Söndag, 2010-03-21, Ägget…

Uppsprucket…blåsigt…5 – 7 plusgrader

Har lagt till en länk om ägg under kategorin ”Träning”. Det visar sig att ägg är väldigt nyttiga….och man FÅR INTE problem med kolesterolet av ägg….som så många tror.
I ett ägg finns bl.a…

  • 141 kcal
  • 12.6 gram protein
  • 10.1 gram fett fördelat på 2.8 gram mättat fett, 4.5 gram enkelomättat fett samt 1.2 gram fleromättat fett
  • Vit D mikrogr 1,43
    Vit E milligr 5,57
    Folat mikrogr 85,80
    J
    od mikrogr 28,60
    Järn milligr 1,68
    Selen mikrogr 22,65
    Zink milligr 1,31
    kolhydrat  0 gram

Det mättade fettet är det mindre hälsosamma. Detta fett finns bl.a. i charkprodukter, mjölkprodukter, godis, kokosolja och palmolja,

Det luktar vår…
Sitter här vi datorn med ett öppet fönster bakom mig. In kommer luft med ”vår-doft”. Vet inte vad det är….eller hur det ska förklaras. Men, det luktar ”vår”.

Har ”städat” lite i kategorierna för länkar. Stoppade bl.a. alla flunsa-länkar i en egen kategori.

Vi har skaffat ”Telias Stora kanalpaket” idag. Nu har vi bl.a. CNN, BBC, 4film, 4fakta, AnimalPlanet, Disney, Cartoon….. MEN, bara på den stora tv:n i rummet. Krig förväntas….. På övriga dosor i lägenheten har vi bara grundutbudet….som förr vill säga.

Lördag, 2010-03-20, Vårdagjämning…

Mulet, lätt regn, ljummet…

Tränat armar idag. Tränade ihop med Conny, som verkar ha samma inställning till träning som mej. Körde 2×3 på 30kg hantelcurl – biceps. =) Det var ett tag sedan sist…..

Diskat, dammsugit och bäddat….

Min älskade sitter och ser på skidor på tv… Lucas spelar på datorn…över internet. Sebbe…borta…

Det verkar bli en lugn och skön lördagskväll. Klockan 21.00 är det Millenium (filmen)….och sedan var det en sciens-fiction i min smak..på 6:an.

Fredag, 2010-03-19

Mulet och några plusgrader….

Varit på Familia med Lena och My. My hade ont….. Jag fick mej ett par välbehövliga nya jeans. Mina ”minsta” jeans ryms jag inte i längre. Behöver minst storlek ”34/34” nu !  =)

Vårt lokala nätverk, här hemma, blev resetat av ”någon”, så jag blev tvungen att ”programmera om” routern till nätverket igår kväll. Händer det en gång till börjar jag att ta bort routern när vi inte är hemma och när vi sover.

Lördag, 2010-03-13

SOL !!! och plusgrader. En riktig vårdag !! =)

Har idag tränat ben. Kändes lätt !! Jag tog 230kg i knäböj,  4×8,  som ”inken-tinken” ! Måste bero på rätt hård träning före sportlovet…åsså vila under sportlovet. Vägde 89.1 kg på gymets våg idag !! =)
Jag vet inte hur gummans GI-kosthållning kommer att påverka mej och min strävan uppåt i vikt?? Men, det lär väl synas…

Fredag, 2010-03-11

Mulet…

Nu är det riktigt illa !!! Skrev sist förra söndagen…..

Min fru lämnade in bilen igår. Två bromsar, diagonalt, hade NOLL i bromsverkan. Vi befarade bromsoks-fel….men det visade sig att felet berodde på den som bytte bromklossar förra gången (min fru), som hade släppt in luft i bromssystemet varvid oljetrycket föll och bilen tappade bromsförmåga.

Söndag, 2010-03-07, Vasaloppet….

Hej !! Solen skiner igenom en grådisig himmel…. Våren lurar runt hörnet…

Lagt till en ny länk. En f.d. jobbarkompis har fått en länk till sin blogg.

Lucas har LANAT med en kompis i köket vårt i natt. Gick tyst och bra tillväga !!

Har ännu inte ”landat” efter en vecka i norr med mina flickor…… 😛