Torsdag, 2009-12-17….SNÖ !!!

”- Det är mycket snö på vägarna, säger Mikael Persson vid Skånepolisen.” (Ur KvällsPosten)

Kan det vara 4 – 5 cm snö KANSKE…????  Ja, jag tänkte bara på polisens ”MYCKET SNÖ”…..???

Jag var ”jätte dålig” i morse när jag steg upp. Ont i skallen och jätte dassig. Men efter en dusch och en promenad ute i det vita vinterlandskapet mår jag nu bättre….men inte bra.

Djupa filosofiska tankar….
Om man tar ”oändligheten” och delar den med två (2). Ja, då har man fortfarande ”oändligheten” kvar. För, ”halva oändligheten” är lika stor som ”hela oändligheten”.
Om man tar ”oändligheten” + ”oändligheten” så får man ändå ”bara” ”oändligheten”. För, ”dubbla oändligheten” är bara så stor som ”oändligheten”.
Summan av alla udda heltal är ”oändlig”. Men, summan av alla jämna heltal är också ”oändlig”….men dubbelt så stor….alltså ”oändlig”.
Konklusion: Oavsett hur du behandlar ”oändligheten”, så har du fortfarande, och endast, ”oändligheten” kvar.
Med detta i åtanke, så tänker vi oss att du är på genomresa i universum.
Postulat: Universum är oändligt.

Det innebär att du INTE är på någon genomresa i universum. Eftersom resvägen din är oändlig och du har oändligt långt kvar, så bör du…om jag tänker rätt…..stå helt still på din resa. Det bör inte gå att resa i nåt som är oändligt eftersom den avlagda sträckan inte kommer att märkas på den totala sträckan – oändligheten….så står du förmodligen HELT STILL !!
Vad har jag då sagt med detta?? Jo, att längre rymdresor i princip är omöjliga så vida universum är oändligt.
Men, om universum är ändligt….. ….då blir det en annan saga.

Lördag, 2009-12-12, Sol…

Jag ser solen….!!!!!!!
Va härligt när solen skiner in igenom fönstren. =) Det blir man inte bortskämd med här nere.

Hörde att det skulle komma snö i östra Skåne. Östra och östra !!??!! Med andra ord 7 – 8 mil här ifrån. ”Ett älg-tjut”.

Vi sov länge idag. 09.30 !!!! Sophia har kommit in i en ”sova-länge-period”. Vore väl konstigt annars. Hon är ju tonåring nu…

Jag blev tvungen att, i det närmaste, dammsuga internet på ”komplexa tal” innan jag hittade svaret på mitt problem.

Lucas ska till pappa idag….

Jaha, ännu en som drabbats av biverkningarna av vaccinet. En 29-åring, fullt frisk, ligger förlamad efter att ha vaccinerat sig.

”Patenterat lösningsmedel….”
Jag ska ta patent på mitt sätt att lösa problem. Jag går och sätter mej på toaletten och skiter…samtidigt så har jag med mej problemet…i form av en bok kanske…ett papper…eller så. Å vips !….så löser jag problemet ! =)

Undra om det ”lilla svinet” (H1N1) håller på att slå-till mot mej nu??? Jag har ”kalla kårar” igenom kroppen, känner mig matt, kittlar i halsen och bomull i huvudet….

Torsdag, 2009-12-10

Jippiii!!! Himlen är grön idag !!!! (Har jag berättat att jag är färgblind?)

Hmmm? Vad var det för någon ”kul grej” som norrmännen såg i luften igår?? (Har en länk till artikeln.)

Mycket ”snurr” i skallen nu om min kommande inriktining på pluggandet. Matematik kommer att vara den röda-tråden igenom allt….det vet jag….Men…

Doftar vitlök ! Hoppas komma lindrigare undan med vitlöken i kroppen. Både Lucas och Lena har feber och är krassliga. Men inte jag….än….”ta i trä” !

Har en ny länk om en sexåring som fått H1N1 trots vaccinering !!! Nu hjälper tydligen inte vaccinet förrän 14 dagar efter vaccinationstillfället. Tror jag hört någon kortare tidsperiod tidigare. Det lär nog inte vara sista budet på hur länge efter man vaccinerat sig som vaccineringen börjar att verka.

Oj-oj-oj! Hon tror säkert hon gör nåt bra när hon stannar för barnens skull. Jag pratar nu om Elin och Tigers förhållnade. Men ack ! Barnen känner av stämningar i ett förhållande. Och om det har förekommit svek så är det ofrånkomligt att det blir spänningar i förhållandet…..som kanske…..aldrig blir bra igen. Och allt detta känner barnen.
Jag vet. Jag har gjort en liknande ”resa” själv. Jag stannade – allt för länge – för barnens skull. Jag bet ihop. Stålsatte mig. Men, det håller inte i längden. Och nu när jag kommit ur….och börjat ett nytt liv….så är både mina barn och jag lyckligare än under pågående ”kaos”.
Man SKA INTE STANNA för barnens skull. Man gör bara barnen en ”björntjänst”. ……men ruskigt svårt att förstå då man är mitt uppe i det hela själv…..

Tisdag, 2009-12-08, Har simmat och bastat…

Grå….

Var med en kompis på badhuset och simmade 10-12 längder i 25-metersbasängen. Oooo så trött och slut jag blev!! Har ingen som helst kondis. Så, nu blir det regelbundna simbesök…det lovar jag !!

Lucas hade över 40 grader i feber igår kväll. Vi misstänkte flunsan eftersom han hade ont i skallen och kroppen också. Men han är betydligt bättre idag.

Min fru har också klagat på ont i huvudet, ont i kroppen och känsla av orkeslöshet. Vi får väl se vad det blir av det.

Söndag, 2009-12-06

Ingen blå himmel…. Ingen snö… Ingen sol…. Ingen värme… Ingen storm…

Jag funderar fortfarande….
Hur ser det ut om man en dag vaknar och upptäcker att det inte är nåt väder ute….. ?????

Var på fest hos våra grannar, rakt under, igår. Jättetrevliga !!! Öl – vin  – och nubbe/-ar.

Den sociala anläggningsytan sväller nu raskt för mig !

Svärfar och svärmor har varit på besök. Dom kom med en drös med tomtar, ljusstaks-tomtar, häng-tomtar, mugg-tomtar, lykt-tomtar, ……”you name it”…
Men, det blir aldrig tyst när dom kommer på besök…..i alla fall…. =)

Lördag, 2009-12-05, Gumman krasslig…

Gråmulet men ”ljummet”…

Varit på fotbollscup med Lucas…dom åkt ut efter tre matcher.

Har sett på skidskytte…. ”Va, har dom så mycket snö i Östersund?”…sa jag spontant. Jag har tydligen helt tappat ”referesnsen” till när snön ska komma och hur mycket…. Här är det ju som jag är van att det är i September..typ. Och min hjärna går tydligen på ”gamla minnen” då det gäller vädret…