Måndag, 2010-07-19

Mulet och blåsigt… =(

Är så glad idag…främst för min son !! =)

Har installerat Incredimail ver 2. Få se nu hur länge det fungerar…. =P

En dag som ”bara försvann”. Har inte gjort nåt vettigt. Jo, varit och handlat lite….

Fick en inbjudan om att gå med i Lärarförbundet – lärarstuderande. Måste ta reda på mer….så jag inte gör nåt dumt.

Ja, jag vet !! Jag blir lite för IVRIG när jag brinner för nåt. Och nu brinner jag för min kommande utbildning.
Får ”gliringar” av min fru om att ”ta det lugnt”…. =/

Lördag, 2010-07-17

Mulet och ca 21 grader….men uppehåll..

Jag hälsade på hos Rune och Evy igår. Ville träffa någon annan och prata om nåt annat än ”min skola”. Tänker på den nästan jämt nuförtiden.

På kvällen satt vi hos Rolle och Kerstin och snackade…till sent…. 23 grader halv-tolv på natten när vi åkte hem.

Sophia på kortids tills i eftermiddag….Lucas är och LANar hos en kompis…..och Emmy tar en sovmorgon. Kan vara skönt med en ”slapp-off” dag.

Varit på den ”spontan-öppna sosse-kiosken” nu mitt på dagen. Det var Göran som ”spontanade” idag. =)

F_N ! Jag sov visst när ”världens åsk-oväder” passerade imorse. Å jag som älskar åskoväder !!

Vi har ätit Taccos ikväll!! GOTT !! Men, Lena började må dåligt och fick någon krampliknande grej i magen….inte bra !!
Lena somnade efter sitt ”kramp-anfall”…och sover än (kl 21.10).

Torsdag, 2010-07-15

Mulet…men verkar klarna upp…

Vilken ”energi” jag fick av att bli antagen….
Jag har ju redan ett jobb….men söker nu förfullt (annat, nytt) jobb på jobbsökar-sajterna på nätet….
Jag har även uppdaterat mitt CV och personliga brev.

Har anmält mig till studentkåren i Kristianstad.

Har sökt två lärarjobb…(matte)….trots att jag inte är behörig.

Har lagt till en länk till mitt CV och Personliga brev.

Onsdag, 2010-07-14

Sol och varmt…

Lena jobbar 07-16.

Sophia har haft världens skit-kalas ! ”Lite av det värsta jag varit med om” sa hennes assistent.

Jag är ”euforisk” över att ha kommit in vid högskolan i Kristianstad !! (Jag börjar bli tjatig va??)
Jag har varit ”kroniskt pessimist” om mina studier sedan separationen…i princip…. Och blev ju inte mer optimist av att höra från ”X-sidan” att…”Du klarar inte av att plugga.”
Men, det är nog  just motgångarna och ”förtals-kampanjerna” som gjort att jag inte givit upp. Jag är ju sådan av naturen. Jag vill ha lite ”motstånd”…och det får inte vara för enkelt. DÅ….lägger jag av !!
Jag kommer, troligen, att klara mina studier på grund av alla ”till-rop” om att jag INTE ska klara det. Det känns nästan som om jag läser till lärare ”på pin-tjiv” (på ren djävulskap) bara för att visa….
Allt hänger nog ihop med att jag som ung var mobbad för att jag var tjock. Detta fick till konsekvens att jag senare i livet gjorde/gjort ”mycket”….bara för att visa på motsatsen !!

Har även idag legat på stranden i några timmar (11.00 – 14.30).
Emmy har lekt med Kajsa…och Lucas med hennes bror….på stranden.

Då jag kom hem ”fick jag en gothisk-knäpp”…och insåg att från och med nu är det ”familj – plugg – träning” som gäller i mitt liv. Att jag kommit in på högskolan betyder så mycket för mej !!! =) Att jag kommit in har redan påverkat mej och min syn på vissa saker i mitt liv och omgivning. Och än en gång har min fru gjort mitt liv lättare att leva !! =) Jag uppskattar henne så !! Sätter henne på pedistal…mot hennes egna vilja. Men, hon är ju så bra !!!!

Tisdag, 2010-07-13

Mulet, disigt och korta regnskurar. Ca 25 grader.

Lena jobbar 14 – 22.

Har ännu inte riktigt fattat att jag ”är på banan” IGEN….”fyra år senare”….
Via komvux i Piteå till Luleå universitet….via en separation med all djävulskap….till komvux i Klippan och nu…högskolan i kristianstad. Nu kan ”livet” börja om…..eller fortsätta…. =)

Fortfarande kvav luft…. ….och inget åskväder i sikte.

Söndag, 2010-07-11

34 grader varmt i skuggan och sol…. UNDERBART !!!

VM-final i fotboll mellan Holland och Spanien.

Vi har hämtat Emmy ….och var hemma igen på fredagskvällen.

Idag har vi legat hela dagen på Bälinge badplats. En fin liten badplats !

Igår kväll var jag med My på akuten i Helsingborg. Hon hade i ett ”handgemäng” med sin pojkvän lyckats få en ”tvistfraktur” på ett ben i ett finger.

”Fy fan va kärleken kan vara djävlig.”
Har i min omgivning bevis på att kärlek…eller s.k. kärlek…..kan vara hur rå och falsk som helst.

Såg en orange Lamborgini köra förbi nere på storgatan här i Klippan. ”Ståfräs-faktor 100” !!! =P

Söndag, 2010-07-04

3o grader och soldis……(underbart !!!)

Ja, nu är förberedelserna för resan norrut igång.
Vi har i sista stund kommit fram till att vi ska köra förbi Göteborg på vägen upp till Karlstad, istället för igenom Jönköping…som jag ju snart sett till leda…vid mina resor.
Första etappens mål är Siljan med omnejd.