Hej Blogg !
Varmt idag !!! +28 i skuggan…har jag hört att det är…
Fullt upp idag ! Så, jag har fått försaka dej !…min blogg.
Hej Blogg !
Varmt idag !!! +28 i skuggan…har jag hört att det är…
Fullt upp idag ! Så, jag har fått försaka dej !…min blogg.
Hej Blogg !
Ja, jag uppnådde målet ! Jag skulle ha fixat boende till idag – den 21:a.
JAG SKULLE JU INTE… …OCH NYA SIDOR…
Jag skulle inte gå ut igår. Men, ensamheten blev för stor, så jag lommade iväg på puben på vinst och förlust.
Där satt en gammal bekant (kille) med ett gäng fruntimmer vid ett bord. En dam kände jag igen sedan förra fredagen, då vi var på samma efterfest.
Vi hade jättetrevligt runt bordet och jag blev bjuden på öl. (Där dog min ”vita kväll”) 🙂
Efter någon timme dök mannen till en av damerna upp. Har aldrig sett honom förr, men han bor här i Klippan. Efter en massa snack hit och dit så bär det av till dennes bror i en lägenhet nära centrum. (Japp – Efterfest TVÅ dagar på raken ! Är väl tiotals år sedan sist.)
I lägenheten blev vi då denne man, hans sambo, hans bror och kompis, samt två fruntimmer till – som jag aldrig fick grepp om vart dom ”hörde”.
En av dessa ”frisvävande damer” visade sig vara ex:et till en musiker som jag lärt känna förut på grund av andra ”kärlekshistorier”. Den andra, en ljus mullig sak, vet jag inte vem det var – och har aldrig sett förr.
I fredags fick jag lära mig om Klippans ”Motorvärld”. Igår fick jag en skymt av Klippans ”frustrerade sex-värld”. Fick höra så mycket om denna värld igår att jag har inte greppat det ännu. Dessa två damer var BARA ute efter k***l ! Och det finns visst en uppsjö av sådana människor, män som kvinnor, här i klippan.
Hur som helst skulle jag ALDRIG nappa på nåt så desperat !!!!!
Visst, med min nya livsfilosofi, så hade det passat som handen i handsken. Men jag kände, trots ”erbjudanden”, att jag är inte mogen för detta ännu.
Okej, visst känns det kul att man, som man, finns med i kvinnors ögon, tankar och fantasier. Så, man är ju inte helt ”död” på ”marknaden” i det fallet.
Bara det räcker för mig i dagsläget. Det stärker mej som person och ger mej energi.
Och nu när jag tänker efter….
Jag berättade för en kvinna förr i veckan som var att jag förra fredagen blev erbjuden att ”övervara ett annat pars akt”, då sa denna kvinna: ”-Välkommen till Klippan !”
Hmmm? Det är tydligen en ”naturlag” jag missat totalt här i byn !
Hittills har Klippan, för mej, mest bestått av ”alkisar, pensionärer och permobil-folk”….
JAG HAR TYDLIGEN…
Jag har tydligen en personlighet, ett sätt och en stil som passar in nästan överallt.
Det är tydligen detta som gör att jag, så fort jag går ut på puben, hamnar i alla sorters grupperingar av människor.
Det var en kvinna igår på puben som sa: ”-Du är ju rolig och trevlig. Det gillar vi kvinnor.”
Ja….vad skulle jag svara….är ju liksom ”partisk” i målet. Men visst, jag blev glad. Och det stärkte mitt, sedan förr inte så lilla, självförtroende. 🙂
MEN…MEN…
Så har jag dåliga tidigare erfarenheter av ”kontaktskap” från pub. Åtminstone i norrland är det ingen ingen höjdare. Där var bara ”skräp-människor”. Då, var jag i och för sig ute efter en mer stadig förbindelse. Det är jag definitivt inte idag !
Idag är det till 90% vänner och kompisar jag är ute efter. Och om…om…”love is in the air”….så KANSKE det blir en ”drifts-relaterad kontakt”, dvs ”one-time – and never again”.
MINA ÄLSKADE BARN !!!
Idag så ringde min son upp mej för första gången efter separationen ! Underbart !
”Å ta i trä !” Även min son förstod mej i mina tankegångar kring varför det blev separation.
