Tisdag, 2011-02-08

Växlande molnighet…och blåsigt…

En släkting till Gudrun hälsade på oss i natt. Det stormade…och enligt tidningen så var det stundvis uppe i orkanvindar. Miljöförbundets flaggstång, här mitt i byn, fick ge sig i vinden och lutar nu, med två skarpa veck. över närmsta hustak.

Lena är på begravning av Bonnies pappa.

Jag har köpt en efterlängtad nageltång !!! …tång!!! Mina nagalar är så förbaskat sega och tjocka, så en vanlig nagelklippare håller inte.

Söndag, 2011-02-06

Mulet å dimma…

Jag har gjort alla kemiuppgifter till kapitel 1 i kemiboken. =)

En lugn dag ….Jag har försök bry min hjärna med kemi…Och min älskade har brytt sin med Sophia och skidor på tv:n.

Vi har planerat lite löst för sommaren och dess aktiviteter….ledigheter….resor…mm.

Lördag, 2011-02-05

Första "vår-dagen"....?

...parken mitt i Klippan....idag !

Uppseendeväckande bilder för mina barn där uppe i norr. Nästan så att dom tvivlade…och trodde det var ett skämt. Och, ja, min norrlänska hjärna säger också att: ”Detta kan inte vara i februari. Det måste vara i maj…någon gång..”

Utan långkalsonger !!!!!….för första gången på lääääääääääää-nnnnnge !
Gick – utan problem – ned till ICA i BARA mina nya joggisar ( inga långisar ) och foppatofflor, stickad tröja…ingen jacka ! =)

Fredag, 2011-02-04

Mulet…och understundom nederbörd….mest i form av regn.

Köpte en ny trådlös mus till Lena igår. =)

Har beställt böcker…

Har gjort min första ”kemi-vecka”.
Pluggar ämnen i periodiskasystemet i ett glosförhörsprogram. Det går utmärkt !

Pratat med Lennart.A. på Skype. Första kontakten på skype sedan jag flyttade ned…

Lucas ska visst till pappa… Och Sophia är förkyld.

Trodde att skype…….. Men, jag var nog för optimistisk.

Tisdag, 2011-02-01, En ”Har” -dag.

Mulet….

Har fikat en semla med min älskade på ”byn”… 😉

Har interjuvat två matematiklärare på gymnasieskolan om ”Hur dom introducerar logaritmer för eleverna?”.

Har beställt en ”ny” tid för synundersökning…här i Klippan…idag.

Lena jobbar 15 – 22.

Har beställt kemiboken på nätet.

Har fått min första ”lärar-lön”. =)

Måndag, 2011-01-31

Mulet….

Fick VG på den vetenskapliga rapporten…och 8hp till i min samling. =)

Dagens insikter….
Varför springa runt och ”tysta ned” folk…. Sanningen kommer ändå alltid fram. (Gäller bekant)
Kortsiktig användning av anabolaseroider….ger, kanske livslånga, biverkningar i form av ”manodepresivitet”. (Gäller bekants-bekant).

Fredag, 2011-01-28

Gissa??……Mulet !

Oh, en hel vecka nästan sedan jag skrev sist….

Måndag och tisdag var jag på kommunstyrelsekurs i Falsterbo. (Skriver man ”på” eller ”i”….?…)
40 personer ungefär ifrån kommunstyrelsen här i Klippan var på kurs och skulle ”lära känna varandra”. Vi skulle sätta upp mål för den kommande mandatperioden.
Vi skulle bland annat bekämpa…..”onanismen”….eller var det……”nånannanismen”…….här i kommunen.

Påbörjat termin 2…och matematikstudierna. =)

Lena jobbar 8 – 16 idag.

Lucas är hemma och är krasslig.

Sophia på kortis.

Vi ska ha ”wok-främmande” ikväll….. Mmmmm!!! =)

Lördag, 2011-01-22

SOL !!!
Helt underbart väder ! Min ”norrlänska hjärna” säger att det är valborg idag. Så här är det där uppe på valborg, några få snöhögar, barmark men blött, sol med sådan här ”vår-dis” i luften. -1 till +2 i temperatur. =)

Har köpt lite kläder idag, tröjor , skjorta och ett par svarta jeans.

Har inhandlat födelsedags-presenten till Emmy. Ska skicka den till veckan.

Kollat upp flygbiljetten…den var OK med följeslagare och allt ! =)

Livet är bara så där…”fucking-djä_la-underbart”….just nu….trots att det finns ”svarta moln på himlen” i vår omgivning.