Söndag, 2009-10-04

Blåsigt och regnigt !!

Har installerat en ny version av Tweaknow Regcleaner. Den hittade faktiskt lite ”nytt skräp” på datorn…
Det lär ju vara på väg en ”intelligent worm”, av aldrig skådat slag, på internet. Den kan visst ”slå ut” hela länder, världsdelar, från internet….påstås det. Och den lär viss vara ”intelligent” och har försvarsmekanismer, så att den inte kan upptäckas av de vanligast förekommande virus- och trojan- programmen.

Har pratat med min vän ”vid fjällens sluttning”. Han hade 30 – 40 cm med blötsnö bara 5-6-mil bort från där han bor.
Här fortsätter det och är ordentligt blåsigt…under stundom. Ibland är det sol och blåst och ibland är det ”tromb-liknande” regnbyar.
Märks det i mitt skrivande?….att jag längtar efter nåt ”ooooowaaaaooo-jätte-väder”.

Lördag, 2009-10-03

”Stormen” på väg??? Det blåser ordentligt i alla fall och regnar och bara några grader plus?

”Var har jag hamnat?”
Inte bara det att Henke Larsson är ett kusinbarn till min fru. En annan kusin till min fru har en son som är (?) tillsammans med Eddy Meduza´s dotter. Tala om jackpot på ”Lassie-klubben” ! =)

Regnet och blåsten håller i sig (nu kl 18.00). Men det verkar inte bli några stormstyrkor – som jag hoppats på.

Nu ! Nu börjar det ”arta sig” med ”stormen” ! (21.05) Det blåser utav s_t_n ! Och regnet ”krossas” mot fönsterrutorna. 😉  =)

Ser på körslaget….OOOooooooo så ostämt vissa/många sjunger…. Men, jag vet ju inte vad dom bedömmer i den här tävlingen…. 🙂

Fredag, 2009-10-02

Spridda molntussar och just under 10 garders strecket.
Hörde att det visst kommit snö uppe i Piteå nu på morgonen….Huuu !

”Lu” till pappa…. ”So” på kortids….

Vi har varit och fikat hos ”So”:s ordinarie assistent, som ju ska ha barn om ca sex veckor.

Vi är bjudna på middag ikväll. Ska bli kul !

Torsdag, 2009-10-01

Blåsigt !!! Verkligen blåsigt ! och under stundom regn.

Jag och min fru tog en lunch på hotellet, tvärs över gatan, idag. Sedan gick vi och fikade på ett konditori. Det blev en väldigt givande dag. Vi träffade en politiker som verkade engagerad och drivande som mej. Han kanske skulle ”lobba” för mej och min politiska ”karriär”. Kul ! =)
Min fru kom på att hon kanske skulle bli ”sin egen” och driva assistansbolag själv. Så, vi stegade ned till försäkringskassan och skatteverket och inhämtade fakta.

Har varit på möte med fullmäktigegruppen.
Saker som togs upp var:
– ”Omformuleringar av ståndpunkter kring skolan”
– Budgetar
– Diverse trafiktekniska problem
– Kommunala byggnader
…mm
Mötet förflöt ungefär som jag trodde det skulle göra.

Onsdag, 2009-09-30

Klarblå himmel och BARA 5 grader…..Huuuu !!

Har mottagit ett mail av Rune ang. ”förlängt fritids”.
Jag får en ”10 poängs högskolekurs” i ämnet vare sig jag vill eller ej. Har nämligen en väldigt engagerad fru i detta ämne och som ofta argumenterar i och om ämnet ifråga.

Hjälper ”Hampe” med flytt av grejer från ”Se”:s rum till sin nya lägenhet. Grattis till lägenheten ”Hampe” !!!

När jag är ute och kör med lite av Hampes grejer så blir jag stoppad av polisen – misstänkt för knark innehav och smuggling. Kul ! =P Nu är man student, politiker och knarksmugglare….Vad månde bliva ??? 😉
Det är tydligen väldigt frekvent med knarkinnehav i det område dit Hampe flyttar, så det var därför dom högg mej – förklarade en av poliserna för mej.

Nu har flera av mina vänner visat ”rätt färg”. Det blev inget intressant att läsa min blogg när jag slutade med mitt ”stalker-liv”. När jag slutade skriva om intriger och problem…så försvann de s.k. ”vännerna”. Jag anade det för ett bra tag sedan, men nu är det tydligt fastställt.
Men, varen icke oroliga, ty jag haver funnit nya riktiga vänner i mitt nya land.