Det är så viktigt för mig att jag har mina barn på ”min sida” i vad jag gör och hur jag tänker.
Min son var helt underbar i telefonen. Bara synd att han är cirka 150 mil ifrån mej…annars hade han fått en jätte-kram !!
ÄLSKAR ER SÅ MINA BARN !!!!
_________________________________________________________________________
”Att kunna förlåta sig själv är
sannolikt en förutsättning för
att på djupet kunna förlåta andra.”
Tomas Gunnarsson
_________________________________________________________________________
KOM OCH TÄNKA PÅ…
…nåt jag pratade med en tjej på puben om.
Hennes X höll, fortfarande efter ett drygt halvår, koll på vad hon gjorde, hur hon mådde, vem hon träffade…osv. DET kallar jag ett sjukligt beteende !! Skulle ALDRIG falla mig in att hålla koll på ”fd” och ”X” jag haft !! Är det slut så är det – på alla plan !!
Go’morron Blogg…säger jag om än det är mitt på dagen…
KORTA SNUTTAR OCH KÄNSLOR..
Ja, Gud leder mig VERKLIGEN in på en massa ”ko-stigar” i livet.
Kvällen igår började planenligt med snack och pilsner med ”Ruggig Mustasch” och hans flickvän. ”So far – so good!”
Vi halvtolv-tiden lämnade dom dock puben och jag hamnade i en ”livs levande ICA-reklam”.
Jag blev hips-vips en del av ”ICA-Supermarkets personal.” Jätte-trevliga…och ”något annorlaunda än vid kassan”….där man oftast ser dom. 🙂
Vet inte hur…men hips-vips…var jag bekant med en som har lika ”halv-tjaskig” humor som jag. ”Själsfränder”…på nåt udda sätt. Men oerhört trevlig !!!
Via honom…och hans vänner….hamnade jag på en efterfest med ”jänkar-bilar och billigt glädje-vatten”. En flash-back för mig till ungdomens dagar. Underbart och roligt!
Lärde, på det stället, två damer att dansa bugg….och en ung kvinna hur man använder en ”kanin”…Hmmm???
Dom ”unga-tuffa” killarna förstod rätt snart vem dom ”dragit in i råttboet”. Det var inte det det såg ut att vara…”en gammal norrlänsk gubbe”.
”Ooo fan”…tänkte dom…”Han e nog minst lika mycket raggare som vi!” Så, innan jag lämnade stället var jag närmast ”helgon-förklarad”.
Ja, kort sagt… Livet tar mig på otroliga upptäcksfärder !
SKA NOG INTE…
…köra bil idag…. NÄ !
Det får bli en dag till begrundan över ”samhällets strukturer”.
_________________________________________________________________________
”Varje gång jag upptäcker en ny
dimension hos mej själv eller då jag
upplever ett glädjefullt möte med
någon jag inte tidigare träffat, känner
jag mig mer hel som människa.”
Tomas Gunnarsson
_________________________________________________________________________
TANKADE ENERGI…
Gårdagens bekantskaper torde inte bli mina framtida bekantskaper. Men, trots att jag är lite sliten idag, så tankade jag energi på grund av att jag hade roligt – oavsett sällskap.
HA !
Kom bara att tänka på…
Jag möttes av flera förvånade blickar och försiktiga hej, av människor som känt mig sedan förut, igår på puben. Dom verkar inte riktigt veta vad dom ska tro om mej..
Men, jag säger bara, tro vad ni vill ! Jag gör det som känns bäst för mej just nu !
Eller så finns där en bild av mej som en norrlänning som ”gräver ned sig i en grop och deppar-ihop” när sånt här händer. Men, ”tjiii”, där hade ni fel ! 🙂
JAG BEUNDRAR…
Jag beundrar de personer, samma personer varje dag, som 2 till 4 gånger per dag läser min blogg !
TACK !! Jag tolkar det som omtanke.
KOMPIS I SAMMA SITS…
Träffade igår en kompis, som jag känt ett tag, och som visade vara i samma sits som mej ungefär. Han separerade år 2000 och bestämde då att ”nu får det vara nog med kvinnor i hans liv.”
Han sa: Du har gjort ett riktigt val. Du är stark mentalt. Du kommer inte att ångra dig när allt fallit på plats.
Sådant stärker mej att få höra från en person som förstår dilemmat. ”Tack kompis !”
