Lördag, 2010-07-03

HÄRLIGT !! Sol…”medelhavsvärme”… UNDERBART !!!

Legat vid poolen (ensam) idag. Låg där 11 till 14. Blev nog rätt lagom….med facit i hand.
I KvällsPosten står det att vi kan förvänta oss ”tropiska nätter” här, dvs en natt temperatur över 20 grader.

Jag vet inte hur det går till…. …men nu återstår att omvandla ”tomat pure” till ”mjölkchoklad”. Åsyftar då färgen på min kropp…

CIMG2983Fotot är taget klockan 18.20 i skuggan… …på 4:e våningen….som normalt är lite svalare än vid mark-plan.

Fredag, 2010-07-02

Soldis och varmt !

Jag är ”svart eller vit” till min natur. Men, det verkar som om andra saker här i livet är ”bara svarta eller vita” också….
Här kämpar jag för att få ”så mycket som möjligt” umgänge med mina barn. Och i ”andra ändan” kämpar personer för att ”slippa ha sina barn” så mycket som möjligt.

Det är tydligt att min fru varit ”för snäll” förr…(före min tid). ”Andra” är tydligen vana att hon ”anpassar” sig efter deras ”tyckanden” och ”förehavanden”. Det märks en tydlig frustration och irritation ”i omgivningen” nu när hon ”sätter ned foten”.

Hoppas på ett regimskifte….
_____________________________

Kommunfullmäktigeval2010b

______________________________

Torsdag, 2010-07-01

Mulet och ca 15 grader…

Lena jobbar 7 – 12 + 19 – 22. (Det är inget matte-tal ! =)  )

Känner mej erfaren…..
Har personer i min omgivning som upplever samma saker som jag upplevde strax efter separationen. Förtal, smutskastning, trakaserier….mm…
Idag ger jag dessa personer råd hur de ska, och inte ska, göra för att få bukt på eländet.
– En gyllene regel är ”Agera aldrig i affekt”. Det lärde jag mej själv….efter egna misstag.
– Bemöt ”skitsnacket” med tystnad…om du kan…och det går. Stå ut !
– Om det blir ”för mycket”….agera ”rättsligt”, i det tysta, istället för att slänga skit tillbaka.
– Ta reda på dina rättigheter…noggrant !!!
– Det ÄR INTE brottsligt att lägga på luren i telefonen när man tycker att ”det spårar ur” eller ”att man fått nog”. Om du då , blir uppringd igen och får kommentaren att ”du agerar omoget”…gör om proceduren…..Lägg på ! Det är kanske ofint att lägga på….men du lägger ju på av en orsak….att den i andra änden är…just det….ofin !

En väder-sida…. (I närheten av Klippan)
https://www.stenestad-vader.com/

Vänta nu ???
Har man flyttat fram jordens undergång till 2014 nu ???