Fredag, 2011-04-08

Blåsigt…men sol..

Varit från 0830 på budgetberedning…..till 1530 ungefär.

Lena jobbar natt 1645 – 0900.

Lucas hemma från skolan (kompis) 22.20…..=P

https://www.dailygalaxy.com/my_weblog/2011/04/from-the-x-files-dept-huge-object-stalks-soyuz-spacecraft-april-5-2011.html

När ska vi lyckas fånga dom (länk ovan) ? Vi har ju hur många filmsnuttar som helst snart som bevis på deras existens.

Vänta nu…..
USAs F-22 stridsflygplan….. ”Dom har inte behövts än….” Dom är m.a.o. ”för bra” för att användas i ”dagens krig”. Vad är dom då gjorda för ??? Något sorts ”rymdkrig” ?? Har planen ”UFO-egenskaper” som är ”för hemliga” ännu för vanligt folk ?? Är planen framtagna på Area-51 ?? Jobbar det utomjordingar där ??? ….ja, ni ser ju vart jag är på väg i mitt resonemang.

Söndag, 2011-04-03

Mulet och disigt, ca 10 -12 grader och ”sommar-lukt” ute !
Fåglarna gör en första antydan till sång…..

Jag har varit och titta på ”flytt bestyren” hos Rune och Evy. Det luktar nytt i deras nya lägenhet. Mmmm

Lena har bakat matbröd idag – mmmm!! gott !!

Satellite orbiting Saturn transmitting universal genetic code
Jag är tagen av tanken på att vi, kineserna, har ,eventuellt, hittat signaler från rymden som är fabricerade av ”intelligent liv” någonstans. Ändå mer intressant blir det utav att signalen verkar komma från en ”dark matter” -satelit som cirkulerar runt saturnus. V kan alltså ”inte” se den….med blotta ögat. M.a.o. vi kan inte se våra ”grannar” i rymden. Hmm ? Varför är NASA så tysta om fyndet ??

TUR att jag slutade med min elektronikfirma. Nu är marginalerna så små att t.o.m. SIBA och MEDIA MARKT ”skakar i grunden”.

Lördag, 2011-04-02

Soldis och ca 15 grader…underbart !

Lucas hos pappa.

Varit och hälsat på Ture och A-M.

Har krupit till korset… ock köpt en liten fick-almanacka, så att jag ”instant” kan vara med och avgöra om jag har möjlighet att delta i olika politiska eller andra aktiviteter.

Varit på Väla och, förutom min almanacka, köpt en lite bords-spott till mitt skrivbord, samt två förvaringsboxar till till min nya hylla.

Pratat med mina döttrar. Sara har gjort högskoleprovet idag och Emmy verkade ha det bra (lät konstigt)…men det var så. =)

Fredag, Första April…….

Mulet och regn…..regn….regn….

Skönt….så otroligt skönt….att tentan är över ! Känner mej så avslappnad och harmonisk.

Blev just påmind om att det är 33 år sedan jag gick första året på gymnasiet ! =( Det var nämligen då som Skellefteå tog SM-guld i ishockey sist.

Har äntligen fått en hylla på kontoret/pluggrummet ! =)  Städat av skrivbordet….. Det blev såååå bra !

Måndag, 2011-03-28

Sol och dryga 10 grader varmt mitt på dagen… =)

Lena är på sitt första BUN-möte ikväll.

Varit hemma och ”strukturerat mina tankar” inför tentan.

Druckit en kopp kaffe ”nere hos Rune”.

Varit och ordnat resan till den kungliga huvudstaden…och kursen där.

Söndag, 2011-03-27

Molnigt…

Lämnat in inlämningsuppgiften i kemi.

100.000 gånger högre radioaktivitet i Fukushima än normalt. När…NÄR…blir det så högt att resten av världen påverkas ???

Lördag, 2011-03-25

Sol och ljummet…. ”Vårkänsla” ! =)

Lena jobbar 1845 – 1030.

Lucas LANar med Anton….men är ute och spelar fotboll…

Sophia hemma igen efter kortis….sover…

Ett glädjande sms jag fått.
Grattis till de nya utnämningarna 😀 de innebär att du nu tillhör partiets innersta kärna och du har därigenom en fantastisk plattform för en politiska karriär 😉.”
Jag blir glad och varm inombords för detta sms. Jag har bara en rädsla att avsändaren satt mej på pedistal och att jag inte kan leva upp till förväntningarna. =)

Det har varit ”Juholt-vision” (Juholt på tv:n) här hemma hela dagen.

Ställt fram klockan en timme……till sommartid.

Fredag, 2011-03-25

Molnigt.

Min mor fyllde 79 den 23:e, onsdag. GRATTIS mamma !!! =)

Igår var jag på arbetarkommunens årsmöte. Blev då invald som ledamot i styrelsen, studieorganisatör, ”någon slags ABF ledamot”, vice sekreterare och vice fanbärare. >Pust< !
Snart är ”uppdragströskeln” nådd för min del. Känner att jag måste ju kunna ”ge nåt” i alla lägen också…inte bara vara med.

Söndag, 2011-03-20

Mulet och dimma.

Sista dagen med världscup i skidskytte för denna säsong.

Lena jobbar extra 17.00 – 09.00….natt.

Hade besök av Kidd och Åse igår kväll… …..

Allt mer mat i Japan är kontaminerad….dvs ”förgiftad” av radioaktivitet.

Blir jag ”utjagad” från en stuga som vi hyrt tillsammans med ett annat par….för att ”hon” vill ha Lena ”för sig själv” en kväll….då åker jag inte över huvudtaget. Jag är ingenting man bara ”hunsar” ”så där”…med…. >(