Sol..och KALLT !!
Har varit på komvux och pratat om mina kommande kemistudier.
Sophia på kortis.
Lånat om/förlängt lånet på boken ”Att äga Pi” t.o.m. 110124.
Köld-dimma ute. Ser verkligen kallt ut, men det är ”bara” 7 – 8 minusgrader.
Sol..och KALLT !!
Har varit på komvux och pratat om mina kommande kemistudier.
Sophia på kortis.
Lånat om/förlängt lånet på boken ”Att äga Pi” t.o.m. 110124.
Köld-dimma ute. Ser verkligen kallt ut, men det är ”bara” 7 – 8 minusgrader.
Mulet…
Varit och uppvaktat Laila (en dag för tidigt) på hennes födelsedag. My, Pecke, Isak, Caroline och Christoffer var också där.
Skickat in den Vetenskapliga rapporten (en första version).
Jag har blivit tvungen att stänga av kommenteringsmöjligheten enär jag fick 200 – 300 spam-kommentarer varje dag. Vill ni som läsare säga nåt om det jag skrivit går det bra att maila mig !
Sol på årets första dag !
Lucas LANar en natt till hos Bartak.
Sophia hemma.
Ett sagolikt lugn och harmoni har infunnit sig här hemma… =)
Mulet…dimma…
Jag, Lena, Sophia och Lucas….
Skidor på tv:n….
”Dunka-dunka” hörs ifrån någon av våra grannar….
Jobbat 1 timme…
Har ringt alla min barn och önskat Gott Nytt År ! =)
Kellner vann…Northug trea…
Luktar gott ifrån köket !!!!
Mulet….
Lena jobbar 0800 – 1600.
Bara jag och Lucas hemma….
Jag har jobbat i 2 timmar åt Stefan.
Understundom sol…
Har varit i Kristianstad på skolan och pratat-ihop-mej med min rapport-kompis.
Lena jobbar 1500 -2200…går bredvid…
Sophia på kortis.
Lucas och jag hemma…
Mulet…
Lucas hemma igen…
Hur agerar man om ens gruppuppgift-kompis bara ger upp och inte orkar fullfölja uppgiften man fått på skolan? Hur agerar jag om ändå kompisen kan tänka sig ett G på uppgiften…men jag vill högre??
Asså, jag är så glad att jag ”är där jag är” idag…..som person. Det verkar ju vara ”var å varannan” som idag lider, i någon form, av ”psykisk-nedstämdhet”….”psykisk-nedbrutenhet”…..”onormala psykiska spärrar”….etc… Jag har själv varit ”dit ned” en gång, men kommit därifrån ”stärkt och helskinnad”. Å tack gode gud för det !!!!
Mulet…
Lena är första dagen på sitt jobb i Åstorp. Åkte tåg dit.
Lucas är hos pappa.
Sophia hemma.
Har svarat JA på inbjudan till målseminariun på Falsterbo med ”nya kommunstyrelsen” den 24 – 25 januari. =)
Mulet….”as usual”… =(
Har inte skrivit nåt under juldagarna. Försökt att sitta så lite som möjligt vid datorn dessa dagar.
Julafton firades här hemma vid. Det var jag, min älskade, Åse, Kidd, Moa, Pecke och My, Caroline och Lucas…å Sophia.
Vi åt god mat och spelade sedan julklappsspelet.
Lucas ska visst till pappa…???…!!!
Sitter och försöker ta ut ”de göttaste” ur boken ”Att äga Pi”….till min vetenskapliga rapport.
Ned till minus 26 grader är rapporterat från nejden…. Sol och klar himmel…=)
Länken talar för sig själv… =)
https://hd.se/klippan/2010/12/21/de-ska-styra-i-facknamnderna/
Fick min första ”arvodes-löne-lapp” idag…för mina politiska uppdrag.
I fyra år ska de prata idrottshallar, 15-timmarsbarn, avloppsledningar och färdtjänstavgifter. Nu tar nya, och en del gamla, politiker plats i Klippans kommuns facknämnder.
KLIPPAN. Kommunstyrelsen
Ordförande: Bengt Svensson (M), 1:e Vice ordförande: Madeleine Atlas (C) och 2:e Vice ordförande: Rune Persson (S). Övriga ledamöter: Jens Westering (M), Annette Lahti (M), Karl-Axel Wilhelmsson (C), Bodil Andersson (KD), Richard Johansson (FP), Eva Stjärnlind (S), Kerstin Persson (S),Michael Nemeti (S), Hans-Erik Lundgren (S) och Matthias Rausbo (SD).
Barn- och utbildningsnämnden
Ordförande: Tommy Cedervall (FP), 1:e vice ordförande: Helena Dådring (M) och 2:e vice ordförande Olle Nilsson (S). Övriga ledamöter: Fredrik Hammarstrand (M), Per-Olof Byrlén (KD), Gunnel Johansson (C), Roland Åkesson (S), Gun Samuelsson (S) och Matthias Rausbo (SD).
Kultur- och fritidsnämnden
Ordförande: Kenneth Dådring (M), 1:e vice ordförande: Anders Andersson (KD) och 2:e vice ordförande: Göran Sjögren (S). Övriga ledamöter: Ingrid Fredriksson (M), Cecilia Scott (M), Annika Ingelström-Nilsson (FP), Pia Wåhlin (S), Laila Möller Nilsson (S) och Christian Hendlertz (SD).
Plan- och byggnämnd
Ordförande: Torsten Johansson (C), 1:e vice ordförande: Ann-Charlotte Pihl Larsson (M) och 2:e vice ordförande: Kent Lodesjö (S). Övriga ledamöter: Jesper Hansen (M), Per Johansson (M), Margareta Dahlgren (KD), Gunilla Laufeld (S), Per Olof Nilsson (S) och Magnus Frick (SD).
Socialnämnd
Ordförande:Hans-Bertil Sinclair (M), 1:e vice ordförande: Janet Nilsson-Norén (C) och 2:e vice ordförande: Boris Svensson (S). Övriga ledamöter: Jacob von Post (M), Jörgen Bjerknäs (MP), Peter Kromnow (KD), Gunilla Svensson (S), Mats Waldemarsson (S) och Jens Leandersson (SD).