Tisdag, 2009-09-29

Blå himmel med molntussar här och var. Blåsigt och bara precis över 10-graders-strecket.

Vi har varit och hälsat på hos en kusin till min fru. Druckit kaffe och doppat nybakta kanelbullar ! MMmm!!!
Vi fick en påse med bullar….men lämnade kvar den då vi åkte –  ”på sedvanligt vis”. =(

Har pratat i telefon med Eva om projektet ”förlängt fritids” för funktionshindrade barn/ungdommar. Det verkar lovande. En nybildad föräldragrupp i frågan har bildats och ska samlas den 2:a november.

Måndag, 2009-09-28

Mulet, blåsigt och regn….

Klockan 14.00 ska jag gå ned till Sossestugan och prata lite….

Har ont i kroppen – över allt – men inga andra symtom. Känns som om ”jätte-förkylningen-Sune” är på gång, men samtidigt inte !

Jag har bestämt att jag ska INTE ta något flunsavaccin. Det är nåt som inte känns bra med lanseringen av vaccinet och hur flunsan har blåsts upp i media. Det är nåt som inte stämmer. År förrut, med flunsa, har inte vaccineringen blivit en sådan ”stor apparat”. Jag har hellre flunsan än stoppar i mej nåt vaccin som ingen vet, egentligen, hur det verkar.

Varit på Sossestugan….
Dom vill ha med mej på fullmäktigelistan ! Skit kul !
Jag framförde mina idéer och ståndpunkter….samt diskuterade gravitation och dimensions-problematik med Rune……över en kopp kaffe. Jätte-trevligt rent ut sagt !! =)

Vi har idag flyttat-runt soffan i vardagsrummet, och även tv:n, …ännu en gång.  Men nu blev det faktiskt riktigt ”mysigt” !! (Få ser hur länge vi får ha det så här….?) =P

Söndag, 2009-09-27, ”Ett-årig bröllopsdag”

Bröllopsvädret i år: Mulet ocjh kallt….

Tack min underbara fru för att du stått ut med mej !  Vår ettåriga bröllopsdag…hoppas det blir många till…..
Hon är underbar. Hon förstår mej. Hon ”reder ut” mina problem. Hon stöttar mej. Hon ger mej på ”tafsen” när jag gjort fel. Hon berömmer mej när jag gjort rätt. Hon är ohjälpligt oromantisk…. ….men jag älskar henne så !!!

Eftersom vi var ”nästan” barnfria igårkväll så firade vi en ”minibröllopsdag” med mys, pizza, tv, tända ljus, mer mys… Det kändes helt underbart bra.
Idag är alla barnen hemma igen….så det blir bara ”blickar och leenden” som minner om vilken dag det är…..samt buketten på bordet.

Jag och min fru retar oss på de människor som, när vi bodde upp i norrland, sa att de skulle ”överösa” oss med ”kompisskap” och umgänge.
Nu är vi här !!! Var är ni??? Inte ett ljud!! Inte en skymt av dessa människor som saknade oss så mycket !!
Jag (vi) är besviken (besvikna) !!

Nu börjar temperaturskillnaderna emellan norrland och skåne bli uppenbara. Till veckan skall det (enligt prognosen) bli -4 grader där uppe medan vi här nere har drygt +10 grader ännu.
I sommras tyckte jag inte att ”skåne-vädret” imponerade så värst mycket. Det är nu det börjar märkas vart man flyttat.

Lördag, 2009-09-26

Mulet och bara drygt 10 grader….

Jag har köpt blommor till min fru idag ! Det är, imorgon, ett år sedan vi gifte oss. =)

Har idag hjälpt min fru igång med en egen blogg.  https://lenas.blog.se
Nu får vi se om och hur duktig hon är på att skriva i den också……. ????
Inspirerad av sin man kanske??? =)

”Lu” och ”Se” åker till ”Ch” i Hbg i eftermiddag…..åter imorgon….

Fredag, 2009-09-25

Klar himmel och sol…..men ingen värme.

Jag var på socialdemokraternas medlemsmöte igår kväll. Intressant! Vi blev ca 20 personer på mötet.
Stor del av mötet handlade om ”dörröppnare på skolan” och ”väglinjers målande”. Jag framförde, det som ju ligger mej varmt om hjärtat, just det att socialdemokraterna är dåliga på att marknadsföra sig själva. Jag ifrågasatte hur alla dessa ”kloka ståndpunkter” som framfördes under mötet skulle delges väljarna ? Fick medhåll av flera som tyckte det var en bra fråga. Men fick inget egentligt svar.