Mulet och bara några plusgrader…
Idag har jag bokat/beställt flygbiljetter till mina döttrar. 4688:- för två ungdommar, t.o.r., Kallax – Ängelholm. 1172:-/resa…inte så farligt.
Mulet och bara några plusgrader…
Idag har jag bokat/beställt flygbiljetter till mina döttrar. 4688:- för två ungdommar, t.o.r., Kallax – Ängelholm. 1172:-/resa…inte så farligt.
Klar himmel och härligt höstväder…
Ja ha, nu är nästan allt vad man lärt sig på el-lära och fysik om magnetism…”åt h_vete” !
https://www.sciencedaily.com/releases/2009/10/091015085916.htm
Nu har dom kommit på att det egentligen inte är så stor skillnad emellan magnetism och electricitet. Och jag som ”kämpat” så för att hålla isär dessa teorier……åsså kommer dom med detta nu.
Imorrn ska jag boka flygbiljetter till mina döttrar som ska komma ! =) Det blir ”måndag – fredag” om det går…. ….under höstlovet. VA KUL !!!!!
Klar himmel och sol (…..självklart sol…).
….varit och bokat tid för en tenta i Hbg…..men inte fått tiden än !
….köpt färglös-skofärg (?) och vax för mina ”prommisar”…..som ju måste underhållas.
….givit 500:- till min älskade så att fick sina efterlängtade stövlar.
….lagt in mitt ”plugg-schema” på Google-schema. Då kommer jag åt mitt schema…nästan….överallt.
….meddelat mina döttrar vad det skulle kosta att flyga hit t.ex. vecka 44 . Har inte fått någon respons ännu….
….listat mina mail-adresser i den högra spalten.
Ingen bra ”blogg-dag” idag. Det blir bara en massa ”Jag har…..” !! =(
Spridda moln….”höst”….
Jag var igår på den första lektionen i Astrobiologi (Liv i rymden) på Lunds universitet. Vi var kanske 8 – 9 personer på kursen. (Det var betydligt fler på anmälningslistan).
Vi, jag och min älskade, har idag varit och HANDLAT !
Rumsmatta, 4 gardiner till köket, Vinterjacka till mej, långkalsonger till Lukke, Lampor till rumshyllan, Låsbart skåp till mej, Toastols-lock, …mm…mm…mm =)
Har pratat med min båda döttrar ikväll…..en underbar känsla !!!! Pappa älskar er !!!!
Det blev jättebra med de nya gardinerna i köket !!! Jag är stormförtjust i min nya vinterjacka !! Jag är allmänt jättenöjd med livet just nu…..
Halvmulet och ca 7 grader….
Vart är mänskligheten påväg?
”I Boston slog man precis fast att alla måste ta vaccinet för H1N1, påföljden av att neka innebär skadestånd samt fängelse. Det vi behöver förstå är att detta är inget som bara händer i USA.”
(Hittat på: https://www.fragbite.com/?threadID=806202 )
Mulet…och ca 7 grader.
Har idag ägnat stor del av dagen till att förbereda studierna i Lund.
Jag har tagit reda på hur jag ska ta mej dit. Tider. Tittat på kartor över universitetsområdet. Varit in på kurshemsidan…mm
Ser med spänd förväntan fram emot att få träffa kursdeltagare, lärare och se kursupplägget.
Yasse har varit och hämtat det sista av sina saker ikväll.
Jaha, när ska man få se första snöflingan här nere då??? Dom lovade minusgrader över hela landet någon av de närmsta dagarna.
Gråmulet och just under 10 grader….
Vi åkte till Lenas föräldrar för att uppvakta hennes far. Ingen hemma !!! Lenas mor jobbade idag i Landskrona. Och då var båda två där…tydligen. Så, vi hängde buketten på ytterdörren…..inget bra….men vad skulle vi göra???
Har idag hämtat mer möbler och monterat ihop. Nu börjar det hela likna nåt….faktiskt ! =)
Fler stora gröna växter och ett gardin-par till, eftersom vi har panoramafönster i vardagsrummet, är vad som står på önskelistan här näst.
Fotboll, Danmark – Sverige, på tv. Min älskade är klistrad framför tv:n. Inte jag….!!
Min äldre dotter har kommit hem ifrån Italien idag. Välkommen hem !!!!
Har lagt till en ”liten” lista (i den högra spalten) med biverkningar som Pandemerix (flunsavaccinet) kan ge.
Det känns som om lite feber och snuva och hosta är lindrigare på nåt vis….eller? Så, jag tar nog det istället !
Disig sol, inte så farligt kallt.
Har tydligen (var in på mittkonto på CSN) fått beviljat studiemedel för fortsatta studier….
De e ganska gulligt med e-legitimation! Har inte haft det förr. Man kan ju göra många saker mycket enklare och snabbare. ”Bättre sent än aldrig…..”
Vi blev ”ofrivilligt” barnfria ikväll. ”Lu” sover borta….. ”So” på kortids….. ”Se” hos kompis….
Jag känner inte igen mej själv…..
Har varit och lånat fem (5) matematikböcker på biblioteket idag. Har lånat mer böcker på biblioteket på sista månaderna än jag någonsin lånat i hela mitt tidigare liv. Och matematik….av alla ämnen. Det är så facinerande….har blivit. Hmmmm???!!!
Grått-grått-grått och regn….
Har varit på IKEA, Väla och MIO med My och min fru. Det var ”rally” med My´s bil….. =)
Blir bjudna på middag hos My ikväll. Härligt !!!!
Gumman har köpt en hylla och ett bord med stolar av en kompis till My. Han ska flytta till Köpenhamn för att plugga till kock och vill därför bli av med lite möbler.
160 sjuka elever på en skola i Skellefteå…i svinflunsan (H1N1). (Se länk )
Kommit hem ifrån middagen!!! Stekt kött och potatisgratäng.
(”Lu” åt kött och potatis)
Fel på Telias digitaltv-sändningar. Det ”hackar” hela tiden. Ringt 90200 och fått bekräftat att det är ”hos dom” som det är fel.
Blå himmel med moln i fjärran. Kring 10-graders-strecket.
Hörde på tv att det kommit en hel del med blötsnö i norrlands inland och jämtland. Det är ”bauta-ovädret-Torsten” som obemärkt smugit sig förbi här och nu ”härjar” i norrland.
”Nu är dom mej på spåret. Den störste efter Ströberg.”
….eller var det ”Sven Roland Andersson” som var störst ??? 😉
Sex (6) polisbilar kom körandes igenom Klippan från Ljungbyhed hållet. Jag har hört att nåt motorcykelgäng håller till där borta. Sedan så kan det ju vara en ”fortsättning” på det jag råkade ut för härom dagen.
Normalt finns det en (1) polisbil här i Klippan.
Min minsta dotter har ringt mej ikväll…..Kul !!! Det värmer sååååååå……!!! =)
Hmm?? Ska man bli tvungen ”omstrukturera” sin bekantskapskrets nu när man bekänt färg politiskt?? Vissa människor verkar ta det hela personligt. Det är, för min del, helt okey med andra politiska åsikter, bara man kan stå för dom och motivera dom.
Ser ”Dr Phil” på tv…
Det är ett separerat par han pratar med. Jag ser mej själv framför allt i henne. Hon har så svårt att prata om sig själv och vad hon själv känner. Hon pratar bara om honom och hans ”fel”.
Det är ju precis vad jag gjorde i min förra (Krumiluren) blogg. Där ondgjorde jag mej på de flesta i min omgivning, men hade så svårt att prata om mej själv och vad jag kände. Jag var inte ”mogen” och ”färdig” med mitt förflutna.