Lördag, 2011-03-19

Sol och klar himmel…

Lucas hos pappa…

Sophia nyss hemkommen ifrån kortids…

Vi har barit och ätit frukost hos Pecke och My i Ängelholm…..samt gått en sväng på stan där.

Vattnet i Tokyo har blivit radioaktivt och odrickbart. Även maten ifrån vissa områden i Japan är nu otjänlig.

Onsdag, 2011-03-16

Klar himmel och sol….men blåsigt !

Åter på skolan efter flunsan !! =) Ligger lite efter…..<suck>….

Mina ”profetsior” om Japan och läget där råkar vara ”katastrofalt” riktiga ! =(
Nu verkar ”maskineriet” succesivt ”ge upp”. Dvs, brandkår och räddningstjäst lägger av. Det är ”FÖR mycket emot” just nu. Radioaktivitet, nya skalv och snöfall. Verkar som om Japan förblir en ”skräp-plats efter en naturkatastrof” ett bra tag till.

”Ingen fara för hälsan” – men för farligt att flyga helikopter över på x antal hundra meter…. ”Ingen anledning till oro” – men det kan vara sex reaktorer som ”kokar”….

Tisdag, 2011-03-15

Sol-dis och just över nollan….

Lena jobbar 15.00 – 22.00.

Lagt och matat Sophia….

Lucas borta…ute…fortfarande 19.30. Så, jag har INTE gjort någon middag….som står och kallnar….

Laddat hem Capri matematikprogram,

Japanska myndigheter ”ljuger för en hel värld” om hur det ”verkligen förhåller sig”.
Tokyo-bor, som genomskådat lögnerna, flyr redan stan. Radioaktiviteten lär komma att stiga där också! Anarkitillstånd råder. Människor hamstrar på sig allt möjligt. Detta har fått till följd att mat, vatten, bensin…mm.. är slut över allt i Tokyo. Men frågan är…. Var ska ”dom” rymmas….alla flyende Tokyo-bor…..ca 36 miljoner människor???

Min förutsägelse att den japanska ön kommer att vara, i princip, obeboelig börjar bli verklighet.

Nu har det varit två storre skalv i Japan i eftermidag. Ett i norra Japan och ett strx söder om Tokyo. Hmmm?
När ska detta sluta ?

Och så har Tokyo:s energibolag bett om ursäkt för vad dom ställt till med……….. (Att inte Hitler kom på den idéen?)

Forskarna säger att jorden har visst börjat snurra lite fortare efter denna händelse. Så, dagarna har blivit kortare efter jordbävningen i Japan……

Om det nu är som media säger….att strålningen, i princip, är ofarlig att vistas i för människor. Varför flyr då US-navy…p.g.a. strålningen ?? Varför måste US-navy tvätta sina skepp rena från radioaktiv nedfall ??? Dubbelbottnat !!

Måndag, 2011-03-14

Mulet och dimma….

Haft besök, tillsammans med Danne – vktm, av två invandrare och till lika presumtiva hyresgäster av samma typ av lägenhet….fast två våningar ned. Hon som hyr där nu vägrar att släppa in någon… ”det är så stökigt” ….är motivet. Bullshit säger jag. (Vräkning på gång….säger ryktet är sanningen om varför hon är ovillig att öppna…??)

I ena ändan: ”Absolut ingen fara”, och i andra ändan: ”US-navy flyr strålningen”. Vad ska man tro ????

Fy f_n vilken kraft !!! En våg av vatten och bråte som lyfter ett hus…från grunden….lika lätt som ett korthus….och flera kilometer in från kusten ! Vi HAR inget att sätta emot ”moder natur” när hon sätter igång.

Söndag, 2011-03-13

Mulet, dimma och svalt på morgonen……uppklarnande med soldis och ljummet nu på kvällen.

Jag har haft en ”förödande huvudvärk” idag. Har tagit Ipren och Treo utan verkan. Men så gick jag och lade mig i en timme…sov…. Och vips var huvudvärken ”väck”.

Jordbävningsdramat i Japan fortsätter. Just nu är det stora problemet 2 eller 3 härdsmältor i kärnkraftverk…med medföljande radioaktivt läkage.
En undran jag har är, kommer Japanska-ön att vara ”bebobar” när detta ”är över” ?
Kan det för hålla sig så att den förhållandevis myckna UFO-aktiviteten över östra sibirien, kina och japan senaste tiden var en förebådan om detta ? Var det besök från framtiden som ville se ”före och efter”….s.a.s… ?

Hur kommer ”världen” att se ut hädan efter?? Nu när ”en av världens ledande ekonomier” i ett slag förvandlats till ett ”U-land” ??

Lucas äter inte potatis och grillat kött. Gröt istället….

Lördag, 2011-03-12

Solen tittar understundom fram !

Emmy har flugit hem idag… =(

Igår var det den ”stora jordbävningsdagen” i Japan. Jordbävningen var på mellan 8,8 – 9,0 på Richterskalan. En förödande tsunami kom som plåster på såren och har ödelagt stora delar av östra och norra Japan.
Det största hotet, som synes så här dagen efteråt, är ett eller två läckande kärnkraftverk norr om Tokyo.

Tisdag, 2011-03-08, ”Fetisdag…”

Sol och klarblå himmel…..någon plusgrad.

Vi, jag, Lena och Emmy, har varit på Väla. Köpt sänglampor på IKEA. Jag bjöd ”laget runt” på fika !

Emmy ska sova hos Kajsa inatt.

Internationella kvinnodagen – Lena ska stå och servera semlor nere i ”kiosken” ikväll. =)

Har börjat läsa boken, jag köpte/fick, ”Pölsan”, av Torgny Lindgren. Den är jätte-bra !!
”Sanningen har i sig ingen verklig tillvaro, det vill säga är ingenting som finns till såsom något verkligt på något som helst ställe eller vid någon som helst tidpunkt eller på något som helst annat sätt. Visserligen har både kända och likaså blott tänkta sanningar en verklig tillvaro under en bestämd tid i medvetandet hos den tänkande och vetande varelsen. De finns nämligen till som bestämda tankar vilka uppträtt vid en viss tid och upphört vid en annan. Sanningarna själva som bildar stoff för dessa tankar, alltså sanningarna i sig, kan man emellertid inte tillskriva någon tillvaro.” ( Ur Torgny Lindgren, Pölsan )

Lördag, 2011-03-05

Sol och klarblå himmel.

”253 rutor bakåt” !

Lena jobbar extra 16.30 – 17.30 samt ordinarie 17.30 – 22.00.

Har varit och badat med Emmy, Moa, Kidd och Jakob här i Klippan.

Emmy är på filmkväll hos Kajsa. =)

Fredag, 2011-03-04

Började i ”dimmans tecken”…..men verkar sluta i solens….

Lena jobbar 15.00 – 22.00….. Höll på att komma för sent då vår köksklocka visar en timme fel.

Lucas ska till pappa…. Lucas har glömt både nycklar och mobil hemma !!!!

Sophia hemma….

Jo, jag har massor att göra. Först då matematiken…sedan har jag en inlämningsuppgift i kemi också… =P

Jag har rensat bort en massa skräpmail från mina mailadresser.