Fredag, 2009-11-06

Mulet…..

Vi har varit i Landskrona med Chrille när han köpte en ny-beggad bil. En Renault Clio, 99:a, 14000 mil, 56-vilda Hk ! En perfekt bil när man bor som Chrille mitt i Hbg – för att skjutsa röven från ”A” till ”B”…..och billig i drift !! Blev lite sugen själv faktiskt. =)

Läste på någon ekonomi-sida att Opel ska stoppa all försäljning av bilar. Jaha, hur många förlorar nu jobben i Sverige ?? Opel är ju sedan förr ”intimt sammanbunden” med Saab….och har väl också haft betydande problem med lönsamheten.

Det finns fler kloka människor….
”Man dör inte av flunsan” som någon skrev. Vatten, febernedsättande och vila, så är man normalt sett frisk igen på en vecka.
”Var solidarisk och ta vaccinet!” Bull-shit !! Ett vaccin som ingen egentligen vet om och hur det verkar. Media jagar igång en hysteri att vaccinera sig genom att skriva om dödsfall var och varannan dag. TÄNK SJÄLV istället !!! säger jag.

Torsdag, 2009-11-05

Mulet och ”hurrrrvigt” !

Har idag ringt till ”mannen bakom Maud´s kjol”. Han är idag, enligt egen utsago ”politiskt oberoende”…..Hmmm?
Eller var det ”Opålitligt beroende”….???? (Ha ha ha ha!)

Såg till min förfäran att jag MÅSTE skriva klart tentan IMORRN !!!!! Den ska vara inne på måndag 09.00 !!
Och sitta i helgen vill jag inte !!! Jag har ju förövrigt både matte och kemi att plugga också…..SUCK !!!

”So” kommer inte hem förrän på söndag……enligt nya ”direktiv”…. =)

Min fru ”sprang på” kommunalrådet här i stan och ställde honom emot väggen i ”skol- och fritids-frågan”.
Min fru är imponerande ibland…!!!!!

Onsdag, 2009-11-04

Mulet och blåsigt….och kallt !

Började dagen med att åka till Hbg med My:s öga. Där fick hon ett recept på lämpliga mediciner.
Åkte sedan hem och köpte ett par joggingbyxor till Lucas.
Gick och fikade på ”standard fiket” vårt. =)

Sedan har jag ömsom pluggat matte och ömsom skrivit på min tenta.

Plugget står mej – på ett positivt sätt – upp till halsen nu. Men det är väldigt kul !!

Måndag, 2009-11-02

Mulet och regn….

Hur många gånger har jag inte läst om Aritmetisk- och Geometrisk- summa och talföljd ??? Okey, ”Repitition är kunskapens moder”, men någon hejd får det väl vara…eller ??

Ska på ”Liv i rymden” kurs ikväll. Kanske bra det….att få bryta av ”matte-verksamheten” ett tag.
Skulle egentligen ha varit på ett ”politiskt möte” ikväll också….men….jag har inte klonat mej ännu. =(
Sen så är jag invald i amatörradioklubben här i Klippan också…..men hinner aldrig dit eftersom det är på måndagar också!!!

Ett tredje dödsfall i Sverige av flunsan. Men va då ? I den vanliga ”årsflunsan” stryker ett hundratal människor med varje år i Sverige….utan att det reflekteras över det.