Go’morron Blogg – De e Fredag ! 🙂
Mulet (Som oftast på morgonen…)
AKTIV…
Gjort ärenden nu på morgonen.
EN SKÅNSK FÖRETEELSE…
Det är väldigt vanligt, har jag märkt, här i Skåne att man ”skiter i vad man lovat.”
Härom dagen sa en person att denne skulle komma… Men, denne uteblev, utan meddelande om orsak.
I norrland, är det så, att har man lovat en sak – oavsett vad – så hör man åtminstone av sig om det inte blir som planerat.
Okej, det finns säkert i norrland också, men är mindre vanligt där.
HOOOOUUFF !!!
Glädjebesked via telefon ! 🙂
JAPP !!
Strax iväg och titta på FLER lägenheter…. Skadar ju inte ! 🙂
LIVET RULLAR PÅ !
Nu e det klart ! Jag tar en lite dyrare lägenhet i 1,5 månad nu. Sedan har jag tillgång till den lägenhet som ska bli min…”lilla borg” ! 🙂 Skriver kontrakt på måndag ! Kunde ha gjort det idag…men har redan full upp.
Gick förbi hos en kompis på vägen hem från visningen. Vi blev sittande med ”rökta norrlands-korvar” och pratandes om allt mellan himmel och jord.
Inte religiös – men tack gode Gud för mina vänner !!
HA EN…
….trevlig fredagskväll alla läsare ! För nu…ska ”skribenten” ha trevligt !!
Hej Blogg !
Mulet…
Dagens stora begivenhet blir för min del att bli förevisad en lägenhet – en 2:a.
FASCINERAD…MEN GLAD…
Att någon läser min blogg som ”natt-lektyr”…. Ja, jag är glad att någon överhuvutaget läser den…förutom jag själv. Men, att läsa den framåt småtimmarna….hmmm? Sömnproblem?
Kan se en person sitta i sin soffa…eller ligga i sin säng…läsandes min blogg på sin Ipad….mitt i natten…
Ha ha ! Kul ! FORTSÄTT MED DET…o du käre läsare !!
LUSTIGT…
Om man vänder på kurvan för antalet besökare på min blogg…så stämmer kurvan väldigt bra överens med hur jag mår… 🙂
EFTER HELGEN….
Får tillgång till mitt ”nya liv” till veckan ! Så, då börjar ”den verkliga flytten” ! KUL !!!
”TACK O GLAPPA KÄFT !”
Jag har idag fått kaffe och kakor och vänner. Och vem kan jag tacka för det ?? Jo, min glappa käft ! ”Tack Käften !” 🙂
JO, FÖRRESTEN….
Jag har idag blivit bekant med en rysktalande polska…som också ser ”sånt man inte ska se”. Hade liksom flera gemensamma ”kontaktytor” med henne. Härlig människa !
STRUL…
…e sånt jag räknar med… Man får det liksom ”på köpet” en sådan här gång ! 🙂
Och ”vänner som sviker”….har jag redan börjat märka av. Hade liksom räknat med det…men man blir alltid lika förvånad över vilka det blir. Som tur är…så har jag inga ”jätte-djupa” vänner här i Skåne som kan svika. Att förlora en sådan är som ”en separation i separationen.” Så, förutom fruntimmer, så passar jag mig även för att skaffa allt för nära vänner…som kan svika.
_________________________________________________________________________
”Du kan älska mig eller ogilla mig,
det är upp till dig.
Men jag har inte tid att ogilla dem
som ogillar mig.
För jag är upptagen av att älska dem
som älskar mig.”
Tomas Gunnarsson
_________________________________________________________________________
Jag är inget omänskligt monster. Jag längtar också efter kärlek och närhet nu – i ensamhetens stund.
Men, vetskapen om hur förbannat ont det gör att sedan mista den, gör att jag nu härdar ut och kommer knappast-aldrig att släppa in den igen i mitt liv.
Kärleken – är som en godis – god, älskvärd, åtråvärd, hemsk att inte få.
Kärleken – är som en godis – avskyvärd, vanebildande, gör en illamående,….
När man upplevt det jag beskriver i raden ovan – vill man inte ha mer godis.
Har man, som jag, haft sådana plågor av brusten kärlek – avstår man gärna sedan.
Men Gud ska veta – det är en plågsam process att avvänja sig!
