Lördag, 2011-03-12

Solen tittar understundom fram !

Emmy har flugit hem idag… =(

Igår var det den ”stora jordbävningsdagen” i Japan. Jordbävningen var på mellan 8,8 – 9,0 på Richterskalan. En förödande tsunami kom som plåster på såren och har ödelagt stora delar av östra och norra Japan.
Det största hotet, som synes så här dagen efteråt, är ett eller två läckande kärnkraftverk norr om Tokyo.

Tisdag, 2011-03-08, ”Fetisdag…”

Sol och klarblå himmel…..någon plusgrad.

Vi, jag, Lena och Emmy, har varit på Väla. Köpt sänglampor på IKEA. Jag bjöd ”laget runt” på fika !

Emmy ska sova hos Kajsa inatt.

Internationella kvinnodagen – Lena ska stå och servera semlor nere i ”kiosken” ikväll. =)

Har börjat läsa boken, jag köpte/fick, ”Pölsan”, av Torgny Lindgren. Den är jätte-bra !!
”Sanningen har i sig ingen verklig tillvaro, det vill säga är ingenting som finns till såsom något verkligt på något som helst ställe eller vid någon som helst tidpunkt eller på något som helst annat sätt. Visserligen har både kända och likaså blott tänkta sanningar en verklig tillvaro under en bestämd tid i medvetandet hos den tänkande och vetande varelsen. De finns nämligen till som bestämda tankar vilka uppträtt vid en viss tid och upphört vid en annan. Sanningarna själva som bildar stoff för dessa tankar, alltså sanningarna i sig, kan man emellertid inte tillskriva någon tillvaro.” ( Ur Torgny Lindgren, Pölsan )

Lördag, 2011-03-05

Sol och klarblå himmel.

”253 rutor bakåt” !

Lena jobbar extra 16.30 – 17.30 samt ordinarie 17.30 – 22.00.

Har varit och badat med Emmy, Moa, Kidd och Jakob här i Klippan.

Emmy är på filmkväll hos Kajsa. =)

Fredag, 2011-03-04

Började i ”dimmans tecken”…..men verkar sluta i solens….

Lena jobbar 15.00 – 22.00….. Höll på att komma för sent då vår köksklocka visar en timme fel.

Lucas ska till pappa…. Lucas har glömt både nycklar och mobil hemma !!!!

Sophia hemma….

Jo, jag har massor att göra. Först då matematiken…sedan har jag en inlämningsuppgift i kemi också… =P

Jag har rensat bort en massa skräpmail från mina mailadresser.

Onsdag, 2011-03-03

Mulet och dimma.

Igår åkte Sara hem… =( …..efter en vecka här hos oss.

Idag kom Emmy hit…. =) ….och ska vara här drygt en vecka !

Har klippt mej idag ! =( Stod inte emot alla protester som jag fick för mina ”svans-planer”.

Tisdag, 2011-03-01

Mulet och dimma.

Igår följde Sara mej på skolan i Kristianstad. Hon satt ett litet (litet!) tag på matte-lektionen…. Det var tydligen inte ”hennes grej” ! 😉 Sedan så åkte vi ned på stan (Kristianstad) och mötte Jonas med flickvän…..som vi fikade med och besökte några affärer…. Kul !

Idag har jag varit med Lena och Sara på väla. Jag köpte en ny kudde – i äkta dun – !!! Ett USB-minne på 8GB. Ett par nya ”Foppa-tofflor” – blå. Dom gamla luktar ”katt-pink och gris-röv”… 🙁 Och en passare – till matematiken….