Mulet och dimma.
Igår åkte Sara hem… =( …..efter en vecka här hos oss.
Idag kom Emmy hit…. =) ….och ska vara här drygt en vecka !
Har klippt mej idag ! =( Stod inte emot alla protester som jag fick för mina ”svans-planer”.
Mulet och dimma.
Igår åkte Sara hem… =( …..efter en vecka här hos oss.
Idag kom Emmy hit…. =) ….och ska vara här drygt en vecka !
Har klippt mej idag ! =( Stod inte emot alla protester som jag fick för mina ”svans-planer”.
Mulet och dimma.
Igår följde Sara mej på skolan i Kristianstad. Hon satt ett litet (litet!) tag på matte-lektionen…. Det var tydligen inte ”hennes grej” ! 😉 Sedan så åkte vi ned på stan (Kristianstad) och mötte Jonas med flickvän…..som vi fikade med och besökte några affärer…. Kul !
Idag har jag varit med Lena och Sara på väla. Jag köpte en ny kudde – i äkta dun – !!! Ett USB-minne på 8GB. Ett par nya ”Foppa-tofflor” – blå. Dom gamla luktar ”katt-pink och gris-röv”… 🙁 Och en passare – till matematiken….
Mulet.
Lena jobbar natten mot imorgon. 1315 – 0900.
Sara har varit här i tre dagar, för att kunna vara med på min födelsedag.
Hämtade ut mina nya bruna linser för två dagar sedan.
Hade min födelsedagsfest igår här hemma. Första att komma och gratulera var kommunalrådet Bengt Svensson….med en present ifrån kommunen. Sedan kom våra danska grannar. Efter 18.00 kom så slutligen huvudgästerna.
En mycket trevlig fest med ”mycket blandat folk”…
Klarblå himmel och sol…… – 6 till – 8.
Gjort klart inför morgondagens redovisning på skolan om interjuverna vi har gjort på gymnasieskolan.
Satt upp vägglampor i vår ”nya hall”.
Den ”arabiska revolutionen” rullar vidare. Senaste landet att ansluta till ”revolutionen” är Marocco, där massor av människor kräver en ny regim.
Någon glugg med sol….och blåsigt.
Blivit bjuden på lunchbuffé på Gästis av min älskade !
Varit på ÖversiktsPlanering 0830 – 1200.
Mulet och blåsigt.
Sophia på kortids.
Lena har judit mej på kinamats-buffé. =) Tack älskling !
Blåsigt å mulet.
Idag…
…har jag träffat Anders E. och fått lite infomation och papper på kommunens IT…i grova drag. Intressant ! Fick bra kontakt med honom. =)
…har jag varit på KSAU…..en företeelse som blir mer och mer intressant ju mer man blir insatt.
Lena fick igår reda på att hon ( med största sannolikhet ) blir ersättare i BUN. (Barn och Utbildnings Nämden) Kul !!
Blåsigt och f_bannat kallt !
Har haft info-möte med länsstyrelsen om den klimatförändring vi ser och dess ev. konsekvenser.
Lena har tapetserat (satt upp väv) och målat om i ytter-hallen. Snyggt ! =)
Sitter och räknar i förtvivlan…..
Sol och förhållandevis kallt…på minus-sidan hela dagen.
Vi har fortfarande ingen snö på marken, men det är ett ”helt annat landskap” man ser än på de foton jag tog förr i veckan.
Har satt upp en white-board i plugg-rummet idag. Blev jätte bra !!
Har även skruvat ihop fyra förvaringslådor (till) i A4-format, köpta på IKEA.
Gjort det periodiskasystemet i Excel…mest för att lära…men även för att i framtiden kunna göra egna anteckningar i anslutning till detta.
Mulet…
Varit på skolan och en mattelektion. Mattelektionerna är definitivt ”annorlunda”…”på gott å ont”.
Lena är på möte om framtiden för funktionshindrade…
Jeanette och Rassmus, Jeffs kennel, har varit och hälsat på.
Ska Mubarak avgå idag ?