Jag är redo för alla helvetets kval för att aldrig någonsin plågas av detta igen !
Jag vet jag klarar det !
Jag vet att jag är inte ensam i min situation !
Jag vet – jag går än starkare ur – när jag är klar !
Hej Blogg !
Mulet…
”MORGONSTUND HAR GULD…”
O vad bra det kändes att vakna idag ! Livet har fått en färdriktning igen !
Nya vänner. Vänner som kanske tar mej mot nya outforskade mål. Gamla vänner som verkligen visar att dom ÄR vänner – att lita på. Dessa har hjälpt mej att på rekordtid ta mej ur den uppkomna svackan i livet.
”Vad har jag att vara ledsen över – inget ! Vad har jag att vara glad över – allt !”
Jag ångrar inte en sekund att jag valde att stanna här nere – i skåne !
Alternativet hade varit nåt öde ställe i norrlands inland, fullt med misstänksamma, missundsamma människor. Och dessa saknar ett ”eget liv” ! Så deras största aktivitet om dagarna är att lägga sig i och prata skit om medmänniskor. Nä ! fy f_n ! Det har jag redan testat en gång. Aldrig mer – om jag bara slipper !
Hej Blogg !
Skånska sommaren är här !!! ….MULET !
”ARBETAR PÅ DET NYA LIVET !”
Ringt, sökt på nätet, pratat med folk…som jag träffat… För att ”ordna” !
Gårdagen känns fortfarande som det ”riktiga avstampet”…mot framtiden ! 🙂
..OCH DET ÄR SÅ…
Ju mer mitt liv återvänder – ju mindre bloggande ! ”Sorry…mina läsare !”
Hittar INGET…just nu…att skriva om ! Alldeles tom i huvudet ! Kanske redo för en mental nystart i livet…? Vet, förra gången…. …så skrev jag ”kilometervis” i månader.
ALLMÄNT GLAPP…
Trillade-över fler ”trevligheter”….bara så där hips-vips….tack vare min glappa käft !
HÄR HÄNDER DET SAKER….
Kanske hamnar i en lägenhet redan i veckan !!! Otroligt underbart..i så fall !!
Hej Blogg !
Nya morgonrutiner gör att jag ”försummar” dej blogg – förlåt !
FÖRSIKTIG…
Det är alltid lika spännande att ”återuppta kontakten” med de vänner man hade före separationen. Man vet liksom inte var man har dom.
_________________________________________________________________________
ALDRIG MER…
Mitt hjärta….
….kommer aldrig mer att vara till salu !
Jag försluter nu sakta men säkert mitt hjärta till en stenhård klump. I mitt hjärta finns bara mina barn, barnbarn och jag. Och ingen skall någonsin kunna öppna mitt hjärta igen. Inte ens jag själv !
Jag kommer fortfarande att tillåta mig gilla, tycka om människor – men aldrig blanda in mitt hjärta. Känns tryggt – men ovant, just nu.
Okej, visst, mitt hjärta skriker, gnäller och gråter som ett barn ibland just nu. Men, precis som ett barn, så har mitt hjärta ännu inte insett det bästa för sig själv på längre sikt.
Sedan hjärteportarna väl stängts, så kommer lugnet och friden att infinna sig – och så förbli, till dess tiden inte finns mer.
_________________________________________________________________________
HELT NYA SPELREGLER….
Tills nu så har sex och kärlek varit ett oskiljaktigt par. ”Fanns inte det ena – så fanns inte det andra.”
Nu, så finns inte kärlek, annat än som far till sina barn, i mitt liv längre. Så, nu blir det endast och enbart de fysiska drifterna som styr mitt liv och förhållningssätt till det andra könet. Också det känns ruskigt ovant ! Men, man vänjer väl sig…..
GLÄDJE ! GLÄDJE !!
””Asså…hoppa upp å sätt er på nåt gammalt och hårt !! I’m the KING !””
Livet leker !! (Glädjebesked via telefon idag !)
Veckan kunde inte ha börjat bättre !!
Jag har hört det förr: ”Du klarar det inte! Vart ska du ta vägen? …osv” .
Men, jag har gjort det förr….och kommer att göra det igen !! Klara mig !!
Idag tändes gnistan jag väntat på !!
SAMMANFATTAR….MINA TANKAR….EFTER EN STUNDS VILA….
