Tisdag, 2009-10-06

Klar himmel, sol…..rätt skön höstdag. Men, men ”bauta regnet Torsten” är på ingående.

Kollade mitt skattekonto….mest för att leka lite med mitt nyinskaffade e-leg. Hade till min förvåning ett litet plus på kontot….så jag begärde att få det utbetalt. Så, nu blir det yatch och jetsetliv på spanska solkusten….

Igår åkte min äldre dotter till Florence i Italien. Klassresa. Rätt självklart val för en ”bild-estet-klass”…eller? Hoppas hon har det bra och får ut nåt av resan. Pappa tänker på dej…ska du veta !!!!

Ursäkta mej, men vad är Facebook för nåt? Tycker att ju mer jag besöker Facebook – ju värre blir det. Knappt nåt vettigt i nåt hörn !!

Söndag, 2009-10-04

Blåsigt och regnigt !!

Har installerat en ny version av Tweaknow Regcleaner. Den hittade faktiskt lite ”nytt skräp” på datorn…
Det lär ju vara på väg en ”intelligent worm”, av aldrig skådat slag, på internet. Den kan visst ”slå ut” hela länder, världsdelar, från internet….påstås det. Och den lär viss vara ”intelligent” och har försvarsmekanismer, så att den inte kan upptäckas av de vanligast förekommande virus- och trojan- programmen.

Har pratat med min vän ”vid fjällens sluttning”. Han hade 30 – 40 cm med blötsnö bara 5-6-mil bort från där han bor.
Här fortsätter det och är ordentligt blåsigt…under stundom. Ibland är det sol och blåst och ibland är det ”tromb-liknande” regnbyar.
Märks det i mitt skrivande?….att jag längtar efter nåt ”ooooowaaaaooo-jätte-väder”.

Lördag, 2009-10-03

”Stormen” på väg??? Det blåser ordentligt i alla fall och regnar och bara några grader plus?

”Var har jag hamnat?”
Inte bara det att Henke Larsson är ett kusinbarn till min fru. En annan kusin till min fru har en son som är (?) tillsammans med Eddy Meduza´s dotter. Tala om jackpot på ”Lassie-klubben” ! =)

Regnet och blåsten håller i sig (nu kl 18.00). Men det verkar inte bli några stormstyrkor – som jag hoppats på.

Nu ! Nu börjar det ”arta sig” med ”stormen” ! (21.05) Det blåser utav s_t_n ! Och regnet ”krossas” mot fönsterrutorna. 😉  =)

Ser på körslaget….OOOooooooo så ostämt vissa/många sjunger…. Men, jag vet ju inte vad dom bedömmer i den här tävlingen…. 🙂

Fredag, 2009-10-02

Spridda molntussar och just under 10 garders strecket.
Hörde att det visst kommit snö uppe i Piteå nu på morgonen….Huuu !

”Lu” till pappa…. ”So” på kortids….

Vi har varit och fikat hos ”So”:s ordinarie assistent, som ju ska ha barn om ca sex veckor.

Vi är bjudna på middag ikväll. Ska bli kul !

Torsdag, 2009-10-01

Blåsigt !!! Verkligen blåsigt ! och under stundom regn.

Jag och min fru tog en lunch på hotellet, tvärs över gatan, idag. Sedan gick vi och fikade på ett konditori. Det blev en väldigt givande dag. Vi träffade en politiker som verkade engagerad och drivande som mej. Han kanske skulle ”lobba” för mej och min politiska ”karriär”. Kul ! =)
Min fru kom på att hon kanske skulle bli ”sin egen” och driva assistansbolag själv. Så, vi stegade ned till försäkringskassan och skatteverket och inhämtade fakta.

Har varit på möte med fullmäktigegruppen.
Saker som togs upp var:
– ”Omformuleringar av ståndpunkter kring skolan”
– Budgetar
– Diverse trafiktekniska problem
– Kommunala byggnader
…mm
Mötet förflöt ungefär som jag trodde det skulle göra.