Om Hans-Eric

Är en man av norrlänska härkomst. Född i Västerbottens inland. Har tre barn och är gift för tredje gången. Nu med en underbar skånska som jag lever ihop med i skåne.

2013-07-30 Tisdag

Hej Blogg !!

Grått…men uppehåll…just nu i alla fall…

MAN SKA INTE UNDERSKATTA…
…det sätt på vilket information sprids. Att jag sitter här har trots restriktivt snack spridits som ringar på vattnet. (Enl. inofficiell källa)

FASCINERANDE..
Se länk:
https://htwins.net/scale2/

GRUPPERNA…
De grupper jag gått med i på nätet ger mej så mycket energi. Det är en så givande atmosfär i grupperna, men även humor – rå humor.
Jag får kontakt med människor som är i min situation…eller värre. Det utbyts råd och erfarenheter. Men, framförallt, alla är glada (vad det verkar i alla fall).

FRÅN ETT AV MINA INLÄGG…
”Jag ska inte klaga på min situation. Jag läser mig till att det är många som har det värre med hjärtesorgen. Jag är glad att det, för min del, uppdagades rätt snabbt hur det låg till med kärleken. Hon hade börjat tveka, och då lämnade jag skutan.
Visst, det kommer stunder av tvivel om man gjorde rätt. Men jag har rådfrågat så många som sagt till mig ATT jag gjorde rätt, så då måste det ju vara så.
Är glad, idag, att vi inte hade några gemensamma barn. Det är betydligt enklare då att gå åt var sitt håll.
Just idag så skriker mitt hjärta mest efter vänner, sällskap och kompisar. Vet just nu inte om jag vågar – en gång till. Och ja, korparna kraxar, ”lugn det kommer”. Vet inte ja, efter ”tre raka förluster”. Kanske bäst att ändra taktik då ???”

ETT UNDERBART INLÄGG..
(Av: Ulrika Stiernström)

Ibland kommer kärleken snabbt
Ibland kommer den mer än sällan
Ibland tror man att man är kär
Ibland är man bara kär i själva kärleken
Ibland försvinner kärleken innan den kom
Men ibland stannar kärleken faktiskt kvar…..

Men en sak är säker det är inte kärleken som gör ont, det är besvikelsen att det inte blev mer som gör ont….

Så om man hittar kärleken så va rädd om den, ta väl hand om den o vårda den ömt, man vet aldrig när den dyker upp nästa gång…”

2013-07-29 Måndag

Hej Blogg !!

Svalare idag….men skönt !

GÅTT MED….
…i en grupp med singlar och separerade. Det är INGEN DEJTINGGRUPP !
I denna grupp diskuteras känslor, agerande, tankar, besvikelser…och det ges stöd och råd. Underbart tycker jag !
Man måste bli inbjuden till denna grupp. Man kan inte bara gå med själv. Och det är också bra. Annars kan det lätt bli – de det inte ska vara – en dejtingsida !

Jag vet, av erfarenhet, att några som läser ovanstående inte kommer att förstå vad jag skrivit. Men, det är ju så….alla kan inte vara ”snillen”… 🙂

HMMM???
Jag har FLER läsare av bloggen när jag INTE skriver….. 😛

EN DAG AV SÅRSLICKANDE…
Har hämtat och strukit lite nytvättade kläder.
Gjort några små-ärenden på byn.
Resten av tiden har gått åt till att slicka såren efter ”Alpha-hannens attack” igår. Den tog hårdare än jag trodde… 🙂

BARA EN TANKE….
När jag stod och diskade så tänkte jag….
Det verkar vara en allmän uppfattning att då man som jag, och man, blivit singel, så ska man vara desperat efter någon att dela säng och liv med.
Så många ”kraxande korpar” har små-flinat åt mej och sagt: ”-Ja-ja, det där går nog över för dej !” när jag sagt ”aldrig mer en fast relation” för min del.

Och för det andra, kan man inte få vara sugen på sex utan att vara en ”bock” när man är en man ? Nä, tydligen inte ! När jag säger att, ja jag vill även i fortsättningen ha sex, så¨är det tydligen liknämning med att vara på ”desperat jakt efter sex”.  Lustigt….

UNDERBAR…
Vilken underbar grupp jag fått kontakt med på nätet !!!! ”Just love it !”

2013-07-28 Söndag

Go’dag Blogg !

Varmt-varmt och sol !

