Onsdag, 2009-09-23

Ca 14 grader, blåsigt och mulet…

”So” på kortis…

Frugan säger att det känns som om förkylningen är påväg igen…. Jag själv ”vägrar blir förkyld”.

Sovit dåligt i natt. Varit vaken flera gånger sedan klockan 03.00. Var bl.a. upp och blandade lite Oboy i mörkret… Steg upp ”jäms med” gumman…. Har väl sovit ”för mycket” på sistone…eller ”gjort för lite” så att jag inte varit tillräckligt trött.

Jästpankaka….

Jag misstänker att de ip-nummer som, framför allt på min sosse-blogg, är från bl.a. usa, förenade arabamiraten, diverse öststater, …mm är från personer som använder sådana här ”proxy-program” för att kunna vara ”hemliga” på nätet.

Ska hyra mej en helikopter…. Flyga till banken…. Sen behöver jag inte göra nåt mer här i livet…. 😉

Tisdag, 2009-09-22, Grattis My !!

Mulet, grått, ruggigt !

Var igår på SK7OL, amatörradioklubben här i Klippan. Vi blev sex deltagare på träffen. Jag blev (troligen) antagen som medlem i klubben…..trots att jag snackade sönder alla stackars närvarande. =)
OBS!! Nu är länken (i spalten till höger) till ”nya” SK7OL:s hemsida OBS!!

Caroline hälsar på…. …har varit hos tandläkaren.

Är det så att ”många” (inte alla) troende har ”mentala problem”…typ deprimerade, tunga i sinnet, dåligt eller inget självförtroende, ….osv..???
Jag får den bilden av ”troende” när jag studerar ”troende” i min närmaste omgivning. Jag kan ha fel…..

Testar krypterad text….
45 4E 43 24 2D 40 40 2D 12 00 00 00 00 00 00 00 99 7A CE 8D A3 D3 EC 28 A9 6B 28 FA A0 20 B9 9B 8B A6 CB 6A E2 CF 90 17 83 A2 9C 43 4E E1 13 59 24 A2 FA 2B 98 DC 9F C2 B7 D8 AE 20 36 4F D9 01

Nä, det ska inte bli en massa krypterad text här i min blogg. Det lovar jag !!!

Fick ett telefonsamtal från vår förra hyresvärd upp i Piteå. Han behövde hjälp med att ställa om routern från ”statisk-IP-adress” till ”dynamisk-IP-adress”.
Asså, ”HE Datakonsult” ger hjälp, telefonsupport, 150 mil bort….de trodde vi inte skulle hända.  😉
Jag ringde tillbaka för att kontrollera att allt fungerade efter mina ”rådgivningar” – och tänk, det gjorde det !

Måndag, 2009-09-21

Disigt och sol…men rå-kallt !! Nu känns det att hösten är här !!!

Min fru är så duktig i ”sin nich” – funktionshinder, LSS,…osv. Men hon tror inte på sig själv. Jag försöker peppa henne att ”våga” visa hur duktig hon är. Men det är svårt …..
Hon ska ikväll på ett skolmöte och presentera ett förslag om förlängt fritids för funktionshindrade, inte bara till 12 år.

Har funderationer på att åka och besöka amatörradioklubben här på orten ikväll. Jag har lagt in en länk till deras hemsida här på bloggen.

Söndag, 2009-09-20

Klarblå himmel, fuktig rå luft…men inte så kallt…kring 16 grader.

”Lu” är hos pappa….

Det råder ett harmoniskt lugn här hemma idag. Härligt ! Och höstsolen visar sig från sin bästa sida när den lyser in igenom fönstren. =)

Trots att min politiska blogg är så pass ny så lockar den trots allt en del läsare. Va kul !
Men, vem eller vilka är så ”hemliga” när de läser ”politiska bloggar” att de måsta ha skydd av, typ
https://prq.se  ??

Har inte gjort många knop idag. Min fru har ”testat” hissen….och hon kom då helskinnad tillbaka. Så, då fungerar den nog. =P

21 grader varmt och sol ! Inte illa pinkat den här årstiden. =) Riktigt härligt ute faktiskt.

Ju mer jag gräver i hur samhället styrs…och kommer att styras. Ju mer förb_ad blir jag. Att så många bara sitter och ”sväljer läget som det är” fattar jag inte…???!!!

Ny blogg…nya tider

Hej !
Jag har nu flyttat min blogg till denna sida då jag tyckte att det blev för bökigt, jobbigt, med att öppna och använda Frontpage var gång jag skulle skriva nåt.

Det är mycket enklare att blogga för mig nu och oavsett dator. Jag är inte beroende av att frontpage är installerat längre. Och så får ju bloggen ett mer ”proffsigt” utseende =)