sitt – trött ! Gick och lade sig 19.30 ikväll…. (???)

Lucas hemma igen efter en helg hos pappa. Installerar om windows….

Varit på Skäralid på picknick med Jeffe och Sophia….

Pluggar kemi för brinnande-livet ! Oxidation – Reduktion…bl.a.
Har gjort en sida på nätet för att, om möjligt, underlätta mitt lärande.

Känns som om jag just nu ”tar var dag för sig”…….. 🙁

 

 

Tisdag, 2011-05-03

Mulet och kallt.

My med brukare har varit på besök.

Jag har tagit beslutet att göra en senare tenta på matten vi läser nu. Känns skönt !
Det har varit ”för mycket” politik och ”för lite” skola….känns ostabilt !

Känner mig ”harmonisk” efter ovan nämnda beslut. Det har nog varit ett stress-moment för mig….antagligen. Och plugga under stress vet jag att det inte är så effektivt.

Första Maj – 2011

Sol…större delen av dagen, men mulet och regn på eftermiddagen.

Lena jobbar extra 19 – 10…natt.

Gått med i Första Maj -tåget samt stått och sålt förstamaj-märken och sosse-lotter. Lena och Sophia gick med i tåget =).
Vi hade tur med vädret – sol och varmt – under festligheterna.

Sophias vik-assistent kommer inte imorgon p.g.a. familje-sorg…..
Ordinarie assisten var otrevlig nog att åka till Rodos idag… =( …. 😉