Tisdag, 2011-01-18

Mulet…. Va annars ??? =(

Varit på Väla. Handlade två förvaringsaskar för A4-dokument…i svart….på IKEA. Behöver nog fler !!

Fått brev ifrån NTI-skolan. Inloggningsuppgifter…mm…

Ska beställa böcker för mattekursen för ca 1300:- och till kemikursen 500:-.

Beställt tid för synundersökning och nya linser…..bruna !! =)

På nåt sätt så gillar jag idén bakom Wikileaks. Sanningen, i alla lägen, måste fram. Kortsiktigt kan det orsaka ”viss oro”, men på sikt vinner sanningen alltid.

Lördag, 2011-01-15

Mulet….

Vikarierade som SO- och NO-lärare igår. Fyra lektioner blev det !

Lena har jobbat natten till idag.

Lucas sov borta hos Bartak.

Dagens tankar:
Vi lever i en väldigt konstig bild av vår omvärld. Vi människor kan bara ”uppfatta” 4% av vår omgivning – universellt sett. Resten, 96%, består av för oss osynligt ”Dark matter” och ”Dark energi”.

Är det Socialdemokratiska partiet påväg att spricka??

Torsdag, 2011-01-13

Mulet…

Gjorde igår debut i kommunstyrelsen…som ordinarie… =)

Har idag varit på komvux och fått bekräftat att jag kan påbörja kemistudierna den 31:a januari vid NTI-skolan, på distans och på 25% fart, vidsidan av mina högskolestudier.

Tisdag, 2011-01-11

Halkigt ute…. !!!

Jag har idag kört mitt första benpass på över en månad. 3×15 på 240kg blev det bland annat… =)

Lena jobbar 1500 – 2200 idag.

Blev igår på gruppmötet invald i en referensgrupp för IT- och e-handel för kommunen. =) Men, jag som vill sätta mig in i ämnet fick idag reda på att det finns ”inget att sätta sig in i”. =(

Vår moder natur verkar vara på krigsstigen. Tycker det händer nåt allt oftare. Det var ju inte länge sedan det brann fruktansvärt i Australien…nu är det en sälla skådad översvämning där. Vart är vi på väg ??

Söndag, 2011-01-09, GRATTIS Emmy !!!!!

Slaskigt !!!!!

Har ringt och grattat min dotter på hennes tolvårs dag !!! =)

Lämnade över den vetenskapliga rapporten till Malin idag…..så får hon stångas med den ett tag.

Har haft skjorta på idag. Alla har kommenterat det….. Måste jag gå omkting i T-shirt och tjocktröja…för att allt ska vara normalt ??? =P

Tar 0600-tåget imorrn till skolan. Har gruppmöte imorrnkväll 18.30.

Lena har suttit och räknat matematik-B ikväll….KORS !!!!! =)

Lördag, 2011-01-08

Mulet….

Samuel sov här natten som var…och Alexander och Robin ska visst sova här i natt…hos Lucas.

Lena jobbar extra 1730-2230 ikväll.

Gick ut med hundarna på ”kissrunda” klockan 18.45. Det regnade massor !!!

Torsdag, 2011-01-06, Trettondagen….

Mulet och dimma…lätt-lätt snöfall..

Samuel har sovit här.

Tar en dag till ”off” ifrån rapportskrivandet. Satsar på att göra grov-görat till helgen.

Lena har jobbat natten till idag. Jag tog Sophia och doggarna på morgonen…

Hm? Jag tog bort, helt, en dag ur min blogg och då försvann ”spammandet helt” !

Hallå!!!
Har det aldrig varit snö förr någon vinter?? Verkar inte så. Det är ”katastrof” varje gång det blir ett litet snöfall. Vad är det för speciellt med den här vintern?? Okey, jag är från västerbottens inland…och där är alla vintrar så här…så långt bak jag kan minnas. Det är en helt ”förbannat djävla vanlig vinter”! …..med snö….som ju vintrar brukar ha.

Vårens plugg heter IMA12L….matematik för blivande lärare. Men BARA elva (11) lektioner fram till i mars !!! Låter som en jobbig kurs……kanske…???

Vad är det som händer ??
https://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF8&hl=en&oe=UTF8&msa=0&msid=201817256339889828327.0004991bca25af104a22b

https://www.newscientist.com/blogs/shortsharpscience/2011/01/mass-dying-of-animals-plotted.html

Onsdag, 2011-01-05

Slaskigt ute….och mulet…

Har fullt upp varje onsdag framöver. Har meddelat min kontaktlärare och en klasskompis om läget.
https://hanseric.webs.com/fagenda.htm

Hoppas nu bara att komvux säger ja till mina kemistudier….(håller tummen)

Min älskade ska jobba natt…i natt…till imorgon 10.00. =(

Vad är det som händer?
Massor, tusentals, fåglar faller döda från himlen…på flera ställen över hela jorden. Och hundratusentals fiskar dör…helt oförklarligt. En del pratar om att dommedagen är nära…. Sånt här ska visst hända då…som ett tecken på att ”nåt är i görningen”.

Tisdag, 2011-01-04

”Dimma”….

Har varit på skolan idag och haft handledning i rapportskrivning. Fick även reda på att jag fått betyget VG i pedagogisk filosofi. =)

Lena hadre gjort palt och kanelbullar då jag kom hem…MMmmmm!!!!! =)