Måndag, 2010-05-17

Sol och mulet om vart annat…lite ljummet.

Lånat en skiva för att kunna tömma och installera om på Lucas dator.

Har idag tagit, tangerat, personbästa i press bakom nacke. En trea på 110kg ! Trodde jag aldrig skulle hända !!!!
Det var för övrigt första passet efter en veckas träningsuppehåll.

Söndag, 2010-05-16

Mulet ! Och vart tog värmen som skulle komma vägen ??

Jag blir mindre och mindre ”imponerad” av facebook ! Det är inte mycket vettigt som sägs där….åtminstone bland de som är på min vän-lista.

Städar Lucas dator….mina ”städprogram” har jobbat i timmar nu…. Senast JAG städade hans dator bodde vi i Jävre… Ett tag sedan alltså !

Jag fortsätter att vara fascinerad över hur många flygplan som är i luften samtidigt över europa (mitt på dagen). Det ser formligen ut som en myrstack !! Att det inte sker fler incidenter är ju ett ”guds under”.
https://www.flightradar24.com/

Har resetat två av våra tv-dosor också idag. Jag och min finurliga fru hade lagt in samma koder på två dosor, vilket fick till följd att när en dosa var i drift, så gick det inte att se på den andra. Men, nu har dosorna var sin kod. Och alla kan se tv över allt, närsomhelst, på vad som helst… ….”åsså levde vi lyckliga i alla våra dar.”

Har pratat med ”lill-dooootra” ikväll i telefon… =) KRAM!!!…på dej !!

Sverige vann över Kanada med 3 – 1 i ishockey…. =)

Lördag, 2010-05-15

Mulet…16 grader…ljummen luft…

Min mor hade bara 26,1 och sol idag….och bara 34,1 i Sundsvall. ”Va e väl de…Fnys!”

Nu har vi slagit på stort !
Vi har hyrt en husbil i norrland som vi ska åka runt med en vecka i sommar. !! =) Skit kul!

Jag har tydligen varit arbetslös så länge att när jag säger att jag INTE är det längre….så tror ingen mej !

28293_123302747696547_114859991874156_238414_886782_sKänner dom som löser sina ”datorproblem” på det här sättet….=P…(Inte jag !!)

Är ”andar” alltid närvarande på sina egna begravningar?? Jag är inte själv på begravning så ofta…tack och lov…men på de två sista har jag noterat att personen som begravs är närvarande under cermonin i kyrkan. Kan det vara en slump??

Torsdag, 2010-05-13

Å dagens väder stavas… M U L E T ….

”I pray a prayer to God, if there is a sun above the clouds, let me see it before I die.”

Vi har varit och kikat på hus….
Men, näääääeeee!!! Det vi kom till var ett ”ruckel” ! Köket, t.ex., var knappt 40-tals-standard. Som sagt: NÄÄÄ!

Onsdag, 2010-05-12

Regnet öser inte ned….DET FORSAR NED !!

Jaha, så var man inte arbetslös längre…=)

Har fortfarande ont i mina muskelfästen…men  det är bättre i alla fall !

Ja, en sak är säker. Jag blir INTE kvar på facebook om det börjar kosta pengar att vara med. Så kul är det inte! Men jag kan tänka mig att vissa människor har ”ett behov” av att vara på facebook…och kommer nog troligen att betala för att få fortsätta.

Nu basuneras det ut ”TRÄNA” inför sommaren. ”KOM I FORM”….bla…bla.
En sak är säker….BULLSHIT !! Vill man komma iform så är det ett ”långtids-projekt”. Att ”jo-jo-träna” är ungefär som att ”jo-jo-banta” , det är ohälsosamt för kroppen och ”förstör” mer än det är nyttigt.

Tisdag, 2010-05-11

Hej alla glada och go’a vänner !! Solen skiner…och man ”fryser ollonet av sig” utan långkalsonger…som jag nu mera är. =(
Trodde ju i min enfald att det var sommar här ner (i skåne) nu. Men ack !! Norrlandskusten skulle få 25 – 30 grader varmt…och vi här nere….BARA ca 20. ”På med långkalsongerna igen!” =(

Såg för övrigt årets första svala igår… =)

Har haft feber natten till idag p.g.a. att jag troligtvis är ”övertränad”. Har ont i vart enda muskelfästa…VART ENDA !!

Gjort ”läs” och ”lyssna” -delen på nationella provet på engelskan ikväll. Om vi säger så, ”snack” -delen gick nog bäst.

Söndag, 2010-05-09

Mulet….kan det vara nåt annat ??? =(

Sitter och förbereder en powerpoint-presentation till engelskan …om en och en halv vecka.
Den blev ruskigt bra….enligt mej själv.

Skönt med en vilodag från träningen! Behöver det då det ”små-värker” lite överallt i kroppen.

Lördag, 2010-05-08

Mulet…

Chattat med Sara…. =)

Tog mitt 5 år gamla personbästa på 260kg  i knäböj idag. Det nya är 270kg !!!

Detta hör kanske egentligen till min andra (politiska-) blogg….
Vad är det vi har framför oss?? Vår moder jord och dess klimat är instabilt av någon anledning. På detta får vi nu en aldrig skådad ekonomisk kris. Att hela länder ”kapsejsar” har väl aldrig hänt förr??!! Detta skapar en domino-effekt som troligen gör att fler länder, med misskött ekonomi kommer att dras med i ”fallet”. Även de länder som till synes står stabilt idag kommer att tvingas se om sitt hus för att inte dras med i det internationella ekonomi-raset…som verkar bara nyss ha börjat.

”Dubbleringsmetoden” – det är vad som mattekursen min erbjuder just nu. Inte svårt, men man ska tydligen känna till dessa krångliga räknesätt.

Min fru har ont i hela kroppen…. Undra varför?? =D