Söndag, 2010-02-14 Psykologi-plugg….

MITT PSYKOLOGIPLUGG……

  • Freud, Det psykodynamiska perspektivet.
  • Personlighetens uppbyggnad.
  • DETET: De biologiska drifterna.
  • JAGET: Vår vilja.
  • ÖVERJAGET: Samvetet och idealen.
  • 0 – 1år: Orala fasen.
  • 1 – 3år: Anala fasen.
  • 3 – 5år: Oidipala fasen.
  • 5 – 11år: Latensfasen.
  • 12 – 20år: Adolescensen
  • Bortträngning
  • Förnekelse
  • Reaktionsbildning
  • Rationalisering
  • Projektion
  • Identifikation
  • Förskjutning
  • Självbestraffning
  • Regression
  • Splittring
  • Trauma
  • Ångest
  • Fobi
  • Libidon
  • Sublimering
  • Oidipus
  • Elektra
  • Kastrationskomplex
  • Penisavund
  • Överföring
  • Motöverföring
  • OS: Obetingad stimulans
  • OR: Obetingad respons
  • BS: Betingad stimulans
  • BR: Betingad respons
  • Perception

Lördag, 2010-02-13…Vinter-OS börjar

Hej ! Grått och nollgradigt…..

Idag börjar vinter-OS. Min fru är helt exalterad !! Det sitter uppe ett sändnings-schema på kylskåpen över när tv visar sporter av alla de slag.

Måste plugga psykologi också…

Tränat ben idag. Kört ”maskiner” idag istället för knäböj…för att variera mej lite.
180kg i benpressen….det var alla vikter som fanns i magasinet. =( Det  gick lätt att köra 6×6 på hela magasinet. Vad gör jag sen…när jag vill öka??? Jag kan ju köra knäböj….visst…men…

Har skaffat mej en ny adress för min hemsida. https://hanseric.webs.com/
J
ag vet inte hur länga Telia kommer att ha kvar sina sidor…….

OS…OS…OS… Jag är inte jätte-intresserad precis. Går det bra för Sverige?? Knappast !!!

Onsdag, 2010-02-10

Grå….

Har varit hemma och pluggat idag. Hade bara en lektion, så det kändes mer effektivt att vara hemma och plugga.

Tränade rygg idag på gymet. Träffade en Holländare där som jag började snacka (på engelska) med. Trevlig kille !! Han var här i Sverige och tittade på nya produkter inom papperstillverkningen.

Telia – Nu ska dom ta bort, eller har redan gjort, alla privata hemsidor. Tror att min är borta nu… Måste börja leta efter ett nytt webhotell.

Söndag, 2010-02-07

Grått….

Det är möte på gymnasieskolan idag. Socialdemokraterna har ett öppet möte om Komvux framtid här i Klippan. Jag har delat ut ca 50 lappar/flygblad på komvux om detta. Hoppas nu bara att några kommer. Jag har dålig erfarenhet av uppslutning av folk ”med hjälp av flygblad”. Ca 1 på 10 utdelade flygblad kommer enligt mina erfarenheter.

Det kanske är tur att gymet har stängt på söndagar. Känner mig lite ”körd”! Behöver nog en ”vilodag”…så där emellanåt.

Om någon saknar mina länkar…så är det rätt!!! Dom ”försvann” när jag bytte ”tema” på bloggen….tydligen…=(
NÄÄÄ, Jag hittade länkarna igen!! TACK!!! Dom hade blivit ”inaktiverade”….av någon anledning… =)

Har Carolin på besök. Ätit ”mammas goda kalopps”.

Tyvärr, så har jag inga ”smaskigheter” att delge er läsare. Jag märker på besöks-listan att min dagbok blivit för ”allmän” och ointressant. Tyvärr, igen! Men, jag skriver ju mest för min egen skull……och om någon skulle vara intresserad utanför…. Jag har blivit ”allmänt grå” bara….. Kanske beroende på att jag hittat ”ett liv” igen och trivs med detta.

Är irriterad på den dåliga uppslutningen till mötet angående KOMVUX här i Klippan. Det kom INTE EN ENDA från de 50-tal som jag delat ut papper till. INTE EN ENDA från komvux !!! Det var ”bara vi medlemmar” (ink. min fru) och inbjudne Kent som var där. Fruktansvärt dåligt !!!!!

3723962489

Lördag, 2010-02-06

Mulet…men med blå strimmor…

Lucas är hos pappa….

Har tränat benen idag. 6×6 på 200kg i knäböj…ej fullt djup. 87kg prick visar vågen…. =)

Började fundera på när ”Alla hjärtans dag” egentligen var?? Eftersom jag fått ”Valentin-hjärtan” på facebook. Trodde jag hade missat nåt. Ja, man vet ju aldrig så noga i min ålder…..tiden bara rusar iväg….

Agerar ”bollplank” till min fru vad gäller hennes pluggande. Hon har en massa funderingar kring de ämne hon skirver om….och ventilerar detta med mej….men jag behöver inte svara nåt….oftast. =)

Första delen av…allt för många…..i Melodifeltival-uttagningarna på tv. (Suck!)

Fredag, 2010-02-05

Mulet….och nollgradigt.

Känner mej fräch trots ett Body Pump -pass igår. Väger 87,7 kg nu…på väg upp !!!! =)

Jaha, nu närmar sig visst ”sanningens ögonblick”. Man anordnar intrenationella konfreranser om hur man ska agera vid en ”kontakttagning” från en annan civilisation. (Se länk under ”Konstigheter”)

Nähä, nu kommer ingen komet 2012. Nu blir det en ”polvändning” av jorden istället. Men om jag inte minns fel så har jag sett att en polvändning av jorden, som ju skett förr, är en långdragen process och tar flera, flera, flera år.

Ett ”arm-pass” på gymet. Känns bra!! Trots Body Pump:en igår.

Torsdag, 2010-02-04

SOL SOL SOL !!!!!!

Jag har åkt tåg i ca 5 timmar idag….bara för att inse att jag hinner inte till föreläsningen. Trodde inte på en person som när jag skulle åka sade att det var upp till 3 timmars försening av tågen. Men, så var det nog….. Jag åkte till Lund…och hem igen….t.o.r……5 timmar tog den trippen.

En artikel i Aftonbladet visar att jag ”är på rätt väg”. (Se min länk under ”Plugg”)

Tisdag, 2010-02-02

Sol-dis…..kallt !

Sitter och gör det sista på min engelska-läxa. Har engelska-kurs ikväll i Åstorp.

Är inne i en ”down-period” när det gäller att skriva i dagboken. Hittar inget bra att skriva om…..

Delade ut ”Komvux-papper” på skolan igår, måndag, som handlade om det möte som socialdemokraterna har i gymnasieskolan på söndag, den 7:e klockan 15.00.
Tur att jag frågade rektorn om ”lämpligheten” av att dela ut dessa papper före jag gjorde det. Det har väl blivit en massa ”rabalder” om jag inte gjort det…..