Söndag, 2011-05-15

Mest mulet och regn.

Igår hade vi faktiskt åska…några få smällar. Inte så pass att vi var tvugna att stänga tv:n och melodifestivalen…synd..

Hade Åse och Kidd på mat. Senare kom även My och Pecke, som också övervarade eländet på tv…

Idag är Lena  i Ängelholm och hjälper till att städa ur My:s lägenhet.

 

Fredag, 2011-05-13, Fredagen den trettonde…..!!!!

Sol…och moln….och regn…blandat…

GRATTIS Mamma och Emmy på Linnea-dagen !!!!

Har varit och tagit ”en kaffe” hos AM och Ture !

Sverige vann med 5 – 2 i ishockey-VM över Tjeckien. Vi är nu i final !

En djup tanke….
Vad är det mänskligheten söker svar på egentligen??? Vi gräver i det förflutna för att hitta svaren…på va då?? Vi får t.ex. reda på att neanderthalarna dog ut ca 8000 år tidigare än vi hittills trott. Och vart leder det??
Vi får rda på att de fysiska förutsättningarna inte är lika på andra platser i universum som här på jorden, varför liv, enligt det vi kallar liv, är omöjligt, samt att Einsteins teorier hänger löst i och med denna upptäckt.
Vad är det vi försöker hitta svaret på ??

Torsdag, 2011-05-12….den tolvte ska det vara…och inget annat !

Halvmulet. En mellandag vädermässigt.

Igår höll jag ett föredrag i KSAU om medborgardialog. Visade bilder på OH och satte igång en livlig diskussion bland KSAUs ledamöter. Precis vad jag ville åstadkomma.

På kvällen, igår, var jag på översiktsplaneringsmöte i Ljungbyhed. Det var jag, Bengt och Madielene som repesenterade politikerfolket. Sedan var det ca 25 – 30 ljungbyhedsbor också. En bra uppslutning faktiskt ! Jag var ”död” när jag kom hem vid 22-tiden…..för att senare stiga upp vid 0530 och åka på skolan…

Söndag, 2011-05-07

Sol och varmt !

Lena har jobbat 1845 – 1000 idag. Verkar sova dåligt på jobbet sitt – trött ! Gick och lade sig 19.30 ikväll…. (???)

Lucas hemma igen efter en helg hos pappa. Installerar om windows….

Varit på Skäralid på picknick med Jeffe och Sophia….

Pluggar kemi för brinnande-livet ! Oxidation – Reduktion…bl.a.
Har gjort en sida på nätet för att, om möjligt, underlätta mitt lärande.

Känns som om jag just nu ”tar var dag för sig”…….. 🙁

 

 

Tisdag, 2011-05-03

Mulet och kallt.

My med brukare har varit på besök.

Jag har tagit beslutet att göra en senare tenta på matten vi läser nu. Känns skönt !
Det har varit ”för mycket” politik och ”för lite” skola….känns ostabilt !

Känner mig ”harmonisk” efter ovan nämnda beslut. Det har nog varit ett stress-moment för mig….antagligen. Och plugga under stress vet jag att det inte är så effektivt.

Första Maj – 2011

Sol…större delen av dagen, men mulet och regn på eftermiddagen.

Lena jobbar extra 19 – 10…natt.

Gått med i Första Maj -tåget samt stått och sålt förstamaj-märken och sosse-lotter. Lena och Sophia gick med i tåget =).
Vi hade tur med vädret – sol och varmt – under festligheterna.

Sophias vik-assistent kommer inte imorgon p.g.a. familje-sorg…..
Ordinarie assisten var otrevlig nog att åka till Rodos idag… =( …. 😉

 

 

Måndag, 2011-04-25, Annandag Påsk…..

Klar himmel och sol =)

Lena jobbar 0900 – 1600. Fick sovmorron….från 0800…och sluta redan 1500… =P

Vi har haft en riktigt fin och varm påskhelg med upptill 20 grader varje dag.

Vi tömde ”mögelhörnan”…dvs verandan..på allt ! Körde med en stor täckt släp…som blev full…till soptippen. Förra onsdagen…
Nu har vi fint med flera alternativa sittplatser på olika sidor om lägenheten/huset…beroende var solen är…

På lördag körde vi två gånger till Väla/Familia och handlade bl.a. 3 ”kuber”, ny rumsmatta,,,och mat.

På söndag var vi till kopparhatten på picknick med Åse, Kidd..och ”tjockisen” My… =) Varmt !!! Sedan på kvällen grillade vi och åt ute på verandan i värmen till sent…. och spelade kort med Å&K.

Påsken 2011 i Klippan

Vill bara visa hur grönt vi har…redan !

Om man tänker sig i förlängningen….
https://www.sciencedaily.com/releases/2011/04/110424152441.htm
….så bör det ju finnas ett helt periodiskt system med olika sorters antimateria då också. Ett anti-ämne till vart och ett av våra ämnen.