Torsdag, 2011-04-21, Skärtorsdag….

Mulet…

Lena jobbar 08 – 16.

Lucas var borta till 23.30 igår kväll…skulle varit hemma 22.00…

Sophia till kortids, tor – sön.

Vet inte ”vart jag är påväg” ?
Från att ha varit…i det närmaste….en renlevnads-människa, till att …nu…lägga in en ”kärring-snus” (portionssnus-light, ”ekorrbinda”) då jag ska plugga. Känner mig mer alert och pigg då. Får mer energi.
Dagar då jag inte pluggar gör jag inte det.
Håller jag på att bli ”drog-beroende” ……vid 50 års ålder ??? =P Det kanske är ok att bli lite konstig vid min ålder. Det kanske är ok att börja använda ”uppiggande medel” vid min ålder. Ja, jag vet inte ???

 

Onsdag, 2011-04-20

Sol och varmt !

Rensat och kört bort ”all” skit som vi hade på vår veranda. Hyrde den största modellen av kåp-släp…och fyllde det !
Sedan hämtade vi ”nytt” rumsbord, soffbord och tv-bänk…

Har ikväll suttit ute och ätit på verandan….grillat och ett glas vin… =)

Gabriel har ringt….Jätte kul !!

 

Fredag…..underbara fredag ! 2011-04-15

Sol, klar himmel,varmt och grönska med nyutslagna blommor !! =)

Lena jobbar 15 – 22.

Trodde att allt gått in i gamla gängor… Men, min underbara fru visade att så är inte fallet ! =) =*

Vi har preliminärbokat ”Herr och fru SMHI” till valborg….. När vi var ute och gick med hunden så slank vi in där på en kopp kaffe…och kom då fram till detta. =) Kul !

Nu har vetenskapen hittat nåt som troligen kullkastar alla tidigare teorier om hur allt uppkom – BigBang. Man har hittat stömningar av galaxer som rörsig snabbt mot ett visst mål, och detta borta vid kanten av vad vi kan se av universum. Detta kan tyda på att vårt universum bara är en liten-liten del av nåt mycket-mycket större.

 

Onsdag, 2011-04-13

Mulet och understundom regn.

KSAU idag och möte i Stidsvig senare ikväll.

Fick förståelse för min ”eftersläpning” av min lärare i kemi. Känns bra ! Jag får energi av förståelse…!

Jag är så glad att mina barn, flickor, verkar ha fått en klok styv-pappa !

Ja-ha, så ska man flytta på en folkmängd ungefär 10 ggr större än sveriges…. Lycka till Japan !

 

Tisdag, 2011-04-12

Mulet och regn…

Gjort TVÅ kemiprov idag ! =)
Känner mej riktigt nyttig !

Ytterligare två skalv i Japan på över 6 i natt som var.

Ätit kyckling, potatis och min älskades goda hemgjorda sås.

 

 

Söndag, 2011-04-10

Klarblå himmel och sol !

Måste få skriva en rad om det…
Men, min fd svärmor har nu försökt ta sitt liv tre gånger…på relativt kort tid. Känner att jag egentligen inte vet hur jag ska hantera saken. Försöker bara att ”kallt konstatera”….men… det berör efter 20 års bekantskap.

Lena ska jobba natt 13 – 10.

Lucas har haft Anton och Fredde här på LAN inatt som var.

Öppnade fönstret på glänt i mitt pluggrum…och in strömmar ljum sommarlukt…MMMmmmmm-aaaaaaah !! =)

Bearbetar det jag fick höra och lära på kursen igår. Hur ska jag ställa mig till allt detta ??? bl.a…..

Lördag, 2011-04-09

Klarblå himmel, sol och hyfsat varmt.

Jag och min älskade har varit på politikerkurs-del 2 idag, 0900 – 1600.
Mycket tankvärt sades och konstaterades. Detta gjorde att många gamla ”politiska betonghäckar” satt och ”skruvade på sig” när dom upplystes om hur allt EGENTLIGEN fungerar.