VÄLA…
Hjälpt ett par vänner att frakta hem saker från Väla nu på morgonen. Ännu ett par underbara vänner jag har !!
images_vänner

ALPHA-HANNENS VÄG…
Efter lite god mat…och alltför god dricka…så kom  min karma i ljusan dager. I och för sig, så förstod ”hanen i fråga” mej bättre efter ”slitsamma diskussioner och tilläggsyrkanden om att-satser”…. //”Påverkad”…sorry ! 🙂

2013-07-27 Lördag

Go’morrn Blogg !

”Himlens färg är grå.”
Och just nu, i skrivande stund, öser regnet ned….

VI VANN INTE…
Trots ett ”blocköverskridande samarbete” så lyckades inte vårt lag ta hem segern i ”Musik Quiz:en”.
Factory, med ”Efter plugget”, var väl det enda jag bidrog med…tror jag…
Åsså lärde jag mig att gruppen ”Aha” kommer från Norge…och ”Alphaville” från Tyskland.

Senare blev kvällen en ”ordförande träff”.
En fd. ordförande för ett ”gäng som kommit i otakt”…som kände nuvarande ordföranden för ”ett gäng som gått för långt”. 🙂 Och så jag då – som var ”ord…..förande” igår kväll.

BORTBJUDEN
Blir ikväll bortbjuden av omtänksamma vänner.
”-Du har ju ändå inget liv…” (skratt) sa den som ringde och bjöd mej.
I och för sig hade jag planer… Men, dom får vara till en annan gång.

DET ÄR FANTASTISKT…
…så mycket omtänksamhet och vänskap det finns ”där ute”. Bara på några veckor nu så har ”att handla” blivit nåt helt annat än det varit. Massor med människor som hälsar och ler, och några stannar av mej för att prata. Och detta händer VARJE DAG nu !
lsa_137442380

 

HELSINGBORGS-FESTIVALEN…
Varit med ”go’a och gla’a” vänner på Helsingborgs-festivalen. MASSOR med folk ! ”Grejen” vi åkte för att se var ”Joddla med Siv”. Jätte härlig och svängig musik…men lite svårt hade jag att hänga med i språket ibland.

NU VET JAG…
…vad jag gjorde för fel vid förra separationen. Jag satte mig ned i min ensamhet, långt från ”liv och rörelse”. Om jag var deprimerad, så blev det ju inte bättre av att göra så.
Det jag gör nu är rena mirakel-medicinen vid separationer. Många vänner, kompisar och att aktivera sig. Prata om hur man själv, jag, kände inför separationen – med många människor. DET är lösningen på problemet !
Synd bara att jag kom på det först nu ! För nu blir det ingen fler gång…..

DET ÄR OCKSÅ SKILLNAD….
….nu och förra gången jag var singel. När jag då, som singel, såg par, kärleksfullt vandra hand-i-hand, kramas. titta kärleksfullt på varandra, så led jag fruktansvärt i min ensamhet.
NU, däremot, när jag ser samma sak, så känner jag en lättnad över att ha kommit ur, och från den biten i mitt liv. Jag är, kort sagt, nöjd med mig själv !
Och detta är en ofattbar skillnad egentligen ! En  för mig ”ovan befrielse-känsla” har infunnit sig.

DET VERKAR SOM ATT….
…jag är klar med kärlek och relationer, kärleksrelationer. Min hjärna har sagt att ”nu är det över för den här gången med sådant här”.
Det skumma är att jag inte medvetet valt denna strategi. Den bara infann sig ! Om det är någon form av ”biologisk klocka”…det vet jag inte.
Ja, jag kommer att ha ett sexliv….men utan några förbindelser om kärlek. Bara ömsesidigt tycke för varandra och njutning tillsammans.

 

2013-07-26 Fredag, ”Flyttardagen”

Hej min go’a Blogg !!

Livet leker !! För dej också ????

”EUFORISK”
Att ha flyttat dryga 95% (någon pryl kan vara kvar, men kvittar just nu) av bohaget vid en separation – är bara så underbart !! Det är liksom nu den själsliga läkningsprocessen kan starta för fullt. Visst, jag har inte mått speciellt dåligt före heller – oförskämt bra egentligen. Men, det är nu som ”det nya livet” kan börja blomma ohämmat.

Det är fredag och byn är full av vänner, kompisar…och annat trevligt folk. Vad kan man mer begära ???

