Fredag, 2009-12-04, Ååååå ljuvliga fredag !

Tog den blå färgen slut när gud målade himlen över Skåne ????

Jag och min älskade har varit och fikat på kondiset idag. Hon är ju ledig idag…så det bara att passa på med ALLT !! 😉

Min älskade har rengjort toan !! Den är sååååååå fin…att jag föreslog att vi skulle stänga dörren och ta bort handtaget…så att ingen skit-ar ned där igen. Hon e så duktig så !! *Puss* !!!

Imaginära tal…..
Jag förstår inte. Hur kan  Z * i = 4  bli  Z = -4 * i
???????

Torsdag, 2009-12-03, GRATTIS till körkortet Sara !!!

Inte ”H1N1- kallt” (svin-kallt) idag i alla fall….kring noll-strecket.

GRATTIS Sara !!
Min dotter har tagit körkortet idag !! Åååååå—-åååå va glad jag är !!! Ska ge henne …..nåt…..när vi träffs nästa gång… en ”körkortspresent”…typ.

Skickade ett krypterat mail till ”Gossen i sjumila-stövlarna”. Men han hade nog glömt lösenordet till kryterningsprogrammet. För jag fick inget svar på det mailet…… Ahlzeimer….???  Jooo, jag har hört talas om det. Är de det som ”A”:et i  ”A(H1N1)” står för??? Pandemisk Ahlzerimer då ???? De mämnniskor som överlever kommer att irra runt här på jorden med ahlzerimer…utan att ha en aning om nåt…
(Ursäkta, jag spånar…och spårar ur….normalläget för mej.)  😉

Tisdag, 2009-12-01, ”SAAB-aid…”

”Moln över sjö å strand…Stjärna i fjärran….Du som i östergötland….blåstes hit av herran….osv”
(Va? Har jag fel text?)

Har idag varit och uppvaktat min frus:s x-svärmor på hennes födelsedag. Jag och My åkte dit på vinst och förlust. Det blev kaffe, kakor och tårta. Jag hade en blomkvast med mig….

Har ringt ”lill-dootra” ikväll !!! Kram från Pappa !!!

”Det finns en mening med allt……
…men vänta nu??? SAAB då??? Vill verkligen gud att 61000 människor i sverige ska mista jobbet på grund av en eventuell SAAB-nedläggelse???
Jag startar nu ”SAAB-aid” ! Sätt in 1000:-kr på mitt konto. Då jag har 4-miljarder ska jag köpa SAAB och rädda jobben !! Det behövs bara att knappt halva sveriges befolkning (4000.000 personer) sätter in 1000:-kr var så är det ”kirrat”. Börja redan ikväll…..jag har beställt en röd ferarri som jag ska köra vid invigningen….. (Hmmm?)…och som ny ägare…. Om du skänker 2000:- kan du få bli fadder till en vandrande pinne i ett terrarium som jag förvaltar. Så, hjälp nu 61000 presumtiva arbetslösa genom att skänka mej 1000:-kr redan ikväll.”

Måndag, 2009-11-30, Utan fläkt…..och fru….

Grått….

Stefan och Danne har varit här och ”börjat byta” köksfläkt. Alla delar var tyvärr inte med….så Stefan har beställt dessa. Fortsättning följer….

Frågade Stefan idag om en amatörantenn på taket (typ yagi). Han sade JA, men ville kolla upp fästmöjligheterna.

Ska på Astrobiologi´n idag. Får veta hur tentan gick….troligen….

Lena är på sin skola för första gången idag. Hon läser ju på distans, men ska vara med på skolan nu i två veckor framåt.

Söndag, 2009-11-29, Två år…idag !!

”Dis-mulet” med sol-antydan… (Väderuppläsare…nästa??)

Vi ska ut och gå på skyltsöndagen här i Klippan.

Integraler och volymberäkningar….”it´s my life”…
Det känns underligt, men jag förstår mycket mer idag än jag gjort förr…. Hmmm???
Det har ”släppt någon spärr” eller så har ”någon polett trillat ned.” Men skumt känns det i alla fall !

