Torsdag, 2010-04-08

Disigt och kring 10-graders strecket…som mest…

Har bergärt uppskov på deklarationen….som vanligt.

Sebbe far omkring med en massa lögner på facebook. Jag blev bara förbannad…och blockade honom. Orkar inte läsa allt ”drawel”, påhitt, lögner….

Har kört rygg idag…

Måndag, 2010-04-05, Annandag Påsk….

Mulet och 5 – 6 grader…med antydan till regn…

Har ringt och grattat ”Ruts Abbe” på 80-års dagen. =) GRATTIS !!

Tjoooo va kul !!! Vi har bokat en resa (med båt) till Gotland vecka 27. Lena har aldrig varit på Gotland, så vi tar med bilen över för att kunna göra ”små rund-turer” på ”ön”. =)
Vi är nämligen HELT BARNFRIA den veckan… Så, nu ska vi ”ägna oss åt oss själva”. Framför allt behöver min fru det…efter alla år med barn, barn, barn, barn,…..hela tiden !!

Sebbe har ”slängt ut sig själv”…….(Hmmm??)

Lördag, 2010-04-03, Påskafton….

Sol med några moln…och ca +7 grader.

Har tränat armar idag. Dessutom så har jag gjort de tre sista momenten i tävlingen på gymet. ”Plankan”, dips, roddmaskinen och crosstrainer-makinen.
Jag har nu flera på gymet som ”anammat” min träningsmodell…för styrketräning. KUL !! Fick även ”lovord” av Marie (ägaren) för mitt sätt att engagera människor i träning.

Min älskade hade dukat upp med Jansons, olika sillsorter och kokta ägg när jag kom hem från gymet. ”PUSS på dej älskling !!!!!

Såg en sädesärla idag….

Fredag, 2010-04-02, Långfredag…..

”Dis-mulet”…

Käkar ”allt möjligt” nu för att slippa bli jätte förkyld…som alla andra i familjen….

”Lillen” Eklund – boxaren – dog igår.  Bara 52 år gammal…alltså tre år äldre än mej. Och med ordspråket att ”var tredje man  försvinner mellan 50 och 60″….så börjar man ju fundera..??!!

Läser boken ”Svarta hål” av Stephen Hawkins om att ”tiden” som företelse inte fanns före big-bang…och inte kommer att finnas när alltet troligtvis ”sugs in” i någon form av svart hål. Tiden har alltså, troligen, en början och ett slut.

Har ringt och sagt ”Glad Påsk” till mina flickor. =)

Solen tittar fram nu på kvällskvisten….

Torsdag, 2010-04-01, Skärtorsdag…..

Växlande…

Har hjälpt My att tömma sin lägenhet här i Klippan. Hon flyttar in i en lägenhet i Ängelholm….som vi hastigt besökte när vi var i närheten.

Har tränat ben idag med Conny. Tungt….jag skulle ju ”knäcka honom”…..svårt!!! Har massor ont i mina ben nu. Det är ju flera år sedan jag tränade så hårt på gymet….men det är kul !! =)

Hörde tranor idag…