Fredag, 2010-05-07

Mulet….bara 3 grader på morgonen…=(

Veckans bästa dag – Fredag ! =)

Lucas hos pappa…

Jag är bara såååååå imponerad !
Min fru lyfte 85kg i marklyft….första gången hon överhuvudtaget lyfter en stång med vikter på det viset !!!
Kan bara inte sluta tänka på det. Och det var inte ”på gnällen” att hon klarade det….det var lätt för henne !!
Hur många kvinnor gör om detta ”otränade” ?? Gäller nog även karlar.

Har själv tränat axlar idag. Ooooooh !!! Dom e ömma…men det är en skön ömhet…på nåt vis.

Är inne på kapitel 2  på sommarmatten.

Torsdag, 2010-05-06

Halvmulet….och bara 0 (noll) grader i morse…

Sitter och ”traglar” aritmetik…. talföljder i all oändlighet.
Det här ska vara ”högskolematte”….känns inte så. Känns mest som en massa ”kluriga problem” ur någon veckotidning.

Tror ju inte att någon ifrån El Salvador läser min blogg. Snarare är det någon som använder nåt ”IP-förvrängar-program” som läser min blogg. =P

92,2 kg…. =)
Kört rygg idag. Känner av mina axlar. =(

Tisdag, 2010-05-04

Sol…och moln…

Ska lämna in recensionen på engelskan idag.

Telefonen(hem) trasig. Har ”beställt” en ny dosa.

Vi är bjudna på bröllop i slutet på Juli. =) Lenas syster ska gifta sig.

Jag fick ”Goda omdömmanden” på ”snack”-delen av nationella provet i engelska. Hoppas på det bästa….

Nyss hemkommen ifrån engelskan. Frun ligger i sängen….nedbäddad och läser en bok. Jag mår så bra när jag ser att hon kan ”slappna av” en stund. =)

Ska läsa en sommarkurs i matte…i år också. En fortsättning på förra årets sommarkurs. 7,5hp…inte illa !! =P =)

Söndag, 2010-05-02

Sol…men bara kring 10 grader i skuggan…

Tack ! …för att Ni är som Ni är…Ture och A-M !!! Jätte trevligt att hälsa på hos Er !! =)

Vi pratade om det här fenomenet på min engelskakurs, detta med att man får fler besökare på t.ex.bloggen om man skriver om ”motgångar, jämmer och elände”, jämfört med ”glädjande läsning”. Det roliga var att det vae så många fler som upplevde samma sak som jag upplever. Och ändå klagar folk över att t.ex. aftonbladet ”bara” skriver om ”eländet” i vår värld. Det är ju faktiskt det som folk VILL läsa om.

Lördag, Första Maj 2010.

428px-Red_flag_II.svgMulet och tidvis regn.

Har gått med i förstamaj-tåget i Örkeljunga. Uppehåll hela tiden…utom just när vi skulle åka.

Har satt upp reklam för Mikeal Wiehe i fönstret till sossestugan samt ett ”Nej till rasism”-papper.
Har även satt upp internetadressen till Klippan-sossarnas  hemsida i fönstren.

Rosita – fruktsoda – citronskivor….de ganska gott de ! =)
En ”röd drink” dagen till ära…. 😉

Är Europa påväg mot en ekonomisk kollaps?? Det har börjat med Grekland. Sedan står Spanien, Portugal…och England på tur… Vad händer sedan?? Är det, överhuvudtaget möjligt, att stoppa den ekonomiska kollaps som världen, troligen, står inför?
Är detta månne turordningen för vilka länder som kommer att ”kollapsa” här näst ??? (Se länk)
https://di.se/Artiklar/2010/4/30/205684/Varstingligan/