Fredag, 2010-12-17

Slut snö……snöfall….för tillfället i alla fall.

Nordkorea hotar med kärvapenkrig….. =(

Mitt skägg och hår (på skallen) växer så det knakar !! Har nog aldrig varit så hårig…..

Jag har lämnat in min ”Pedagogiska grundsyn” (mailat in) idag.

Tagit ett fika med min fru….mitt på dagen.

Söndag, 2010-12-12

SOL idag också !!!!

Bombexplosionen i stockholm präglar alla nyheter idag. Alla håller andan….. Var ska det smälla här näst ???

Hade besök av Kidd och Åse igårkväll ! =)
Har lagt in MAC-adress-spärr på deras trådlösa hemdatanät.

Jag tror detta kommer att få en ”domino-effekt”. Wikileaks kommer att få flera efterföjlare. Det är som att lätta på trycket på en person som har ”mycket i sin ryggsäck”, det kommer av sig självt när det väl satts igång…oftast av en terpeut eller psykolog. Nu kommer nästa Openleaks….
https://www.nyteknik.se/nyheter/it_telekom/internet/article3037262.ece

Min internet-hastighet just nu:  12,95Mbit/sek  ”in” , 6,47MBit/sek ”ut”.

Lördag, 2010-12-11

SOL !!! =) Man måste ju skriva dagbok när det är sol… !!!

Den gångna veckan har präglats av tenta-plugg. Gjorde en tenta på ”vetenska o ovetenskap” samt ”källkritik” i fredags. ”vetenskaps biten” känns bra…”källkritiken”…Hmmm?

Igår, fredag, kväll bjöd Tindra oss till Ekebo på julmiddag och show. Snålt med mat men mycket bra uppträdande !

Jag ska idag börja titta på den uppsats vi ska ka skrivit till på fredag i ”pedagogisk filosofi”.