Söndag, 2011-04-10

Klarblå himmel och sol !

Måste få skriva en rad om det…
Men, min fd svärmor har nu försökt ta sitt liv tre gånger…på relativt kort tid. Känner att jag egentligen inte vet hur jag ska hantera saken. Försöker bara att ”kallt konstatera”….men… det berör efter 20 års bekantskap.

Lena ska jobba natt 13 – 10.

Lucas har haft Anton och Fredde här på LAN inatt som var.

Öppnade fönstret på glänt i mitt pluggrum…och in strömmar ljum sommarlukt…MMMmmmmm-aaaaaaah !! =)

Bearbetar det jag fick höra och lära på kursen igår. Hur ska jag ställa mig till allt detta ??? bl.a…..

Lördag, 2011-04-09

Klarblå himmel, sol och hyfsat varmt.

Jag och min älskade har varit på politikerkurs-del 2 idag, 0900 – 1600.
Mycket tankvärt sades och konstaterades. Detta gjorde att många gamla ”politiska betonghäckar” satt och ”skruvade på sig” när dom upplystes om hur allt EGENTLIGEN fungerar.

Fredag, 2011-04-08

Blåsigt…men sol..

Varit från 0830 på budgetberedning…..till 1530 ungefär.

Lena jobbar natt 1645 – 0900.

Lucas hemma från skolan (kompis) 22.20…..=P

https://www.dailygalaxy.com/my_weblog/2011/04/from-the-x-files-dept-huge-object-stalks-soyuz-spacecraft-april-5-2011.html

När ska vi lyckas fånga dom (länk ovan) ? Vi har ju hur många filmsnuttar som helst snart som bevis på deras existens.

Vänta nu…..
USAs F-22 stridsflygplan….. ”Dom har inte behövts än….” Dom är m.a.o. ”för bra” för att användas i ”dagens krig”. Vad är dom då gjorda för ??? Något sorts ”rymdkrig” ?? Har planen ”UFO-egenskaper” som är ”för hemliga” ännu för vanligt folk ?? Är planen framtagna på Area-51 ?? Jobbar det utomjordingar där ??? ….ja, ni ser ju vart jag är på väg i mitt resonemang.

Söndag, 2011-04-03

Mulet och disigt, ca 10 -12 grader och ”sommar-lukt” ute !
Fåglarna gör en första antydan till sång…..

Jag har varit och titta på ”flytt bestyren” hos Rune och Evy. Det luktar nytt i deras nya lägenhet. Mmmm

Lena har bakat matbröd idag – mmmm!! gott !!

Satellite orbiting Saturn transmitting universal genetic code
Jag är tagen av tanken på att vi, kineserna, har ,eventuellt, hittat signaler från rymden som är fabricerade av ”intelligent liv” någonstans. Ändå mer intressant blir det utav att signalen verkar komma från en ”dark matter” -satelit som cirkulerar runt saturnus. V kan alltså ”inte” se den….med blotta ögat. M.a.o. vi kan inte se våra ”grannar” i rymden. Hmm ? Varför är NASA så tysta om fyndet ??

TUR att jag slutade med min elektronikfirma. Nu är marginalerna så små att t.o.m. SIBA och MEDIA MARKT ”skakar i grunden”.

Lördag, 2011-04-02

Soldis och ca 15 grader…underbart !

Lucas hos pappa.

Varit och hälsat på Ture och A-M.

Har krupit till korset… ock köpt en liten fick-almanacka, så att jag ”instant” kan vara med och avgöra om jag har möjlighet att delta i olika politiska eller andra aktiviteter.

Varit på Väla och, förutom min almanacka, köpt en lite bords-spott till mitt skrivbord, samt två förvaringsboxar till till min nya hylla.

Pratat med mina döttrar. Sara har gjort högskoleprovet idag och Emmy verkade ha det bra (lät konstigt)…men det var så. =)

Fredag, Första April…….

Mulet och regn…..regn….regn….

Skönt….så otroligt skönt….att tentan är över ! Känner mej så avslappnad och harmonisk.

Blev just påmind om att det är 33 år sedan jag gick första året på gymnasiet ! =( Det var nämligen då som Skellefteå tog SM-guld i ishockey sist.

Har äntligen fått en hylla på kontoret/pluggrummet ! =)  Städat av skrivbordet….. Det blev såååå bra !