Nu, när man som jag nu, hamnar lite utanför, uppenbarar sig en del skumma fenomen.
T.ex. att jag säger till person ”A”: ”-Min snopp blev grön när jag separerade.”
Efter ett tag, några dagar eller så, så frågar person ”Ö”: ”-Har din ”kompis” förändrats efter separationen?”. ”A” och ”Ö” har…i min värld…en väldigt långsökt, ologisk, obefintlig kontakt med varandra. Men – jag har tydligen fel på den punkten… Bryr jag mej ? Nä ! Men intressant företeelse.
Det finns alla typer…tydligen…
Blev på puben ”inbjuden” av ett par att ”övervara deras akt”…enär HON gillade det.
Trodde sådant bara var en skröna…..
Men, nä tack ! Inte nu i mitt liv ! Inte upplagd….
Det är väl sådana sidor av ”singel-livet” man får lära sig att leva med….men jag är ruskigt ovan !
Go’morron Blogg !
”ÖVER-VILAD”
Om nu det ordet finns ?
Somnade först igår kväll några timmar, när jag bara skulle vila en stund. Sedan gick jag och lade mig för natten relativt tidigt, och somnade som en gris. Vaknade kring 04.00 och var utvilad. Somnade om till klockan 07.30…..”över-vilad”…
FASCINERAD AV MIG SJÄLV…
Tanken slå mig gång på gång. Mitt sätt att vara, agera, tänka, är ”so far away” från det jag gjorde förra gången….. Så någonstans, djupt där inne i mig, så måste det ju sitta en stackars gammal cell och skrika ”Va i f_n gör du nu då??”. Stackaren känner ju inte igen sig i hur dennes omgivning reagerar.
HAR INTE TÄNKT PÅ DET VISET…
Här om kvällen, när jag och en kompis gick ut på puben, så sa han nåt, i och för sig helt uppenbart, men som aldrig slagit mej förr.
”Utbudet av presumtiva kvinnor i ens liv som ensamstående man begränsas, nedåt i ålder, av ens äldsta dotter.”
Sunt ! Logiskt ! Uppenbart !
”-Va f_n ! Kom inte och säg att min dotter ska styra över mitt liv !!” Ha ha ha ha ha !
Det bör ju, och borde, vara likadant för ensamstående kvinnor – fast tvärtom…
Konklusion: ”Om DU ska skaffar barn i tidig ålder, skaffa då inte ett barn av motsatt kön som du själv ! Om – motsatt kön – kommer detta att begränsa dig avsevärt vid ett eventuellt kommande singel-liv,” 🙂 Ha ha ha… (Se hela inlägget som ett skämt !)
FORTSÄTTER BETRAKTA MIG SJÄLV…
Här sitter jag – 150 mil från ”min barndom”, min släkt, min mor, mina barn, allt som var tryggheten i mitt liv. Den ”lille, fule, fege, blyge, tjockisen” från min barndoms gata.
Och NU – separerad, ensam, i en, egentligen helt främmande miljö. Fast besluten att stanna på grund av vänner, intressen och framtidsmöjligheter – ”jag, säkerheten själv”.
Tala om ”paradigmskifte” !!!
ETT EVIGT TJAT….
…om mina vänner ! Jo, jag vet. Men, köpte en pizza idag, för att lyxa till tillvaron lite. Och ”The Big Boss” på pizzerian förstod mej och min reaktion på ett ”jag vet inte” -svar. Han hade själv varit med om nåt liknande och har idag ett ”särbo-förhållande” – m.a.o. mycket nära vänner men ingen känslomässigt bindande relation. Han känner precis som jag, att han kommer aldrig mer att ”ge upp sig själv” för någon annan. ”Gud är god”…mot mej ! Han ger mig dagligen bevis på att jag gjorde och gör rätt – i form av vänner som förstår och har agerat likadant. Tack Gud ! (Men jag är FORTFARANDE inte religös !)
BLIR SÅ BESVIKEN….
Jo, lite besviken blir jag på de som bara läser min blogg när det är ”elände” som beskrivs. När det skrivs om en ”ljusnande vardag” för mig, då är det ointressant.
Men okej, bloggen är ju först och främst för mig själv. Ett sätt att få utlopp för tankar och känslor. ”Någon att berätta för…”