STÖR VISST…
Bryr jag mej – NÄ ! Men att jag uttrycker att jag mår bra….har jag fått indikationer på att det inte går hem i alla läger.
”So what?” Stör jag ??? Skit i mej då ! Det finns ca 4 miljarder människor till att ”bry sig om”… Jag har DRÖSVIS med vänner som tycker JAG är bra. Och det tänker jag fortsätta med !

FOLKPARTIET…
”Valfrihets-kamraten har av fritt val valt att valfritt umgås fritt med mej ikväll av eget fritt val.”
(”Tugg-tugg-tugg-…..”) 😀

2013-07-25 Torsdag

Hej Blogg !

Regn och mulet. Skönt med ett avbräck i värmen !

SISTA PUSSELBITARNA….
…inför flytten ska på plats idag.

EN TREVLIG KVÄLL….
…igår, med en kompis på Harrys. Denne påstod att ”nu kommer ryktet att gå”… Och jag sa ”Vi vet ju hur det verkligen är – låt dom tro !”.
Skönt att prata med en som nyligt varit, och är, i samma situation. Andra människor skulle bara ha blivit less av det snacket.

FY VA FOLK !
Har gjort ärenden i Helsingborg och på Väla. Höll inte på att hitta en parkeringplats som var ledig i Helsingborg. Men, det är ju festival där nu några dagar….Inte så konstigt kanske.
Köpt bl.a. 3 nya T-shirts.

1000105_550212461681735_1279676059_n

 

JAG REAGERAR ”RÄTT” OMEDVETET…
Jag blev idag utsatt för en situation där jag, och många andra, normalt sett skulle ha blivit förbannad.
Blev jag det ? Nej ! Jag reagerade spontant med tanken: ”Vem mår sämst, JAG eller den andre, av att jag blir arg? Jo, jag mår sämst ! Och det nöjet tänker jag inte bjuda på.”
Och, jag gjorde detta omedvetet ! Jag har tydligen lärt mej nåt. 🙂

HOOOPS !
TO_BAD_black-spider-monkey_87284239 Blev fångad av en tjej när jag var på väg hem från ett snus-inköp i eftermiddag.
”-Hej ! Hur är läget?”
Jag kände igen henne….men inte från var…
Sedan berättade hon….och då visste jag precis. Jag skulle gärna få komma och snacka med henne på hennes jobb – och även hemma. VÄNTA NU !!!!
Jag har bott här i Klippan i FEM år. Hon har träffat mej kanske FEM gånger per år när jag varit in där hon jobbar. Varför blev jag nu hips-vips så ”tjenis-penis” med henne ?
Och problem nummer två. Hon bor ihop med en flickvän !!!
VAR kom jag in i den bilden ????  😉

2013-07-24 Onsdag

Hej Blogg !

Lika förtjusande väder idag !

”En dag full av framtidstro och tillförsikt.”

VAD ÄR JAG KÄND FÖR….?
Fick av en kvinnlig kompis epitetet – ”Charmig, underhållande, pratkvarn.”
Hmmm? Är det nåt jag ska ta med i mitt CV ?? 😀

FACEBOOK…
På mindre än 12 timmar har jag fått 35 vänner på min ”ny-gamla” FB-sida.
Och det är bara vänner som JAG vill ha där. Inte ”vilket mög som helst”.
Tack mina vänner !!

EN TREVLIG KVÄLL…
Sammanstrålade med en god vän på Harrys över en öl. Nu vet den vännen att det finns en annan sida av mej – OCKSÅ !!  Vi har mycket gemensamt…och inte… 😀
Har även fått ”en annan typ kontakt” med en vän som inte bor nästgårds längre. Vem som ska vara lycklig över det av oss två….”det tvistar de lärde om”… 🙂

VAD JAG HITTILLS LÄRT MEJ….
….som ”singel” (ensamstående man).

1) Kvinnor tänker inte som män.
Ju mer jag förklarar att jag inte är ”in the mode” för nåt, ju fler flockas runt mej.
För x antal år sedan ville jag ha kontakt med kvinnor – då fanns dom inte på den här planeten.

2) Bekräftelsen på att man är någon är via sex.
Det dräller av understimulerade människor i vårt samhälle som söker bekräftelse på sig själva. Detta genom att ha sex med allt presumtivt av motsatt kön.

3) Den sanna kärleken är utrotningshotad.
Närhet, omtanke, beröm, uppvaktning, tröst, osv …..utan sex och ”mammon”…existerar nästan inte.