Onsdag, 2009-11-18, Matteprov…igen

Fyra nyanser av grått….med lite vatten till….

Det blåser näst intill storm och regnar här ikväll. Färjetrafiken är tydligen inställd till Danmark och en långtradare ska visst ha vält på bron över…..

Har gjort matteprov-2 idag. Kändes lättare och bättre än prov-1. Hmmm?
Har jag missförstått allt?….eller är jag intelligentare nu ??? =P
Gud så skönt att ha gjort dessa prov. Jag kan i.o.f.s. inte glömma…bara….eftersom matematik ju ”bygger på varandra” och kräver att man ”kan sin grund”.

Allt jag begär är G (godkänt) på alla prov jag lämnat in nu…… ”Snälla Gud !”

Idag har Cola, vår sista kattunge, flyttat till ett nytt hem. Nu är bara ”grunduppsättningen” med två katthonor kvar.

Om jag nu sätter upp yagin på taket, så blir det på en STAGAD 3-meters-pinne med rotorn fäst på taket. Detta med tanke på den storm vi har här nu.

Alltså, denna flunsa (H1N1)…..
Flunsan, eller snarare vaccinet, kommer att dela upp befolkningen i två läger. Vaccinerade och ej vaccinerade. Och emellan dessa grupper kommer det att i vissa fall bildas ”vattentäta skott”, dvs grupper ur något av lägren vill inte träffa någon ur den andra gruppen/lägret.
Ej vaccinerade, där ibland jag, kommer att utpekas som ”smittspridare”, ”orena”, …..och få begränsad rörlighet i samhället……och därigenom ”tvingas” mot sin vilja att vaccinera sig…för att få ”tillhöra gruppen”. En form av grupp-mobbing….i stor skala kommer vi att få se…..påhejad av samhällets ledare.

Tisdag, 2009-11-17

När asteroiden år 2012 slagit ned, så dör faktiskt flest människor av den därpå följande nedsmutsade atmosfären, som då färgas grå…..Hmmm?….. och skymmer solen…..
Har den slagit ned redan ???? Va????

Matte prov imorrn. har suttit hela dagen idag och repeterat.

Söndag, 2009-11-15, Grattis min älskade !!

Tjooo, no e de så no !  (Om vädret)

GRATTIS min älskade på födelsedagen !!!
Vi har ätit kalkaon…tillredd av min eminenta fru. Smulpaj till efterrätt !!! MMmmmmm GOTT !!!
Vi har haft svärmor och svärfar här, samt Chrille med fjälla, My med pojkvän och Carolin.

Lägger nu sista handen vid min hemtenta i Astrobiologi. Putsar och donar, samt har laggt till en egen del där jag reflekterar över ämnet. (På vinst och förlust.)

Har pratat med min töser i telefon idag…… =)

Lina.M. fick en pojk idag…. Grattis !!!

Fredagen den 13:e !

Tror ni det är sol här ???

Har varit och gjort mattetenta-1 av 2. Nästa är den 18:e, dvs nästa onsdag. Däremellan har jag inlämmning av del-hemtentan på  Astrobiologi. Fulla skjortan alltså !!

Är alldeles ”kejk” ihuvudet, men försöker ändå skriva lite på astrobiologin. Det ska bli minst 5 sidor – med källhänvisningar….och sånt skit.

Torsdag. 2009-11-12

Samma väder….och ca 5 grader plus.

Vi har idag varit och hälsat på Lenas x-svärföräldrar. Kul !
Lenas x-svärfar är radioamatör….men kör nu aldrig nu mer….då han säger att ”alla är ju döda”…Hmmm? Jo, kanske av hans årgång kanske… =)
Till saken… Jag ska få (OBS ! FÅ !!!) hans TH3, 3-elements-3-bands-beam och rotor. Hooouuuusch !!! =) =) =)  Då har jag ju nåt här….medan vi bor i lägenheten. Vi bor ju på översta våningen (4:e), så det ska väl inte vara några problem. Och jag har ju blivit ”bundis” med hyreshusägaren…. Så det bådar ju gott !!! =)

______________________________

Om du kan prata….

091111130942-large

…..så ser din hjärna troligen ut så här. Annars är du nog en chimpans.

______________________________

Det är en sådan här jag ska få……och sätta upp så småningom…te33
_____________________________

Onsdag, 2009-11-11

Mulet….
(Jag kör ”Ctrl-c, Ctrl-v” nu på vädret……nästan.)

Har suttit nästan hela dagen med matematiken. Känns bra över lag. Osäkra områden har man ju alltid.

Mejlade min astrobiologilärare och fick dispans för att lämna in tentan från klockan 09.00 till 17.00 på måndag den 16:e. Tack !! Annars hade jag blivit tvungen  att åka två gånger till Lund på måndag.

När ska ”reklamen” för att vaccinera sig sluta?? ”Ooo, nu ligger hela 10 personer på lasarett i flunsan.”  Och, hur många ligger på lasarett en ”vanlig flunsaperiod” då?? Hundratals över hela sverige..??? !!!

Tisdag. 2009-11-10

Mulet…..och regn… (Skånsk vinter…typ)

Var på Astrobiologikurs igår kväll. Nu föll de sista bitarna till tentan på plats. Det var en föreläsning om Astronomins utveckling från 1800-talet och framåt…med speciell hänsyn till astrobiologin.

Är inne i ett ”matematik-moln” just nu. Ska göra en matte-tenta på fredag. Har även en del-tenta i Astrobiologin till på måndag. Men det känns mindre farligt.

Min älskade bakar lussekatter…och några andra små ”skånska-knorrar” till kakor. (Vet inte vad dom heter?)

Söndag, 2009-11-08, Farsdag !

Mulet…en ”innedag”.

Jaha, var det inte det jag tänkte….
Nu har en kvinna fått flunsan trots att hon vaccinerat sig emot den. Och enligt obekräftade uppgifter så har en 4-åring hamnat i koma till följd av vaccinet……och som grädde på moset har Danmarks regering helt fråntagit sig ansvaret för vaccinet, den typ vi har i Sverige, och dess verkningar…..”gör det på egen risk”.

Har lagt till några nya länkar…
En länk om kvinnan som fick flunsan trots att hon vaccinerat sig. En om en kille som hamnade i koma på grund av vaccinet. Och en länk till en ”flunsa-blogg”, där man kan läsa det senaste om flunsan.

Nu sticker jag ut hakan….
Nu vet jag hur JAG skyddar min omgivning från att få flunsan om jag tar vaccinet ! Om jag nu, mot förmodan, tar vaccinet så kommer vaccinet troligen att göra mej så sjuk – dock inte smittsamt sjuk – att jag dör. Och följdriktigt så smittar jag ju inte min omgivning med H1N1 – svinflunsan. Intelligent va????

Lördag, 2009-11-07

Solig och ljummen dag =)

”Lu” hos pappa… ”So” på kortids…

Varit och tittat på när Lukke spelade en innebandymatch mot Öllsjö…..förlust med 6 – 7 .

Nu e det kört för mej !! Det finns nu tecken på att personer med långa fingrar är mer sociala än motsatsen.
https://www.sciencedaily.com/releases/2009/11/091104101553.htm