Har varit på skyltsöndagen nu. KALLT !….trots att det var ca 10 grader varmt.
Träffade mina partikamrater utanför partilokalen. Dom bjöd på glögg, kaffe och kakor.

Lördag, 2009-11-28

Halvmulet….(va nu de e för nåt?)

Jag och min älskade var i Hbg igår kväll….barnfria och allt ! =) Hon fick en någon försenad födelsedagspresent av mej på Väla. Sedan gick vi och åt plankstek (ENTREKOT (inget annat) och rödvinsås för mej….och hon tog bearniasesås (?) )….vart efter vi gick och såg premiären på filmen ”2012”. Helt klart en film i min smak !! Drygt 2 timmar lång !! ….men bra !

Jag har en förunderlig känsla just nu….
Jag dras till matematiken på ett sätt jag aldrig känt förr. Har jag inte räknat nåt på en dag får jag ”matte-abstinens”. Det är sjukt !!
Tal jag förr hade problem med löser jag på löpande band. Vad händer med mej???

Torsdag, 2009-11-26

Blåsigt och regn…

Har återställt en DRÖS med böcker till biblioteket.

Om jag hade tagit flunsa-vaccinet nu skulle jag nog fått ”stora skälvan” ! Ännu en död ….som en biverkning av vaccinet.
Det står ”16 – 7” nu i dödstal emellan ”Flunsa – Vaccin” .
Men det är ju betydligt fler som har haft flunsan än vaccinerade. Så, det skulle inte förvåna mig om det proportionellt sett har dött fler i vaccinet än i flunsan…..(?)

Onsdag, 2009-11-25

Uppehåll ……med tveksam sol…

Ringde min ”parti-kamrat” nu på morgonen. Han berättade då att hans dotter var illa däran av H1N1. Hon ligger nu inlaggd på infektionskliniken och äter ”jätte-antibiotika-kuren-Sune”.
Men både jag och han anser att vi är för gamla för sådana här saker…så som H1N1…och sånt… Vi har haft Asiaten, HonKong….och allt annat. Så, vi klarar nog oss nu också….. =P

Har köpt de första två julklapparna !!! =)

Köpte även en ”JÄTTE-mini-räknare” till min ”ålders-synta” fru. = O_o

Jag har börjat räkna på ”nästa matte” idag. Det är så kul nu….med matte !!! Det liksom bara…”flyter på”…på nåt vis.

Tisdag, 2009-11-24, ”G” och ”VG”…

Blåsigt…..och gissa var solen är???  =(

Jag fick godkänt (G) och väl godkänt (VG) på mina två matteprov !!! Jiiiiii-piiiiiiii!!!!!!!!
Mitt ”gamla jag” hade bara tolererat MVG….mitt ”nya jag” är glad för att kunna ”gå vidare” !!!! =) =)
Siktar nu…redan…på nästa matteprov/-tenta. Känner ”medvinden i ryggen” just nu och är åter övertygad om att jag är SVoB !!!! 😉

Gumman e ingé glad idag !!
Någon/några har skurit sönder två av hennes däck på bilen och krossat ett baklyse….i natt som var.
Man kan TYDLIGEN inte lämna bilen ute på nätterna….på det här stället. Dom hade ju ”slangat” hennes bil för några veckor sedan…..också en natt.

”Hoppet är inte ute” (”Lögn”)
Varför inte säga som det är – ”Det är kört för Saab” ! ”It´s over ! Kaputt finito !!
GM slutar skjuta till pengar vid nyår. Och jag gissar….det går inte att lösa före dess.
Låt dom anställda (3400 personer) fejsa verkligheten nu…och inte gå i en drömvärld fram till jul.  Stackars dj_lar, dom blir inte ensamma på arbetslöshetsmarknaden. Och det är ”vassa armbågar, brun tunga och röda stövlar” som gäller på den marknaden…om man ska ”överleva”.