Söndag, 2009-11-22

”Skåne-väder”…..

En slö dag…förutom att jag burit bort 3 stora, proppfulla sopsäckar till soprummet.

Imorrn är det astrobiologi….igen. Undrar just om vi får veta hur tentan gick ???

Jaha, nu har det tydligen dött FEM (5) personer av vaccinet här i Sverige…..men inga större skriverier i tidningar om detta. Men ack om någon enda dör i flunsan…då blir det förstasides-stoff !!! (Se min länk om detta.)
Man blir ju misstänksam bara av all ”reklam” för att man SKA vaccinera sig. Varför denna ”mass-hysteri” om att vaccinera sig??? Varför är det nu – helt plötsligt – så viktigt ???
Varför inte låta naturen ha sin gilla gång. Låt människor ha flunsan. Den lilla del (ca 20% av 1 promille, m.a.o. ca 20 personer på 100.000 personer = 200 peroner på 1000.000 = 1800 personer på 9000.000 personer = som löper risk att dö av flunsan, därmed inte sagt att dom kommer att dö = Sverige) som dör av flunsan…var tydligen, enligt naturen, för svaga ”att fortsätta”. Det är så naturen såvrar bland individer i vår övriga natur. Dom svaga ”försvinner” vid pest…och annat som florerar. Varför inte acceptera att vi människor är en del av naturen….och låta den sköta ”ogräsborttagningen” som den gjort i tusentals år förr.???

Var ligger sanningen?

  • H1N1 är en laboratorie-tillverkad flunsa.
  • Tillverkarna har patent i USA på flunsan.
  • Flunsan sprids medvetet bl.a. via nässpray.

Lördag, 2009-11-21

Sol och klar himmel…som en riktig höstdag ! =)

Varit på Lucas innebandymatch…..dom förlorade med 12-5 mot ett Hässleholmslag.

I övrigt har det hittills varit en slö dag. Jag njuter fortfarande av att vara ”plugg-lös” i helgen.

Jag har ringt till en kusin till min far idag. Fick bara för mig att jag skulle ringa. Han är 84 år och f.d. röntgenläkare.  Han har samma positiva livsstil som min far hade. Man blir glad av att prata med honom. Minns honom sedan  jag var ung och han var en fanatisk filatelist. Han kom till mina föräldrars sommarstuga och pratade frimärken. Träffade honom senast för 4 – 5 år sedan då han nyligen hade genomgått sin 3:e hjärtoperation. Kul att prata med honom !!!

Jag och min fru har kommit fram till att vi har nog genomgått en liknande resa (livs-resa) båda två. Vi kom fram till att vi haft många kompisar som varit helt fel för oss, som helt enkelt inte passat som personer,  men vi har fogat oss och trott att det skulle vara så. Nu ! Nu har vi sett hur fel allt var. Vi har givit varandra insikt i hur våra medmänniskor är och beter sig.
En underbar känsla…att få göra den här upptäckten tillsammans !!! (Love you darling !)

Som vanligt lika trist att läsa ”IP-besöks-listan” !! Det finns tydligen bara TVÅ ip-nummer på internet. 😉
Men, och andra sidan. Jag har ändrats. Jag bryr mej inte längre på samma sätt om andras förehavanden. Skriver ju mest det här för mej själv…och för att han nere vid fjällets sluttning ska ha nåt att läsa. =D =D =D =D
Såg förresten att han var uppe å flög härom dagen…. ….flög han FLC tro… =D =D =D =D  Nu har min humor barkat iväg riktigt åt…… men, du får leva med det . 😉

Fredag, 2009-11-20

”Se, nu tittar lilla solen fram igen….” (Det var nåt vi sjöng då jag var liten….)

Nu har jag jort det som är omöjligt! Eller ska vara omöjligt !!
Jag bor i kommun ”A”, pluggar på distans till kommun ”B” och får studentcoaching i ämnet i kommun ”C”.
DET SKA INTE GÅ !!!
Jag lärde mej när jag sökte in på kemi A kursen på Hermods i höstas att det var s.a.s. ”vattentäta skott” emellan olika kommuner när det gäller ”komvux-studier”. ”Så täta var dom skotten…” !!! Ett välsmort munläder var allt som behövdes för att passera detta hinder.

Jag vet inte om det är avundsjuka eller vad det är…..
Men jag pratar tydligen alldeles för mycket. Jag blev varse det idag…genom en händelse.  Jag kommer inte att ändra mej då det många gånger beror på avundsjuka att folk reagerar som dom gör. Jag är stolt över mitt sätt. Har utvecklats från en tyst, blyg person till en som har både ”käft och bakben”. Men det har varit både ”blod, svett och tårar” under resans gång.

Torsdag, 2009-11-19

Var är solen?? Titt-ut !! Kom fram !!

