Lördag, 2011-01-08

Mulet….

Samuel sov här natten som var…och Alexander och Robin ska visst sova här i natt…hos Lucas.

Lena jobbar extra 1730-2230 ikväll.

Gick ut med hundarna på ”kissrunda” klockan 18.45. Det regnade massor !!!

Torsdag, 2011-01-06, Trettondagen….

Mulet och dimma…lätt-lätt snöfall..

Samuel har sovit här.

Tar en dag till ”off” ifrån rapportskrivandet. Satsar på att göra grov-görat till helgen.

Lena har jobbat natten till idag. Jag tog Sophia och doggarna på morgonen…

Hm? Jag tog bort, helt, en dag ur min blogg och då försvann ”spammandet helt” !

Hallå!!!
Har det aldrig varit snö förr någon vinter?? Verkar inte så. Det är ”katastrof” varje gång det blir ett litet snöfall. Vad är det för speciellt med den här vintern?? Okey, jag är från västerbottens inland…och där är alla vintrar så här…så långt bak jag kan minnas. Det är en helt ”förbannat djävla vanlig vinter”! …..med snö….som ju vintrar brukar ha.

Vårens plugg heter IMA12L….matematik för blivande lärare. Men BARA elva (11) lektioner fram till i mars !!! Låter som en jobbig kurs……kanske…???

Vad är det som händer ??
https://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF8&hl=en&oe=UTF8&msa=0&msid=201817256339889828327.0004991bca25af104a22b

https://www.newscientist.com/blogs/shortsharpscience/2011/01/mass-dying-of-animals-plotted.html

Onsdag, 2011-01-05

Slaskigt ute….och mulet…

Har fullt upp varje onsdag framöver. Har meddelat min kontaktlärare och en klasskompis om läget.
https://hanseric.webs.com/fagenda.htm

Hoppas nu bara att komvux säger ja till mina kemistudier….(håller tummen)

Min älskade ska jobba natt…i natt…till imorgon 10.00. =(

Vad är det som händer?
Massor, tusentals, fåglar faller döda från himlen…på flera ställen över hela jorden. Och hundratusentals fiskar dör…helt oförklarligt. En del pratar om att dommedagen är nära…. Sånt här ska visst hända då…som ett tecken på att ”nåt är i görningen”.

Tisdag, 2011-01-04

”Dimma”….

Har varit på skolan idag och haft handledning i rapportskrivning. Fick även reda på att jag fått betyget VG i pedagogisk filosofi. =)

Lena hadre gjort palt och kanelbullar då jag kom hem…MMmmmm!!!!! =)

Måndag, 2011-01-03

Sol..och KALLT !!

Har varit på komvux och pratat om mina kommande kemistudier.

Sophia på kortis.

Lånat om/förlängt lånet på boken ”Att äga Pi” t.o.m. 110124.

Köld-dimma ute. Ser verkligen kallt ut, men det är ”bara” 7 – 8 minusgrader.

Söndag, 2011-01-02

Mulet…

Varit och uppvaktat Laila (en dag för tidigt) på hennes födelsedag. My, Pecke, Isak, Caroline och Christoffer var också där.

Skickat in den Vetenskapliga rapporten (en första version).

Jag har blivit tvungen att stänga av kommenteringsmöjligheten enär jag fick 200 – 300 spam-kommentarer varje dag. Vill ni som läsare säga nåt om det jag skrivit går det bra att maila mig !