Har varit på en ”studentcoaching” i Helsingborg…som inte fanns !! Det var en jobb-coaching jag kom till istället. Men jag snackade mej till en sorts ”student-coaching”…trots allt. Så, jag ska nu troligen få coaching i mitt kemi-studerande….för det är där jag behöver ”hjälp”.

Så här dagen efter ”alla prov” försöker jag att tänka på allt annat….som jag inte tänkt på förr….
Jag njuter av ”slapphets-känslan”.

”Ödet”…har hunnit ikapp mej… =( …Läs min länk  ”De e kört för mej…” ….så förstår du.

Onsdag, 2009-11-18, Matteprov…igen

Fyra nyanser av grått….med lite vatten till….

Det blåser näst intill storm och regnar här ikväll. Färjetrafiken är tydligen inställd till Danmark och en långtradare ska visst ha vält på bron över…..

Har gjort matteprov-2 idag. Kändes lättare och bättre än prov-1. Hmmm?
Har jag missförstått allt?….eller är jag intelligentare nu ??? =P
Gud så skönt att ha gjort dessa prov. Jag kan i.o.f.s. inte glömma…bara….eftersom matematik ju ”bygger på varandra” och kräver att man ”kan sin grund”.

Allt jag begär är G (godkänt) på alla prov jag lämnat in nu…… ”Snälla Gud !”

Idag har Cola, vår sista kattunge, flyttat till ett nytt hem. Nu är bara ”grunduppsättningen” med två katthonor kvar.

Om jag nu sätter upp yagin på taket, så blir det på en STAGAD 3-meters-pinne med rotorn fäst på taket. Detta med tanke på den storm vi har här nu.

Alltså, denna flunsa (H1N1)…..
Flunsan, eller snarare vaccinet, kommer att dela upp befolkningen i två läger. Vaccinerade och ej vaccinerade. Och emellan dessa grupper kommer det att i vissa fall bildas ”vattentäta skott”, dvs grupper ur något av lägren vill inte träffa någon ur den andra gruppen/lägret.
Ej vaccinerade, där ibland jag, kommer att utpekas som ”smittspridare”, ”orena”, …..och få begränsad rörlighet i samhället……och därigenom ”tvingas” mot sin vilja att vaccinera sig…för att få ”tillhöra gruppen”. En form av grupp-mobbing….i stor skala kommer vi att få se…..påhejad av samhällets ledare.

Tisdag, 2009-11-17

När asteroiden år 2012 slagit ned, så dör faktiskt flest människor av den därpå följande nedsmutsade atmosfären, som då färgas grå…..Hmmm?….. och skymmer solen…..
Har den slagit ned redan ???? Va????

Matte prov imorrn. har suttit hela dagen idag och repeterat.

Söndag, 2009-11-15, Grattis min älskade !!

Tjooo, no e de så no !  (Om vädret)

GRATTIS min älskade på födelsedagen !!!
Vi har ätit kalkaon…tillredd av min eminenta fru. Smulpaj till efterrätt !!! MMmmmmm GOTT !!!
Vi har haft svärmor och svärfar här, samt Chrille med fjälla, My med pojkvän och Carolin.

Lägger nu sista handen vid min hemtenta i Astrobiologi. Putsar och donar, samt har laggt till en egen del där jag reflekterar över ämnet. (På vinst och förlust.)

Har pratat med min töser i telefon idag…… =)

Lina.M. fick en pojk idag…. Grattis !!!

Fredagen den 13:e !

Tror ni det är sol här ???

Har varit och gjort mattetenta-1 av 2. Nästa är den 18:e, dvs nästa onsdag. Däremellan har jag inlämmning av del-hemtentan på  Astrobiologi. Fulla skjortan alltså !!

Är alldeles ”kejk” ihuvudet, men försöker ändå skriva lite på astrobiologin. Det ska bli minst 5 sidor – med källhänvisningar….och sånt skit.

Torsdag. 2009-11-12

Samma väder….och ca 5 grader plus.

Vi har idag varit och hälsat på Lenas x-svärföräldrar. Kul !
Lenas x-svärfar är radioamatör….men kör nu aldrig nu mer….då han säger att ”alla är ju döda”…Hmmm? Jo, kanske av hans årgång kanske… =)
Till saken… Jag ska få (OBS ! FÅ !!!) hans TH3, 3-elements-3-bands-beam och rotor. Hooouuuusch !!! =) =) =)  Då har jag ju nåt här….medan vi bor i lägenheten. Vi bor ju på översta våningen (4:e), så det ska väl inte vara några problem. Och jag har ju blivit ”bundis” med hyreshusägaren…. Så det bådar ju gott !!! =)

______________________________

Om du kan prata….

091111130942-large

…..så ser din hjärna troligen ut så här. Annars är du nog en chimpans.

______________________________

Det är en sådan här jag ska få……och sätta upp så småningom…te33
_____________________________